امسال اقدامات مهمی برای توسعه راه های استان برای ایام اربعین شکل گرفته است در همین حال ۸۲ کیلومتر از مسیر ایلام-مهران هم چهارخطه شده است.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۱۱
راه های ایلام آماده اربعین/۸۲ کیلومتر از ایلام-مهران چهارخطه شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر،استان ایلام با داشتن ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از امن ترین استان های مرزی کشور محسوب می شود، استانی که در بخش های زیرساختی، عمرانی و خدماتی فاصله زیادی با استانهای دیگر کشور دارد.

در سالهای اخیر و به برکت حماسه بزرگ اربعین نگاه و توجه دولت به استان ایلام بخصوص بحث زیر ساخت ها سبب شده در این استان حداقل از لحاظ مسیرهای مواصلاتی اقدامات بسیار خوبی انجام شود.

توسعه راه ها یکی از موضوعات بسیار مهم و حیاتی برای پیشرفت و از بن بست در آوردن استان محسوب می شود، هرچند هنوز راه های استان ایلام تا رسیدن به استاندارد لازم فاصله زیادی دارند ولی همت و تلاش حکایت از تسریع در اجرای پروژه های راهسازی در این استان دارد.

مدیر کل راه شهرسازی استان ایلام در این مورد گفت: توجه به توسعه راه های استان ایلام نویدبخش توسعه در این استان است.

علی اصغر کاظمی اظهار داشت: در راستای ارتقای شبکه را ه های استان ایلام و محور های منتهی به مرز در قالب شش طرح و۲۲ پروژه به طول ۹۳۶کیلومتر عملیات ارتقاء و توسعه محورهای ارتباطی استان در دستور کار وزارت راه شهرسازی و اداره راه استان قرار گرفته است.

وی افزود: از این میزان تاکنون ۲۰۷ کیلومتر به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی ۳۷۵ کیلومتر دیگر در دست اقدام است که حدود ۱۵۰ کیلومتر آن با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد در دست اقدام است.

مدیر کل راه وشهرسازی استان ایلام تصریح کرد: تاکنون ۴۲۰ میلیارد تومان برای این راه در استان هزینه شده و برای تکمیل جاده ها بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان نیاز است.

۸۲ کیلومتر از مسیر ایلام-مهران چهار خطه شد

مدیر کل راه وشهرسازی استان ایلام گفت: عمده ترین کار برای توسعه زیرساخت های اربعین در محور ایلام به مهران انجام شده که از میدان ارغوان شهرایلام و ۱۱ کیلومتر کنار گذر شرقی ایلام تا میدان قرآن به صورت چهار خطه شده و به بهر ه برداری رسیده است.

کاظمی گفت: چهار خطه کردن این محور از میدان قرآن تا صالح آباد به طول ۳۴کیلومتر در دو قطعه در حال انجام است، قطعه اول به طول ۱۵کیلومتر که هشت کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و قطعه دوم به طول ۱۹کیلومتر که ۱۱کیلومتر آن آماده شده که قبل از اربعین امسا ل به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در مجموع از ۱۰۲ کیلومتر مسیر میدان ارغوان ایلام تا شهر مهران تاکنون ۸۲ کیلومتر به صورت چهار خطه عملیات آن به اتمام رسیده است که ۱۶۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

مدیر کل راه شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: بیش از ۹۱ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران این جاده است.

کاظمی عنوان کرد: قبل از اربعین۵۲ کیلومتر از مسیر ایلام به مهران به بهره بره برداری خواهد رسید که از این میزان ۴۴ کیلومتر آن بزرگ راه وهشت کیلومتر راه اصلی است.

مدیر کل راه وشهرسازی استان ایلام عنوان کرد: تاکنون دو هزار و ۵۰۰ متر روشنایی تونل قلاجه کار شده است و سیستم تهویه آن در حال انجام است که به زودی این تونل هم به بهره برداری خواهد رسید.

حذف ۱۹ نقطه حادثه خیز در استان

معاون امور عمرانی استاندار ایلام اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی برای توسعه راه های استان صورت گرفته است.

احمد کرمی تصریح کرد: در چند سال اخیر ۱۹ نقطه حادثه خیز استان که در محورهای منتهی به مرز مهران بوده رفع شده است.

وی افزود: اجرای کنار گذر غربی شهر مهران می تواند در کاهش ترافیک بسیارموثر باشد و در تلاش هستیم تا قبل ازاربعین این مسیر آماده شود وتنها مشکل تکمیل آن تامین قیر مورد نیاز است که قطعا بعد از اربعین این مسیر تکمیل خواهد شد.

کرمی اظهار داشت: برای کنترل ترافیک مسیر ترشابه به مهران کار های خوبی انجام شده است و این مسیر قبل ازاربعین حسینی زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

مسیرهای رسیدن به مرز مهران

۱- کرمانشاه-اسلام آباد-ایوان-ایلام-مهران

۲-کرمانشاه-حمیل-سرابله-ایلام-مهران

۳-خرم آباد-کوهدشت-سرابله-ایلام-مهران

۴-خرم آباد-دره شهر-بدره-ایلام-مهران

۵-خوزستان-اندیمشک، دهلران-مهران

البته در سفر به استان ایلام می توان علاوه بر جاده ایلام-مهران از طریق جاده ملکشاهی-مهران و دهلران-مهران تردد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها