روند کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه طی امروز و فردا در نوار شمالی کشور پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۸۲۹۹
ادامه روند کاهش دما و بارندگی در شمال کشور

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی ضرابی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: از دیروز که سوی جریانات هوا در استان های ساحلی خزر شمالی شده روند کاهش دما و بارندگی در آن مناطق آغاز شده است که پیش بینی می کنیم همچنان کاهش دما امروز و فردا نیز تداوم داشته باشد.

وی گفت: شدت بارش ها به حدی است که با آبگرفتگی و سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی شاید همراه شود.

ضرابی افزود: عمده بارش ها برای امروز در استان های گیلان، مازندران، گلستان، بخش های شمالی خراسان رضوی و مناطقی از خراسان شمالی و شمال غرب استان سمنان پیش بینی می شود.

وی گفت: البته در نقاط دیگر همچون بخش های جنوبی آذربایجان شرقی و بخش های مرکزی استان اردبیل، کردستان، شمال شرق کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و استان مرکزی، اصفهان و چهارمحال و بختیاری و لرستان نیز رگبار، رعد و برق و وزش بادهای شدید و موقتی را انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در شرق کشور نیز پدیده غالب به ویژه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وزش بادهای به نسبت شدید خواهد بود و جاده های کوهستانی در شمال کشور و شمال غرب کشور مه آلود می شود که انتظار داریم رانندگان در گردنه ها رعایت این نکات را داشته باشند ضمن اینکه احتمال سفیدپوش شدن دامنه های البرز را داریم و در واقع نخستین برف پاییزی نیز در ارتفاعات البرز رخ خواهد داد.

ضرابی گفت: شدت بارش های فردا در گیلان و غرب مازندران خواهد بود و همچنین در مناطقی از استان تهران و غرب استان سمنان این بارش ها ادامه خواهد داشت که می تواند با سیلاب و آبگرفتگی معابر همراه شود و مدل ها نشان می دهد فردا صبح بارش های تهران شدید خواهد بود.

وی افزود: در نیمه جنوبی کشورمان نیز پدیده چندان غالبی نخواهیم داشت اما روند کاهش دما در شمال غرب ادامه خواهد داشت و آب های دریای خزر نیز مواجه و متلاطم پیش بینی می شود به طوریکه ارتفاع موج در بخش های فراساحلی تا سه و نیم متر نیز خواهد رسید که برای تردد حتی شناورهای نیمه سنگین و صیادی مناسب نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها