مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای

تحلیل | شواهدی از باور صادقانه آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به مردم‌سالاری دینی و رأی مردم

فضائلی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

شناساندن سمپاشی دشمن وظیفه اصلی رسانه‌ها

یک کارشناس رسانه با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی نسبت به فعالیت‌های جبهه رسانه‌ای دشمن اظهار کرد: شناخت دشمن در این عرصه یکی از وظایفی بود که در فرمایش‌های امروز مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۸۱۰۵
شناساندن سمپاشی دشمن وظیفه اصلی رسانه‌ها

مهدی فضائلی کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص بیانات امروز مقام معظم رهبری درباره جنگ رسانه‌‌ای دشمن با تاکید با فرمایشات امروز حضرت آقا باید اهمیت کار رسانه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد اظهار کرد: اکنون باید وظایفی که همواره بر دوش رسانه‌ها بوده است با اهتمام، هوشمندی، دقت و برنامه‌ریزی بیشتر توسط نیروهای ارزشی و علاقمند به منافع کشور و انقلاب دنبال شود.

فضائلی با بیان اینکه باید بیشتر از قبل فعالیت‌های جبهه رسانه‌ای دشمن بیشتر مورد توجه قرار بگیرد خاطرنشان کرد: لازم است هوشیاری بیشتری نسبت به سمومی که از طریق رسانه‌های دشمن در فضای کشور ما منتشر می‌شود داشته باشیم.

مدیرعامل سابق انتشارات سروش ادامه داد: از سوی دیگر لازم است مردم و مصرف کنندگان رسانه‌های بیگانه در ساختار رسانه‌ای خود دقت نظر بیشتری داشته باشند و این شناخت خود نسبت به فعالیت‌های دشمن در رسانه را نشان دهند.

وی با تاکید براینکه حتما در سا‌ل‌های بعد از انقلاب پیشرفت قابل توجهی در حوزه رسانه داشته‌ایم اظهار کرد: هرچند توجه به حوزه رسانه بعد از انقلاب خیلی افزایش پیدا کرده است ولی هم نسبت به آن چیزی که باید باشد، میزان اهتمام و پشتوانه علمی که باید در این حوزه داشته باشیم خیلی ضعف داریم.

فضائلی با بیان اینکه علیرغم گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز در عرصه بین‌الملل عقب هستیم گفت: ضمن قدردانی از شبکه‌های مختلف ولی هنوز نتوانسته‌ایم یک خبرگزاری بین‌المللی را راه‌اندازی کنیم و امروز خبرگزاری‌های بین‌المللی در تصویرسازی‌هایی که در مسائل جهان و از جمله کشور ما انجام می‌دهند از ما قوی‌تر کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بخش داخلی رسانه‌ها هم ما در برخی از حوزه‌ها ضعف‌های جدی داریم اظهار کرد: به همین دلیل علیرغم پیشرفت‌های قابل توجه و ارزشمندی که داشتیم ولی ضعف‌های زیادی هم داریم.

این کارشناس رسانه در خصوص راهکارهای جلوگیری از سم‌پاشی رسانه‌ای دشمن اظهار کرد: یک بخش مهم این مساله فعالیت‌های ایجابی است که از جمله آنها فعالیت‌های رسانه‌ های داخلی برای شناخت بهتر نیازهای روز کاربران و همچنین انجام تولیدات رسانه‌ای در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های خبری، سرگرمی و غیره است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: البته تامین نیازهای مخاطبان به معنای این نیست که صددرصد مطابق ذائقه آنها فعالیت‌های رسانه‌ای خودمان را پیش ببریم.

فضائلی با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی نسبت به فعالیت‌های جبهه رسانه‌ای دشمن اظهار کرد: شناخت دشمن در این عرصه یکی از وظایفی بود که در فرمایش‌های امروز مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اگر عرصه‌هایی که دشمن فعالیت می‌کند را نشناسیم، نمی‌توانیم به درستی و عالمانه با او مقابله و مواجه داشته باشیم خاطرنشان کرد: براین اساس بایستی فعالیت‌های دشمن در عرصه رسانه را به درست بشناسیم و به درستی توسط رسانه‌ها به افکار عمومی معرفی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها