در گفت‌وگوی جام‌جم آنلاین بمناسبت هفته ناجا مطرح شد؛

قمه کش ها جرات ابراز وجود ندارند/ روایتی از شهدای گمنام کاریز و تایباد

عضو کمیته پیشگیری و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی ناجا ضمن تأکید بر ضرورت انعکاس شایسته خدمات کارکنان ناجا که عمدتا مهجور واقع شده است، به بخشی از مأموریتهای اطلاعاتی، امنیتی کمتر گفته شده نیروی انتظامی پرداخت و از دوری چندین ماهه افسران و درجه داران این سازمان از خانه و خانواده خود روایت کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۸۲
قمه کش ها جرات ابراز وجود ندارند/ روایتی از شهدای گمنام کاریز و تایباد

دکتر امان الله قرایی مقدم در گفت‌وگو با جام جم آنلاین، وجود امنیت سیاسی، اجتماعی، شهروندی و نیز فرهنگ سازی عفاف و حجاب در کشور را مرهون زحمات نیروی انتظامی از جمله پلیس پیشگیری دانست و بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست امروز چاقو و قمه کش ها جرأت ابراز وجود در جامعه ندارد و پلیس با اجرای انواع طرح های مختلف امنیت اخلاقی و غیره به شکل قابل ملاحظه ای حضور اراذل و اوباش در محله ها را کم رنگ کرده است.

وی با اشاره به تلاش های شخص سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در جلوگیری از برخورد سلبی با موضوع عفاف و حجاب، افزود: پلیس تلاش فراوانی در تکریم بانوان محترمه داشته و همواره سعی می کند در برخورد ایجابی در بحث حجاب، با این قشر از جامعه مشکل خاصی رخ ندهد. از طرفی باید بپذیریم هر جامعه ای دارای یک سری عرف ها، چارچوب ها و قواعد است که در همه کشورها لازم الاجراست. بنابراین مأموران ناجا در پی آن هستند با حفظ احترام زنان و دختران و مردان جامعه اجازه گسترش هنجارشکنی در برهم زدن امنیت اخلاقی را ندهد.

قرایی مقدم که یکی از صاحبنظران در جامعه شناسی بشمار می رود ادامه داد: امروز مردم ما در عرصه امنیت اخلاقی و اجتماعی پشت گرم نیروهای پلیس هستند و این قشر زحمتکش را مورد تفقد خود قرار می دهند. بویژه اینکه شهروندان ما به واسطه نوع مأموریت رابطه تنگاتنگی با پلیس 110دارند و نظر سنجی ها رضایت قابل توجه از حضور بموقع آن در محل و رفع مشکل مردم حکایت دارد.

وی با توجه به برخی هجمه ها علیه نیروی انتظامی در فضای مجازی، تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم فضای مجازی در انعکاس خدمات و معرفی به حق پلیس موفق عمل نکرده است. لیکن همه ما می دانیم کارکنان ناجا برای برقراری و حفظ امنیت در کشور چه اقداماتی انجام می دهند. از جمله در مبارزه با مواد مخدر ناجا از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده است و اگر چنین نبود ما باید شاهد افزایش جرائم سازمان یافته مرتبط با قاچاق مواد مخدر و نیز بوجود آمدن باندهای مافیایی در کشور باشیم. این در حالی است در بسیاری از کشورهای مترقی اروپایی باندهای متعدد انتشار دهنده فساد اخلاقی و جنسی-فروش آنلاین مواد مخدر در پوشش های مختلف- قاچاق انسان و... روبه گسترش هستند و پلیس کشورهای مزبور با وجود بهره گیری از امکانات کامل و پرسنل آماده بکار در مهار آنها عاجز مانده اند. این در حالی است سازمان ملل متحد بارها در گزارشات خود تصریح کرده ایران بیشترین فداکاری و تلاش در راه مبارزه با انتقال مواد مخدر به اروپا سایر نقاط جهان را از خود نشان داده است.

عضو کمیته پیشگیری و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی ناجا در بخش دیگر گفت وگو با اشاره به جان فشانی های کارکنان نیروی انتظامی در تأمین امنیت کشور در حوزه های مختلف، خاطر نشان کرد: در طول چهار دهه گذشته نیروی انتظامی چه در گذشته که در قالب کمیته انقلاب و ژاندارمری ایفای نقش داشته و خواه امروز که در قامت نیروی انتظامی، در راه مبارزه با ورود افراد تروریست، دفع شر اشرار مسلح، مقابله با ترانزیت مواد مخدر، قاچاق انسان و ... هزاران شهید در مرز کاریز- میرجاوه- خاش- تایباد و مرزهای غربی تقدیم مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است. این در حالی است پرسنل ناجا در مقایسه با دیگر کشورها حتی پلیس برخی اعراب منطقه از مزایا و تجهیزات به مراتب پایین تری بهره برده اما در مقابل از شور و غیرت وصف ناپذیری برای صیانت از این مرز و بوم برخوردارند.

وی با بیان اینکه مبارزه با اشرار تروریستی همچون «عبدالمالک ریگی» که در سال های قبل هموطنان زیادی را به خاک و خون کشید ابدا کار راحتی نبود، اظهار کرد: با توجه به گستره ای که طایفه ریگی در سیستان و بلوچستان دارد، این شرور تروریست با سو استفاده از این امکان ادعای خود مختاری در منطقه داشت. افزون بر این با حمایت سرویس های جاسوسی بیگانه در کل استان دست به مبارزه مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران زد و به ترور کور شهروندان مسلمان پرداخت. اما با تمهیداتی که اطلاعات ناجا و وزارت اطلاعات کل کشور اندیشیدند امروز منطقه از لوث وجود چنین تروریست هایی پاک شد. در مقابل فراموش نکنیم حتی پلیس کشوری مثل ایالات متحده سال ها زمان می گذارد تا بتواند اشرار را از هم متلاشی کند و در نهایت با صرف هزینه های سنگین شاهدیم هنوز هم این کشور در مرزهای خد درگیر مبارز هبا تبهکاران بین المللی است.

قرایی مقدم در همین باره افزود: بنده بعنوان شخصی که دائما با افسران ارشد ناجا در ارتباط هستم عرض می کنم، بسیاری از عزیزانی در ناجا وجود دارند که به دلیل نقش مهم شان در مبارزه با سوداگران مرگ- اشرار و تروریست ها برای حفظ جان خود و خانواده از ترور همواره در حال تغییر محل سکونت بوده و یا اینکه روزهای طولانی را در محل ماموریت اقامت دارند و تا پایان انهدام باندهای مذکور از دیدن زن و فرزند محروم هستند.

وی گفت: بسیار ضرورت دارد صدا و سیما، رسانه های جمعی، فضای مجازی و غیره این گونه مطالب را برای مردم اطلاع رسانی کنند تا هم شهروندان از زحمات خادمان خود بیشتر آگاهی یابند و هم تبلیغات سوء علیه جان برکفان نظامی و انتظامی به شکل شایسته ای خنثی سازی شود.

محمدرضا شجاعیان/ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها