رئیس هیات امنای خانه صنعت و معدن جوانان ایران

وزارت صمت در سال اقتصاد مقاومتی، پویایی مطلوب را نداشته است

روند رو به رشد تعطیلی واحدهای تولیدی و مشکلات تامین کالاهای مورد نیاز بازار به گونه‌ای شده که بسیاری از کارشناسان براین باورند عملکرد کند وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان اصلی‌ترین سازمان مدیریت کننده باعث بروز چنین مشکلاتی شده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۸۸۹
وزارت صمت در سال اقتصاد مقاومتی، پویایی مطلوب را نداشته است

به گزارش جام جم آنلاین سیدعلی صدری، رئیس هیات امنای خانه صنعت و معدن جوانان ایران در این زمینه گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک وزارتخانه بزرگ امروز درحالی مشغول به فعالیت است که در واقع حاصل تجمیع چند نهاد و وزارتخانه دیگر بوده است، به همین دلیل ارزیابی عملکرد وزیر در این نهاد کمی دشوار است.
صدری در ادامه افزود: برای بررسی عملکرد این وزارتخانه باید با درنظر گرفتن سیاست‌های مدیریتی و سیاست‌های اجرایی اظهار نظر کنیم؛ چون عملکرد تک تک افراد می‌تواند نهایتا مجموعه را در بخش‌های مختلف نشان دهد نه اینکه تنها یک فرد در راس باشد و دیگران هیچ تاثیری نداشته باشند.
وی معتقد است البته نباید از هنر مدیریتی و همچنین بکارگرفتن پتانسیل‌های موجود برای دستیابی به اهداف بگذریم که تک تک وزرا باید از این هنر برخوردار باشند، ولی در مجموع اگر بخواهیم وزارت صمت را ارزیابی کنیم به این نکته خواهیم رسید که واکنش‌های دیرهنگام وزارتخانه بعضا بازار را با چالش روبرو کرده است.
رئیس هیات امنای خانه صنعت و معدن جوانان ایران به خبرنگار ما گفت: کندی این وزارتخانه دقیقا در عملکرد لایه‌های پایین نیز تاثیر گذار بوده و به نوعی جریان کند اجرایی را بر آن حاکم کرده که برای برطرف شدن آن باید دست به اقدام مبتکرانه‌ای کرد و اراده‌ای راسخ داشته باشیم.
به گفته صدری اصولا عملکرد وزارت صمت با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشورمان که مدیریت جهادی لازم دارد می‌توانست بهتر باشد، اما متاسفانه اگر بگوییم این وزارتخانه کارنامه قبولی نگرفته است دور از واقعیت نگفته‌ایم.
این کارشناس صنعتی تاکرد کید: برای اینکه شاهد مثالی از کندی واکنش وزارتخانه به شرایط بازار و نیازهای تولیدکنندگان در اختیار داشته باشیم کافی است کمی به دستورالعمل‌های صادر شده طی 6 ماه گذشته توجه داشته باشیم که بعضا تا روز چند دستورالعمل‌ همزمان در یک موضوع صادر شده و همین نکته سردرگمی بالایی در بدنه صنعت ایجاد کرده است.
وی به خبرنگار ما گفت: البته این فرآیند وزنه سنگینی بر پای تولید کنندگان شده چون تناقض‌های آشکار، شتابزدگی ارسال چنین دستورالعمل‌هایی هیچ ارتباطی با نیاز واقعی بازار نداشته و تنها مشکلات را دامن زده و در نهایت هزینه‌ای اضافه را به اقتصاد کشورمان تحمیل کرده است.
صدری معتقد است حتی اگر وزیر فعلی از سمت خود کناره‌گیری کند و فرد دیگری پست وزارتی را در اختیار بگیرد بازهم شاهد همین روند در وزارتخانه هستیم، چون همانطور که قبلا اشاره شد بدنه وزارت صمت دچار مشکلاتی است که باید اصلاحات گسترده در آن صورت پذیرد و شرایط فعالیت متخصصان در آن مهیا شود.
رئیس هیات امنای خانه صنعت و معدن جوانان ایران تاکید کرد: البته منظور از اصلاحات ساختاری تغییر مدیران به صورت اتوبوسی نیست بلکه تنها راهکار منطقی این است که افراد متخصص و کاربلد در پست‌های مدیریتی منصوب شوند تا زنجیره‌ای از توانایی‌ها شکل گرفته و رفته رفته سیستم اصلاح بشود، نه اینکه جناحی یا گروهی تصمیم‌گیری کنیم و هیچ دستاوردی نداشته باشیم.
عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها