به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند. ستون به احترام زمین آماده دریافت تلاش‌ها و فعالیت‌های زیست‌محیطی شما هموطنان سبزاندیشمان است که سعی می‌کنید با عشق و نیروی جوانی به یاری محیط زیست کشورمان (که روزگار بدحالی را سپری می‌کند)، بشتابید.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۶۳
به احترام زمین

دوستداران و فعالان محیط زیست در هفته دوم مهرماه و همزمان با روز جهانی کودک هم مثل هفته‌های گذشته به یاری طبیعت بدحال کشورمان شتافتند و گزارش این تلاش و قرار سبزشان را به اطلاع رسانه حامی خود؛ جام‌جم رساندند.

با کودکان سبزاندیش استان فارس

صد و هفتاد و چهارمین برنامه تشکل پاکسازان طبیعت فارس به فرهنگسازی و همچنین پاکسازی رودخانه حَسنی پاچر با همراهی بخشدار و دهیار این روستای زیبا اختصاص یافت. همچنین بهمناسبت گرامیداشت روز و هفته جهانی کودک به کودکان روستا کتاب داستان و کیسههای پارچهای اهدا شد.

برگزاری تور محیط زیستی در خوزستان

انجمنهای محیط زیستی خوزستان از مناطق حفاظت شده شوشتر بازدید کردند و علاوه بر حضور در روستای تاریخی رهدار و بررسی بافت روستایی آن، جاذبههای توریستی منطقه حفاظت شده، آببند منطقه و پاسگاه محیطبانی مورد بازدید قرار گرفت.

در همین حال محوطه زیر پل مارون هم توسط 30 نفر از اعضای پرتلاش گروه رفتگران طبیعت بهبهان از زباله پاکسازی و ته سیگارها نیز جمعآوری شد. این گروه تلاش میکند تا پایان سال جاری، شهر بهبهان را به شهری بدون زباله تبدیل کند. دوچرخه سواری برای رسیدن به هوای پاک هم شعار صد و بیستمین برنامه گروه رفتگران طبیعت بهبهان بود.

لیوانهای یکبار مصرف در آبدانان ایلام

با همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان، در راستای حفظ محیط زیست و کاهش پسماند دانشآموزان دبستان نیلا در شهر آبدانان از لیوان و بطریهای دائمی استفاده میکنند.

گردشگری پایدار، محیط زیست، مرکزی

منطقه گردشگری سراب بلاغ حک با همراهی فرمانداری و اداره محیط زیست شازند استان مرکزی و حضور 50 نفر از اعضای موسسه زیست محیطی محافظان طبیعت، از زباله پاکسازی شد. این برنامه با هدف تاثیر بر گردشگران حاضر در منطقه برگزار شد.

پویش جمعآوری در بطری در گیلان

دانشآموزان دبستان حامی لاهیجان که در سال تحصیلی گذشته تحت آموزشهای محیط زیستی انجمن رفتگران طبیعت گیلان قرار گرفته بودند به همکاری با پویش جمعآوری درهای بطری پلاستیکی پرداختند. همچنین به مناسبت روز جهانی زیستگاهها و هفته جهانی حیات وحش، دومین کارگاه آموزشی زیستمحیطی در دبستان پسرانه هوشمند دانیال نبی با همت انجمن بومبانان گیل و دیلم شهرستان رشت برگزار شد.

از تالابهایشان حراست میکنند

انجمنهای محیط زیستی منطقه نقده در آذربایجانغربی در راستای حفظ و حراست از تالابهای این استان از جمله 18 تالاب دشت سولدوز نقده کماکان پرتلاش حاضر شدند.

احیای فرهنگ دوچرخهسواری در کرمان

با همت اعضای موسسه مردم نهاد یاوران ندای زمین، برنامه فرهنگسازی دوچرخهسواری در بم انجام شد. دوچرخهسواران در این برنامه از باغ شهر جهانی بم تا ارگ کهن بم را رکاب زدند.

آثار نامهربانی از اشترانکوه پاک شد

انجمن اوج سبز زاگرس و هیأت کوهنوردی شهرستان ازنا در لرستان هم با همکاری اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان به اتفاق جمعی از کوهنوردان ازنا در قالب دو تیم، زبالههای بجامانده در کوه را پاکسازی کردند. در این دو حرکت خودجوش بیش از ۶۰۰ کیلو زباله جمعآوری شد. از سویی به مناسبت هفته کودک با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کلاس آموزشی و کارگاه نقاشی با موضوع آب و تالاب در شهرستان پلدختر برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها