عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درگفتگو با جام جم آنلاین؛

جهش یکباره ارز به دلیل سیاستهای نامناسب دولت بود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جهش یکباره ارز در بازار نشان داد که این تحولات به دلیل سوءمدیریت ها و سیاستهای نامناسب اتخاذ شده از سوی دولت بود.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۹۰
جهش یکباره ارز به دلیل سیاستهای نامناسب دولت بود

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه وعضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار گفت:ظاهرا دولت تصمیم گرفته به سیاست‌های گذشته باز گردد تا وضعیت اقتصادی تثبیت پیدا کند.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:دولت خرید وفروش دلار و واردات ارز به کشور را ممنوع کرده بود و دست صرافی‌ها را بسته بود ، به عبارتی راه نفس بازار را گرفته بود اما حالا تصمیم گرفته راه نفس بازار باز شود، پس باید به سمت احیا این بیمارحرکت کنیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم بازار ارز دوباره ملتهب شود تاکید کرد: اگر بازار قابل اتکا و اطمینان نباشد قیمت گذاری ارز در زیرپله ها وزیر زمین ها انجام می شود و نمی توان بازار تولید و صادرات را تنظیم کرد.
وی در خصوص اینکه آیا در چنین شرایط دلار به نرخ ثابتی خواهد رسید گفت: افزایش قیمت ارتباطی با تحریم‌ها نداشت چون زمانی افزایش قیمت ارز صورت گرفت که تحریمی اعمال نشده بود و این سیاستهای ابلاغی دولت چه ارز جهانگیری،چه بگیر و ببند ها و یا قاچاق ارز بود که نرخ ارز را متاسفانه دچار مشکل کرد.
مصری تاکید کرد:حالا دولت متوجه سیاست غلط گذشته خود شده وبا این روند نزولی که نرخ ارز دنبال می کند قطعاً به نقطه نرمال با یک دامنه معقول نزدیک می شویم اما هنوز نمی دانیم نرخ نرمال چقدر است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: چون ما در مقطعی به شدت بازار را سرکوب کردیم لذا نمی توانیم در کوتاه مدت به عدد نرمالی برای تعیین نرخ ارز برسیم لذا
به سمت و سویی می رویم که بازار عدد خود را پیدا کند و این عدد در یکی یا دو روز آینده پیدا نخواهد شد و نوسان دارد بنابراین زمان نیاز است تا بازار خود را پیدا کند.
وی با بیان ایکه اتفاقات بازار ارز نشان داد که سوء مدیریت ها و سیاستهای نامناسب اقتصادی نقش عمده ای در این التهابات داشته افزود:سیاست‌های غلط باعث شد که بازار ایران آشفته شود که این اقدام بزرگترین خیانت به کشور بود.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه بهتر است بازار دستکاری نشود گفت:دخالت زیاد در اقتصاد موجب آشفتگی می شود و اگر می خواهیم در این بازار دخالت کنیم بهتر است نوع مثبت، و همان چیزی را که در قانون ذکر شده ،یعنی ارز شناور مدیریت شده را انتخاب کنیم .
مصری گفت: در شرایطی که ارز دولتی بین عده ای پخش شد افراد یک شبه میلیاردها تومان سود کردند و در آخر، سر مصرف کننده، تولیدکننده و صادرکننده کالا کلاه رفت واین سیاست منجر به ورشکسته شدن بسیاری از تولید کنندگان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها