با وجود تحریم‌های آمریکا؛

هند همچنان از ایران نفت می‌خرد

رویترز گزارش داد: با وجود تحریم‌های آمریکا دهلی در ماه نوامبر امسال ۹ میلیون بشکه نفت از ایران خواهد خرید.
کد خبر: ۱۱۶۸۱۹۱
هند همچنان از ایران نفت می‌خرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، دو منبع آگاه در هند اعلام کردند این کشور ماه نوامبر امسال 9 میلیون بشکه نفت از ایران خواهد خرید. این مسئله نشان می دهد که سومین واردکننده نفت جهان قصد دارد به خرید نفت خام از جمهوری اسلامی، به رغم اجرا شدن تحریم های آمریکا از چهارم ماه نوامبر، ادامه دهد.

یکی از منابع اعلام کرد: «پالایشگاه ها قصد دارند ماه نوامبر 1.25 میلیون تن (حدود 9 میلیون بشکه) نفت از ایران بارگیری کنند». این منبع در گفتگو با رویترز اعلام کرد شرکت نفت هند شش میلیون بشکه نفت و شرکت پالایش و پتروشیمی منگلور 3 میلیون بشکه از ایران دریافت خواهند کرد.
در جریان دور قبلی تحریم ها، هند به خرید نفت ایران ادامه داد هر چند که مجبور شد خریدها را به طور قابل توجهی کاهش دهد تا از لطمه دیدن گسترده تر خود در برابر نظام مالی آمریکا اجتناب کند. وزیر امور خارجه هند ماه مه اعلام کرد فقط از تحریم های اعمال شده توسط سازمان ملل پیروی می کند نه از تحریم های اعمال شده توسط دیگر کشورها.
در حالی که اتحادیه اروپا در حال بررسی ایجاد ساز و کاری خاص پیش از ماه نوامبر به منظور تسهیل تجارت با ایران است، دهلی نو امیدوار است راهی برای پرداخت پول به تهران پیدا کند. دومین منبع گفت: «پیش از این، کانال اروپایی وجود نداشت. این بار، اروپا با آمریکا همکاری نمی کند بنابر این ما قصد داریم ساز و کاری برقرار کنیم».
هند، مشتری اصلی ایران پس از چین، روابط دیپلماتیک نزدیکی با ایران دارد و در حال ساخت بندر راهبردی چابهار است. همچنین منبع اول افزود: «هنوز خیلی زود است که بگوییم هند چگونه با ایران تسویه حساب خواهد کرد. ممکن است هند پرداخت پول نفت خام ایران را با استفاده از روپیه بررسی کند.»

هند در حال بررسی کنار گذاشتن دلار در مبادلات نفتی خود با ایران، روسیه و ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سیاست تحریم های واشنگتن را اشتباه راهبردی بسیار بزرگی توصیف کرد که فقط موجب کاهش اعتبار دلار در جهان خواهد شد.
نشریه تایمز آو ایندیا در گزارشی اعلام کرد بانک مرکزی و وزارت دارایی هند موظف شده اند امکان پذیری توافق های تجاری بر اساس بیع متقابل و روپیه را با کشورهای تولید کننده نفت مانند روسیه، ایران و ونزوئلا بررسی کنند. در جلسه ای که وزرای هند روز پنجشنبه داشتند، وزیر صنایع و بازرگانی هند از بانک مرکزی این کشور خواست امکان تجارت با چین بر حسب روپیه و یوان را به جای دلار هم بررسی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها