عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

ماحصل مدیریت وزیر صنعت چیزی است که امروز می بینیم

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: وزیری را که ناکارآمد بوده به وزارت کار که هیچ گونه سنخیتی هم با سابقه ایشان ندارد، نمی‌برند.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۸۰
طبیعتا مجلس با حضور شریعتمداری در وزارت رفاه مخالفت خواهد کرد

ابوالقاسم حکیمی‌پور اقتصاددان و فارغ‌ التحصیل توسعه از دانشگاه کالیفرنیا در گفتگو با جام‌جم آنلاین و در رابطه با عملکرد آقای شریعت‌مداری بیان داشت: عملکرد یک وزیر را در مجموع کابینه دولت باید ارزیابی کرد، آقای شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور بودند و چون در وزارت بازرگانی سابقه‌ای داشتند به وزارت صمت رفتند.

وی افزود: با اتفاقاتی که در این مدت در وزارتخانه ایشان صورت گرفت، می توان عملکرد ایشان را ارزیابی کرد؛ عملکرد آقای شریعتمداری در طی این مدت عملکرد خوبی نبود. مانند واردات خودروها که به گفته برخی از نمایندگان مجلس به صدهزار تا هم رسیده و همچنین استفاده از ارزهای دولتی 4200 تومانی که اوایل فروردین ماه اتفاق افتاد و لیستش تا حدی مغشوش بود و این مغشوش بودن را بر عهده وزارت صنعت گذاشتند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: کابینه دولت آقای روحانی در طی این 5 سال به هیچ وجه موفق نبوده است و عملکرد آقای شریعتمداری نیز در این چهارچوب می گنجد.

وی با بیان این مطلب که قطعا ایشان عملکرد خوبی در وزارت صنعت نداشته است، گفت: این که وزیری را که ناکارآمد بوده به وزارت کار و تعاون ببریم که هیچ گونه سنخیتی هم با سابقه ایشان ندارد، کار اشتباهی خواهد بود، این درست نیست که آقای رئیس جمهور برای این که رضایت ایشان را به دست بیاورد، آقای شریعتمداری را به وزارتخانه‌ای بفرستد که در شرح وظایف و تخصص ایشان نیست.

حکیمی‌پور اظهار داشت: در مجموع بعید می دانم که حتی خود ایشان و مجلس هم قبول کنند که به وزارت کار بروند، مشکل عمده ما در صنعت به خط مشی گذاری‌های اقتصادی کشور هم برمی گردد. اما در مجموع دولت نه در خط مشی گذاری‌‍‌های کلان موفق بوده و نه در بخش خرد قضیه که به وزرات صنعت بر می گردد.

وی تصریح کرد: زمانی که در بحث‌های واردات خودرو و همچنین بحث استفاده از ارزهای دولتی 3،4 تا از معاونینِ آقای شریعتمداری را می گیرند، طبیعتا نمی توان گفت که ایشان در جریان نبوده است و حتی آقای وزیر یک عذرخواهی ساده هم از طرف ایشان به ملت ارائه نداد و حتی در کمیسیون صنعت مجلس هم شرکت نکردند.

این اقتصاددان در پایان گفت: در تمامی کشورها وقتی وزیری موفق عمل نمی‌کند، ضمن پوزش‌خواهی از مردم از سمت خود استعفا می دهد که متأسفانه ایشان از این فرهنگ عدول کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها