فرمانده انتظامی مازندران از کشف یک تن و 880 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی شش ماهه گذشته سال جاری خبر داد و گفت: 3 هزار و 200 معتاد نیز در این استان دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۰۴
کشف یک تن و 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران/ 3200 معتاد دستگیر شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا سردارسید محمود میرفیضی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتیاد یک مسئله اجتماعی است و نتایج و آثار شومی که در ارتباط با مصرف مواد مخدر به وجود می‌آید نوع ارتباطی است که با دیگر جرایم در جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد به موادمخدر یک معضل چند وجهی است که برای مقابله با آن باید تمامی ابعاد آن مورد توجه قرار گیرد، زیرا فرد معتاد علاوه بر داشتن بیماری جسمی دچار اختلالات شخصیتی، روانی و ناهنجاری‌های رفتاری و اجتماعی و اعمال بزهکارانه در بیشتر مواقع به صورت ناخودآگاه می شود.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی استان در مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مبارزه با موادمخدر، گفت: به منظور پیشگیری از اعتیاد، مقابله با سوداگران مرگ و عاملان افیونی در شش ماهه سال جاری 57 طرح ارتقاء امنیتی اجتماعی، 536 طرح پاکسازی مناطق آلوده و 528 طرح کنترل محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی استان به اجرا در امد.

میرفیضی افزود: در اجرای این طرح ها که در سطح استان و شهرستان های تابعه به اجرا درآمد،ضمن توقیف 524 دستگاه خودرو و موتورسیکلت حامل مواد مخدر، 32 باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شد و در مجموع 3600 خرده فروش و عامل افیونی دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی از دستگیری 3 هزار و 200 معتاد متجاهر و معرفی این افراد به مراکز بازپروری ماده 16 وماده 15 خبر داد و اظهار داشت: مبارزه با اعتیاد از اولویت های فرماندهی انتظامی استان در سال جاری است که در این راستان با تلاش های صورت گرفته شاهد افزایش 9 درصدی کشفیات مواد مخدر در سطح استان بوده ایم .

میر فیضی با اشاره به اینکه گروه‌های مختلف سنی به ویژه جوانان در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌ های اصولی و منسجم برای پر کردن اوقات فراغت جوانان از طرف خانواده‌ها، مدارس، نظام‌ فرهنگی و آموزشی صورت گیرد.

فرمانده انتظامی مازندران در پایان از خانواده ها خواست برای ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه که موجب تباهی جوانان و نوجوانان جامعه می شود ضمن همکاری با پلیس هرگونه اطلاعات واخبار در این خصوص را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها