معاون وزیر کشور گفت: مردم باید نشانی و کد پستی خود را برای ثبت نشانی قانونی به ثبت احوال ارائه کرده و هرگونه تغییر در آن را به ثبت احوال اعلام کنند.
کد خبر: ۱۱۶۸۸۲۳
اعلام نشانی و کد پستی به ثبت احوال الزامی است

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، حمید درخشان نیا روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: اگر این تغییر اعلام نشود خدمات هویتی که دولت به افراد ارائه می کند با مشکل روبرو می شود.

رئیس سازمان ثبت احوال درباره حذف فتوکپی گفت: از امسال طرح حذف فتوکپی آغاز شده و افراد با مراجعه به دستگاه های دولتی و بانک ها نیازی به ارائه فتوکپی مدارک هویتی خود ندارند و همان دستگاه به صورت الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال اطلاعات را دریافت می کند و این کار باعث سرعت، راحتی و کاهش هزینه های مردم می شود.

وی تاکید کرد: برنامه حذف کپی در استان های خوزستان، سمنان و قم به صورت کامل اجرا شده و تلاش می شود بزودی این برنامه درهمه استان های کشور عملیاتی شود.

درخشان نیا گفت: تلاش می شود با توسعه زیرساخت ها در سازمان ثبت احوال و سایر دستگاه های اجرایی زمینه ایجاد دولت و شهر الکترونیک در کشور فراهم شود.

وی اضافه کرد: امروز سازمان ثبت احول نسبت به گذشته از سنتی به مکانیزه تغییر کرده و از جمله دستگاه هایی است که با زیرساخت هایی که دارد هیچ کاری در آن به صورت دستی انجام نمی شود.

درخشان نیا بیان کرد: امروز با راه اندازی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور اطلاعات هویتی همه ایرانیان ثبت و به روز رسانی می شود و به این وسیله کوچکترین اختلالی در هویت افراد اتفاق افتد به صورت برخط و آنلاین تطبیق داده می شود.

وی تاکید کرد: با راه اندازی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور و به روز رسانی آن امنیت در جامعه ایجاد و جلوی جعل و فساد گرفته می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: دستیابی به توسعه بدون توجه به تغییرات جمعیتی ممکن نیست.

مجید خورشیدی افزود: هر کشوری که بخواهد در مسیر توسعه گام بردارد باید تغییرات جمعیتی را به عنوان مبنا و اساس برنامه ریزی مد نظر قرار دهد.

وی با تاکید برانیکه دست یابی به هر گونه توسعه بدون توجه به تغییرات جمعیتی امری محال است اضافه کرد: تغییرات اجتماعی روند کندی دارد اما اثرات آن عمیق و ماندگار است از این رو حتی سرمایه گذاری اقتصادی نیز برای موفقیت، نیازمند توجه به تغییرات جمعیتی است.

خورشیدی گفت: با ابتکار و روز آوری خدمات ضریب نفوذ کارت ملی هوشمند به حد قابل قبولی می رسد.

در این آیین اسکندر پاسالار به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر معرفی و از خدمات کیومرث صالحی نیا تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها