سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف، ضبط و امحاء ۶۰۰ کیلوگرم انواع فراورده خام دامی حاصل از کشتار غیرمجاز در یک منزل مسکونی در شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۸۸۱
کشف و ضبط نیم تن گوشت غیرمجاز دام در کرمانشاه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، صیاد غلامی روز سه شنبه در این ارتباط افزود: این میزان گوشت و فرآورده ناسالم در جریان گشت مشترک اکیپ مبارزه با کشتار غیر مجاز شامل دامپزشکی، بهداشت، اجرائیات شهرداری و اصناف کشف، ضبط و شد.
او با بیان اینکه مجوز ورود به این منزل مسکونی را از دستگاه قضایی اخذ کردیم، گفت: در ورود به این منزل مسکونی علاوه بر گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرمجاز، مقادیری ابزار سلاخی و کشتار نیز کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه فرد خاطی از افراد پرونده دار در زمینه کشتار غیرمجاز دام است، گفت: پرونده این فرد برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: از اول مهرماه تاکنون بیش از ۲.۵ تن انواع فرآورده دامی غیرمجاز در شهرستان کرمانشاه کشف، ضبط و معدوم شد.
دکتر غلامی اظهار داشت: هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار گاه
مشمول برخورد‌های سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.
وی یادآوری کرد: گوشت‌هایی که خارج از شبکه بهداشتی و مجاز کشتارگاه عرضه می‌شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد، اما تهدید جدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود، زیرا دامپزشکی امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت‌ها را ندارد.
وی تصریح کرد: یکی از راه‌های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیر مجاز است.
او گفت: مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.
وی مقابله با بیماری‌های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه مماشاتی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می‌کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها