رییس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه مبلغ صدور ویزا برای زائران اربعین ۱۹۹ هزار و ۸۷۵ تومان است، گفت: مدت روادید ۲ ماهه است و زائران می توانند به مدت یک ماه اقامت داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۱۷
ویزای اربعین ۱۹۹ هزار تومان است / مدت ویزای اربعین 2 ماه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایلنا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست خبری خود گفت: از سال گذشته که اربعین تمام شد تا امروز برنامه اربعین تعطیل نشده است؛ چرا که مدیریت این برنامه چندوجهی و منحصر به خودش است و ما برنامه دیگری در کشور نداریم که شما طی ١٥ روز جمعیت بالایی را از کشوری به کشور دیگر انتقال دهید. وی افزود: در رابطه با اربعین ٢٠ دستگاه در وزارت کشور مستقر هستند که این جدای از ستاد عراق است. برگزاری مراسم اربعین یک تجریه خاص و ویژه است که بین بخش دولتی و خصوصی سازماندهی شده و در سال ٩٦ خیلی وضع بهتری نسبت به گذشته داشتیم.


ذوالفقاری تاکید کرد: بین ما و عراق توافقی امضا شد در ٩ بخش که مسائل مربوط به روادید و مسائل دیگر را در بر می‌گیرد، پیگیری‌های داخلی هم انجام شد.

وی با بیان اینکه در بخش زیرساخت در محورهای مواصلاتی اربعین حدود ٨٤ کیلومتر راه اصلی اضافه شده است، عنوان کرد: در مسیرها از نظر ایمنی هم اقداماتی در نظر گرفته شده است، افزایش گیت‌ها را داشتیم که در همین زمینه ٢٠٠ گیت در مرز شلمچه و ٦٠ گیت هم در مرز خسروی وجود دارد.
وی اظهار داشت: جانمایی سایت منطقه را برای موکب‌ها تهیه کردیم که موجب ترافیک نشوند و خدمات درمانی در دسترس باشد. در مسیر ملکشاهی دسترسی‌ها انجام و پلی نصب شد. امیدواریم از نظر جاده‌ای امسال مشکلی نداشته باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه تعداد موکب‌های شناسنامه‌دار ١٩٤٥ موکب است که مستقر می‌شوند، همچنان درخواست‌ها برای برپایی موکب ادامه دارد. خدمات‌دهی از نظر اسکان و تغذیه از دهم صفر تا ٢٣ صفر یعنی سه روز بعد از اربعین ادامه دارد، قبل و بعد از آن برنامه‌ای نداریم.

در حوزه صدور روادید امسال ٢٠ دفتر داریم و ٤ کنسولگری که سال قبل جمعا این تعداد ١٤ مرکز بود، تهران- کرمانشاه- مشهد- اهواز- اصفهان - همدان-اراک- کرمان-یزد-هرمزگان-قم-شیراز-سوسنگرد-بیرجند-تبریز-کرج و ساری مراکز صدور روادید هستند در ثانی ویزا بصورت انفرادی صادر خواهد شد.

ذوالفقاری تاکید کرد: تا دیشب٥٥٠ هزار ثبت نام ویزای اربعین داشتیم، امروز صبح گزارش ٤٦٤ هزار ثبت‌نام صادر شده است از این میزان ٣٦٤ هزار ویزا ارسال شده است، تمهیدات مربوط به کاهش هزینه‌ها هم با پیگیری‌ها و با توجه به کاهش ارزش پول ملی انجام شد. مکاتبه‌های زیادی انجام شد از طرف وزیر کشور با رییس‌جمهور و بانک مرکزی و نماینده‌ها پیگیری‌هایی کردند نهایتا منجر به این شد که در مرحله اول با ارز ثانویه موافقت شد بعد تخفیف مناسب داده شد، این کمک خوبی برای کاهش هزینه‌ها بود. ۱۹۹ هزار و ۸۷۵ تومان مبلغ ویزای اربعین تعیین شده است.

وی در خصوص مدت زمان ویزای اربعین نیز گفت: مدت اعتبار روادید دو ماه، اما مدت زمان اقامت یک ماه است. همچنین مهر اربعین هم از روی ویزا برداشته شده است.

معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور در خصوص سایر تلاش ها برای کاهش هزینه زائرین گفت: از قبل مساله عوارض خروج نیز مطرح بود که پیگیری کردیم برای خروج زمینی از کشور حتی مبلغ ١٢ هزار و ٥٠٠ تومان نیز از زائرین دریافت نشود. همچنین در خصوص هزینه بیمه درمانی و حوادث و انفاقات به اضافه خدمات درمانی سرپایی که ایام عادی ٣٣ هزار تومان است مقرر شده تا تنها ٢٠ هزار تومان در ایام اربعین دریافت شود که با این وجود شاهد افزایش تعهدات بیمه گذار تا سقف٢٥ هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها