سالیانه هزاران نفر در سراسر جهان جذب نیروی انتظامی کشور متبوع خود می شوند.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۲۱
روند بین المللی برای تبدیل شدن به یک پلیس

به گزارش جام جم آنلاین ، با توجه به افزایش جمعیت جهان که افزایش جرم و جنایت را بنا به دلایل بسیار زیادی در پی دارد تقویت نیروی پلیس و انتظامی هر کشور یک امر ضروری و بدیهی به نظر می رسد بنابراین هر سال باید نیروهای جدید آموزش داده شوند.

تبدیل شدن به یک پلیس روند پیچیده ای ندارد اما ساده هم نیست. در تمام دنیا برای اینکه یک فرد اعم از زن و مرد تبدیل به یک پلیس شود با شرایط معمول را داشته باشد و آموزش های لازم را ببینید.

آنچه در ادامه می آید روند درخواست دادن برای پیوستن به نیروی انتظامی است، روندی که در بسیاری از کشورهای دنیا ثابت و یکسان به نظر می رسد.

الف-آماده شدن برای درخواست دادن

1 – شما حداقل باید 18 سال داشته باشید و قبلا هم گواهینامه رانندگی خود را گرفته اید. هر فردی برای اینکه جهت پیوستن به نیروی انتظامی و پلیس یک کشور درخواست دهد باید تابعیت همان کشور را داشته باشد و ساکن همان جا نیز باشد. البته در برخی از کشورها حداقل سن برای استخدام در نیروی پلیس 21 سال تمام است.

2- فردی که برای پلیس شدن اقدام می کند نباید سوء سابقه داشته باشد. کسی که به نیروی انتظامی می پیوندد باید سرآمد موارد انضباطی باشد و اگر پیش از این هر گونه تخلف و جرمی ثبت شده در پرونده خود ثبت کند پذیرش او ممکن نیست. هر گونه سوء سابقه در رابطه با استعمال مواد مخدر، نوشیدن الکل، محکومیت و ارتباط داشتن با هر نوع جرمی پرونده پلیس شدن فرد را در همان مرحله نسخت می بندد. همچنین تحقیقاتی به عمل می آید که مشخص شود آیا فرد سابقه خشونت خانگی دارد یا خیر.

3- زمانی که برای پیوستن به نیروی انتظامی درخواست می دهید یک ارزیابی اولیه از شما صورت می گیرد. دپارتمان مربوط به همان جایی که درخواست داده اید بررسی می کند که آیا شما صورتحساب های مختلف خود را پرداخته اید یا نه و آیا مسائلی مانند چک برگشتی در پرونده شما پیش از این ثبت شده است یا خیر. در ضمن این موضوع خیلی مهم است که قسط های عقب افتاده نیز نداشته باشید. اما حتی اگر اعتبار خوبی نداشته باشید، گامهایی را برای ایجاد این اعتبار بردارید. اگر نمره اعتباری شما کم باشد، تلاشهایی که برای اعتبار بهتر به دست می آورید، نشان می دهد که شما یک فرد مسئول هستید.

4- سعی کنید گام های بزرگ تری بردارید. به کاری مشغول شوید و تجربه ای در آن کار به دست بیاورید. لزومی ندارد آن کار ارتباط مستقیمی به شغل «پلیس» داشته باشد. البته اگر مرتبط با آن باشد خیلی بهتر است. بالاخره باید کاری انجام بدهید که ثابت کند شما در قبال شغلی که در اختیار شما گذاشته می شود فردی مسئول هستید. اشتغال به عنوان نگهبان پارک هم می تواند به این کمک کند که درخواست شما بیشتر دیده شود. این یعنی اینکه شما به برقراری امنیت و قانون اعتقاد کامل دارید.

5-وقت آن است که از لحاظ جسمانی هم آماده شوید. کسی که می خواهد در نیروی انتظامی استخدام شود باید بدنی انعطاف پذیر داشته باشد و فاصله های طولانی را سریع بدود. قدرت بدنی هم که جای خود دارد. پیش از استخدام شما باید در تست های آمادگی جسمانی شرکت کنید تا پذیرفته شوید بنابراین پیش از اینکه به این مرحله برسید حسابی خود را از لحاظ جسمانی آماده کنید.

6-روی آشنایی بیشتر با حرفه «پلیس» بودن وقت بگذارید. نباید طوری باشد که چشم بسته نسبت به وظایف این شغل وارد آن شوید. این برای شما یک امتیاز است که بدانید یک پلیس چه وظایفی دارد و چگونه باید آن را انجام بدهد.

ب- پرکردن درخواست نامه

1-اکنون وارد مرحله جدی تری شده اید. باید تمامی مدارک مربوط را ارائه دهید. ابتدا گواهی فارغ التحصیلی خود را از دبیرستان بگیرید.

2- تحصیلات بالاتر از دیپلم برای استخدام شدن در نیروی انتظامی اجبار نیست اما اگر مثلا فارغ التحصیل رشته ای در دانشگاه باشید به تسریع جذب شما کمک شایانی می کند.

3-حالا برای ثبت نام در دانشکده علوم انتظامی باید اقدام کنید. این بستگی به محل زندگی شما دارد. در برخی از کشورها هر جایی که خواستید می توانید ثبت نام کنید اما در بسیاری از کشورهای دیگر این امکان برای شما وجود ندارد و نمی توانید به دلخواه دانشگاه خود را انتخاب کنید.

4- حتی در دانشکده هم کار شما به صورت کامل تمام نمی شود چرا که باید در تست های غربال گری شرکت کنید. در آزمونی که شرکت می کنید باید به سوال هایی در رابطه با حوزه قضایی، اخلاق و مسائل پیرامون آن پاسخ بدهید. در برخی از دانشکده ها تست سلامت روان هم از دانشجویان می گیرند.

5-کار شما در دانشکده حالا آغاز شده است. برخی از آموزش ها را در همان ابتدا به شما می دهند که شش ماه طول می کشند. این آموزش ها چیست؟ کمک های اولیه، قوانین استانی و یا سطح فدرال، استفاده از اسلحه گرم، روش های گشت زنی، اصول اخلاق، تحقیق و نوشتن گزارش و قوانین جنایی.

6- باید امتحانات را پشت سر بگذارید. امتحانات معمولا برای تست مهارت های خود در موضوعات و مهارت هایی که در آکادمی پلیس تحصیل کرده اید، گرفته می شود. علاوه بر تست های کتبی، شما باید یک امتحان عملی را هم پشت سر بگذارید.

ج-دنبال شغل بگردید

1-درس شما تمام شده و حالا قصد دارید در یک پایگاه نیروی انتظامی استخدام شوید. شاید نتوانید در محل زندگی تان کار پیدا نکنید و حالا آنقدر به پلیس ماندن علاقه دارید که می خواهید به یک شهر دیگر بروید. البته باید نسبت به این موضوع که میزان جنایت در آن شهر چگونه است اطلاع و آگاهی داشته باشید.

2-باز هم باید در تست شرکت کنید. وقتی جایی استخدام می شوید باید در تست های آنجا شرکت کنید. موضوع تست همان چیزهایی که در زمان پذیرش در دانشگاه پشت سر گذاشته‌‎اید.

3-باز هم تست اعتیاد از شما گرفته و دوباره سابقه شما بررسی می شود. اینکه چک برگشتی ندارید، صورت حساب ها و قسط های خود را پرداخته باشید و ...

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها