به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند. ستون به احترام زمین آماده دریافت تلاش‌ها و فعالیت‌های زیست‌محیطی شما هموطنان سبزاندیشمان است که سعی می‌کنید با عشق و نیروی جوانی به یاری محیط زیست کشورمان (که روزگار بدحالی را سپری می‌کند)، بشتابید.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۹۴
به احترام زمین

دوستداران و فعالان محیط زیست در هفته سوم مهرماه هم که همزمان شد با هفته کودک، مثل هفتههای گذشته و البته با مشارکت کودکان و با هدف فرهنگسازی و آموزش این وارثان زمین، به یاری طبیعت بدحال کشورمان شتافتند و گزارش این قرار سبز و تلاش محیط زیستیشان را به اطلاع رسانه حامی خود؛ جامجم رساندند.

گلستان، گلستان شد

برنامه شش روزه پاکسازی حاشیه جاده پارک ملی گلستان که با شعار «گلستان را گلستان باید» از ۱۵ مهرماه آغاز شده بود با پاکسازی حدود دو کیلومتر از دوطرف جاده اصلی این منطقه از زباله پایان یافت. در این برنامه که با همکاری «کمپین سهشنبههای بدون خودرو» و «انجمن ما به درختان نیازمندیم» برگزار شد، بیش از 200 نفر از سراسر کشور حضور داشتند.

کودکان بیسرپرست بمی در طبیعت

به مناسبت روز ملی کودک و محیط زیست صد کودک بیسرپرست موسسات خیریه بم به همت موسسه مردم نهاد «یاوران ندای زمین» با محیط زیست آشنا شدند، آن هم از طریق شرکت در برنامههای متنوعی از جمله نقاشی و کاردستی با لوازم یکبار مصرف با موضوع محیط زیست در ارگ جدید بم.

کوچه کودک شاد در گیلان

با همت «انجمن بومبانان گیلان» جشنواره روز جهانی کودک با اجرای برنامههای متنوعی برای کودکان در آستانه اشرفیه برگزار شد. نامگذاری یک کوچه به نام کودک شاد یکی از این برنامهها بود. انجمن بومبانان گیلان نمایشگاهی هم از دستاوردهای کودک و نوجوان در حوزههای مختلف از جمله محیط زیست در رشت برگزار کرد و یک کارگاه کودک و محیط زیست نیز در کانون پرورشی فکری کودکان لاهیجان برپا کرد. دانشآموزان لاهیجانی از «تالاب ازبرم گیلان» هم بازدید کردند.

همچنین کارگاه آموزش تفکیک از مبدا و تفکیک رنگ در بطریهای پلاستیکی توسط «انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان» با حضور۲۰۰ دانشآموز بندر کیاشهر برگزار شد. «موسسه پیشگامان محیط زیست کیاشهر» و شرکت پسماند پردازگر بوجاق هم یک کارگاه آموزش محیط زیست با محوریت تفکیک از مبدا در بندرکیاشهر برگزار کردند.

جشنواره پرواز بادبادکها در آذربایجان شرقی

به مناسبت هفته کودک و با همت «کانون سلامت محله کوجووار تبریز» و «همیاران اجتماعی یاشیل کوجووار» در محوطه مدرسه شهید پروانه، جشنواره پرواز بادبادکها با مشارکت گسترده اهالی برگزار شد.

به استقبال نوروز با گلکاری در خراسان شمالی

دانشآموزان دبستان سما شیروان در خراسان شمالی در روز جهانی کودک برای «نه گفتن به سبزه نوروز 1398» بذر گل کاشتند. قرار است این گلدانها توسط گلخانه شهرداری پرورش یافته و قبل نوروز به دانشآموزان اهدا شود.

«انجمن سفیران مهربانی اسفراین» هم با همکاری فرهنگسرای شهرداری این شهر برنامه پاکسازی در پارک قائم و بازدید از پارک ملت را برگزار کرد که همراه بود با آموزش راهکارهای تفکیک زباله و چالش نه به تولید زباله. در این برنامه همچنین دانشآموزانی به عنوان سفیر فرهنگی انتخاب شدند.

کودکان سبزواری هم با محیط زیست آشنا شدند

برنامه مشترک «سمن سرزمین بادغوث» و اداره محیط زیست سبزوار در استان خراسان رضوی هم به مناسبت روز کودک در چند دبستان این شهر برگزارشد که کارگاه بازیافت و پسماند در دبستان دخترانه فرهنگ یکی از آنها بود.

دانشآموزان خرمآبادی فیلتر سیگار بزرگترها را جمع کردند

جمعآوری فیلترهای سیگار و درهای پلاستیکی در پارک کیو توسط دانشآموزان مدرسه امالبنین با همکاری «انجمن همیاران سبز خرمآباد» در لرستان انجام شد.

کودکان مریوانی تئاتر «نه به شکار» اجرا کردند

تئاتر خیابانی شکارچی توسط کمیته کودک و نوجوان «انجمن سبز چیای مریوان» استان کردستان به مناسبت هفته کودک و با شعار «نه به شکار» اجرا شد.

دانشآموزان دبستان نیلا هم با همت «انجمن بانوان طبیعت آبدانان» استان ایلام گُلهایی را به مناسبت روز جهانی کودک و محیط زیست در مدرسه خود کاشتند.

زنگ روز جهانی کودک و محیط زیست در شوشتر

«انجمن هواداران کارون زلال شوشتر» در خوزستان هم برنامههای سبز متنوعی برای کودکان داشتند از جمله نواختن زنگ روز جهانی کودک و محیط زیست در دبستان گلشن. علاوه بر این برنامه کاشت نهال در کانون پرورش فکری توسط کودکان به همراه دیگر انجمنها صورت گرفت.

در صد و بیست و دومین برنامه گروه «رفتگران طبیعت بهبهان» هم تعدادی از اعضای گروه با شعار هوای خوب ساختنی است، حدفاصل میدان شهید محسنی تا میدان ارجان و مسیر برگشت آن تا پارک پردیس را رکاب زدند. اعضای این گروه همچنین برای رسیدن به اولین «شهر بدون زباله»، بوستان فرهنگسرا را پاکسازی کردند.

طبیعت بادرود اصفهان دوباره برق میزند

«انجمن دوستان کوهنورد بادرود» در استان اصفهان با شعار «بنویسیم محیط زیست بخوانیم زندگی»، مسیر ده کیلومتری قلعه ماریا تا کویر ریگ شق را پاکسازی کردند.

«چال باباشاه» در اقلید فارس پاکسازی شد

هشتاد و نهمین برنامه پاکسازی گروه «همیاران و پاکسازان طبیعت اقلید» فارس به پاکسازی منطقه گردشگری چال باباشاه در این استان اختصاص یافت.

در این برنامه که تعدادی از دانشجویان مرکز آموزش عالی اقلید به عنوان میهمان حضور داشتند، به مناسبت بزرگداشت روز حافظ علاوه بر پاکسازی طبیعت، شعرخوانی و حافظخوانی نیز انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها