طرح دولت ترامپ برای سرکوب اعتراض:

گرفتن پول از تظاهرات‌ کنندگان!

رئیس صندوق بین‌المللی پول در مراسم افتتاحیه جلسه سالانه این صندوق و بانک جهانی در اندونزی ضمن انتقاد از سیاست‌های اقتصادی ترامپ از وی خواست به جای نابود کردن سیستم تجارت جهانی آن را تعمیر کند.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۷۴
«تودهنی» رئیس صندوق بین‌المللی پول به سیاست‌های اقتصادی ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین الملل پول با یک «تودهنی» آشکار به سیاست اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جلسه سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را آغاز کرد. وی امروز (پنج شنبه) در مراسم افتتاح این نشست در اندونزی اظهار داشت که سیستم تجارت جهانی نباید نابود شود.

بیش از 30 هزار نماینده نخبه مالی بین المللی تا روز شنبه برای شرکت در این نشست به اندونزی می آیند.

اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان هم در این نشست شرکت کرده و انتظار دارد که بتواند با همتایان خود در گروه جی 20 ملاقات کند.

لاگارد در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اصلاحات سیستم تجاری تحت نظارت سازمان تجارت جهانی تاکید کرده و خطاب به ترامپ گفت که این سیستم را تعمیر کنید نه اینکه آن را نابود کنید. قواعد تجارت جهانی به همه کشورها سود می رساند.

«جیم یونگ کیم»، رئیس بانک جهانی هم پیش از این اعلام کرده بود که دنیا به تجارت بیشتر و نه کم تر نیاز دارد. روند جهانی سازی میلیون ها نفر را از فقر نجات داده است. این تحول باید در پیش گرفته شود.

صندوق بین المللی پول روز سه شنبه نیز در گزارشی اعلام کرد که مناقشات تجاری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دنیا ایجاد کرده است تاثیرات بدی بر رشد اقتصاد جهانی دارد.

این صندوق، پیش بینی های یک رشد اقتصاد جهانی برای سال 2018 و 2019 مربوط به ماه آوریل را از 3.9 درصد به 3.7 درصد کاهش داد.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش بینی های رشد اقتصادی برای آلمان قدرتمند در عرصه صادرات را به میزان چشمگیرتری کاهش داده و پیش بینی کرد که جمهوری فدرال آلمان در هر سال تنها رشد اقتصادی 1.9 درصد را تجربه می کند که برای سال 2018 ، 0.6 درصد نسبت به پیش بینی ماه آوریل کمتر است.

«مایریک اوبست فلد» از اقتصاد دانان ارشد صندوق بین‌المللی پول در ارائه این گزارش اقتصاد جهانی در اندورنزی تصریح کرد که احتمال شوک های منفی بیشتر برای پیش بینی های ما درباره رشد اقتصاد جهانی افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به سیاست های آمریکا افزود: این رشد اقتصادی به ویژه تحت تاثیر اقدامات سیاسی غیر قابل تحمل واشنگتن است.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، بزرگترین بار سنگین برای اقتصاد جهانی مناقشات تجاری و به ویژه مناقشات اقتصادی بین دو قدرت آمریکا و چین است.

همچنین صندوق بین‌المللی پول پیش بینی های رشد اقتصادی خود برای منطقه یورو را نسبت به ماه آوریل حدود 0.1 درصد کاهش داد. برای کشورهای در حال توسعه و در حال ظهور هم صندوق بین‌المللی پول کاهش رشد اقتصادی 0.2 درصد در سال جاری و 0.4 درصد در سال آینده را پیش بینی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها