اسماعیلی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

دخالت دولت، اصلی ترین مشکل اقتصاد کشور است

کوشکی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

بنا به گفته رهبری عده‌ای به دنبال ایجاد یاس در جامعه هستند

استاد دانشگاه تهران گفت: در قاموس کسانی که انقلابی‌گری را مساوی کارهای غیرعقلانی می‌دانند، اصطلاحاتی مانند عزت و استقلال اصلا وجود ندارد و اشاره‌ای رهبر انقلاب هم به همین افراد بود که در طیف‌ها و عرصه‌های مختلف کشور حضور دارند.
کد خبر: ۱۱۶۸۶۶۱
بنا به گفته رهبری عده‌ای به دنبال ایجاد یاس در جامعه هستند

محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص مصادیق مورد نظر رهبر انقلاب درخصوص افرادی که سعی می‌کنند به جوانان القاء کنند راه حلی جز پناه بردن به دشمن وجود ندارد اظهار کرد: متاسفانه ما در بین بسیاری از چهره‌ها، از جمله چهره‌های سیاسی که در دولت یا مجلس مسئولیت دارند یا چهره‌های آموزشی و رسانه‌ای، شاهد طیفی از افراد هستیم که به طور جدی در مبانی انقلاب اسلامی تردید دارند.


کوشکی در ادامه با بیان اینکه این افراد انقلاب اسلامی را پدیده‌ای تمام شده، احساسی، هیجانی و بدون عقلانیت می‌دانند اظهار کرد: آنها معتقدند مقاومت‌ها برمبنای انقلاب اسلامی امری گذرایی بوده که بایستی به فراموشی سپرده شود و عقلانیتی و منطق ایجاب می‌کند که ما بزرگی و کدخدایی آمریکا را بپذیریم.

وی با بیان اینکه مبنای اندیشه‌ای این افراد در تضاد کامل با مبنای انقلاب اسلامی است اظهار کرد: در طول تاریخ هم این نوع از افراد فراوان بوده‌اند که زندگی آرام دنیایی ولو با زیر دست بودن استکبار و پذیرفتن ذلت را به آزادگی، سربلندی و عزت زندگی باوجود سختی‌های که وجود دارد ترجیح می‌دادند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: از نظر برخی از افراد چون ما نمی‌توانیم حرفمان را به کرسی بنشانیم، مبارزه با آمریکا سختی بی‌حاصلی است و آنها اسم این منطق خود را هم واقع‌گرایی می‌گذارند و در مقابل منطق انقلاب اسلامی را منطق آرمان‌گرایی و تخیلی می‌نامند.

وی ادامه داد: این افراد چون صاحب تریبون هستند، در دانشگاه‌ها موقعیت دارند، دارای مسئولیت‌های اجرایی هستند و یا در مجلس یا دولت صاحب مسئولیتند، توانسته‌اند با رسانه‌های وابسته به خود تفکرشان را ترویج کنند؛ از سوی دیگر این افراد چون در جریانات سیاسی هم نفوذ فعالی دارند به هرحال در رقابت‌های انتخاباتی هم پیروز شده‌اند و در دوره‌های مختلف و الان خودشان را به عنوان نماد عقلانیت معرفی می‌کنند و اکنون هم به تعبیر خودشان می‌خواهند کشور را از دست انسان‌های تخیلی که صرفا با رویاهایشان زندگی می‌کنند نجات دهند.

کوشکی با تاکید براینکه افراد واداده، در حال تلاش‌ جدی برای یارگیری در میان مردم و انتقال دیدگاه‌هایشان به مردم و به خصوص نسل جوان هستند اظهار کرد: اینها که انقلابی‌گری را مساوی کارهای غیرعقلانی می‌دانند، انقلاب را اصولا غیرعقلانی و عقل را مساوی طول عمر بیشتر و راحت زیستن می‌دانند، در قاموس آنها اصطلاحاتی مانند عزت، سربلندی و استقلال اصلا وجود ندارد و اشاره‌ای رهبر انقلاب هم به همین افراد بود که در طیف‌ها و عرصه‌های مختلف کشور حضور دارند.

وی در خصوص مصادیق تاکید رهبری مبنی براینکه نسل جدید تصمیم گرفته تحقیر نشود اظهار کرد: هرگاه به نسل جوان بعد از انقلاب اطلاعات درستی داده شده عمده آنها تصمیمات درستی اتخاذ کرده‌اند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه می‌بینیم که متاسفانه عموم رسانه‌ها، فضاهای دانشگاهی و آموزش و پرورش در انتقال داده‌ها و حقایق تاریخی و واقعی به نسل جوان موفق نبوده‌اند اظهار کرد: این مساله دلایلی متفاوتی دارم که یکی از آنها این است که فضای رسانه‌ای و آموزشی در دست همین نفوذی‌هاست، نفوذی‌هایی که موافق انتقال اطلاعات درست به نسل جوان نیستند وگرنه شاهد بوده‌ایم که وقتی به نسل جوان که حتی در ظاهر ارتباطی با انقلاب و نظام ندارند اطلاعات درست داده شده تصمیمات درستی را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه همانگونه که رهبری اشاره کردند و واقعیت هم نشان می‌دهد بخشی از نسل جوان بدلایل متفاوت، راه و زیست دینی و اعتقادی دیگری را در پیش گرفته‌اند اظهار کرد: این افراد به عنوان کسانی که به شکل مبنایی با زندگی معنوی و دینی مشکل دارند موجودند اما اکثریت جوانان به شرط اینکه اطلاعات به آنها داده شود و فضای بین‌المللی رویدادها برای آنها توضیح داده شود کسانی هستند که عزت و سربلندی را به تحقیر شدن ترجیح می‌دهند و برهمین اساس است که در برخی از عرصه که این حقایق بیان می‌شود آنها موضع‌گیری و انتخاب درست را انجام می‌دهند.

کوشکی با بیان اینکه شاهد هستیم که در مفهوم شاهدت اکثریت جوانان ما به شهدا احترام می‌گذارند اظهار کرد: شاید برخی از این افراد آماده شهادت نباشند ولی می‌فهمند که شهدا چه کردند و واکنش و بازخورد آنها احترام به شهادت است، به دفاع مقدس احترام می‌گذارند و می‌دانند اگر این دفاع مقدس نبود چه زیان‌هایی به ما وارد می‌شد.

وی ادامه داد: در مساله مبارزه در سوریه هم شاید ظاهر خیلی از این جوانان موجه نباشند ولی به مدافعان و شهدای حرم احترام می‌گذارند زیرا در این عرصه‌ها اطلاعات درستی به آنها داده شده است البته اقلیتی که عرض کردیم وجود دارند و همیشه هم وجود داشته‌اند.

این استاد دانشگاه در خصوص تاکید رهبری بر راه‌حل بودن جوانان گفت: اگر شرایط کشور یک شرایط خیلی عادی و نرمال باشد می‌توان با مدیران میانسال یا کهن‌سال مشکلات را حل کرد اما وقتی که فضا فضای دفاع است و مورد تهاجم دشمنان متنوع و رنگارنگ هستیم، تهاجم اقتصادی و فرهنگی و غیره انجام می‌شود طبیعتا با مدیریت محافظه‌کار کهن‌سال و میان‌سال به جایی نمی‌رسیم.

وی با تاکید براینکه در شرایط جنگی و در شرایطی که مورد تهاجم رنگارنگ هستیم نیاز به افرادی داریم که در عین شجاعت، خلاقیت داشته باشند اظهار کرد: ما امروز نیاز به افرادی داریم که آماده مرز شکنی و طی کردن راه‌های جدید باشند و اینها مسائلی نیست که در مدیران میان‌سال، کهن‌سال و محافظه کار وجود داشت.

کوشکی با بیان اینکه تجربه خیلی از این مدیران میان‌سال و کهن‌سال در شرایط فعلی خیلی پاسخگوی نیست اظهار کرد: شاید در شرایط روتین اینها می‌توانستند کمک کنند ولی در روزگار که ما در فضای جنگی هستیم و مورد هجوم ناجوانمردانه بسیاری از قدرت‌های استکباری قرار گرفته‌ایم اتکا به مدیران کهن‌سال و میان‌سال ریسک بزرگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها