اعضای باند بزرگ سرقت که با راه‌اندازی تصادف‌های ساختگی، از طعمه هایشان میلیاردی سرقت کرده بودند در دام پلیس گرفتار شدند. متهمان جزئیات دو سال سرقت‌های خود را در دفترچه‌ای یادداشت می‌کردند.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۸۶
راز سرقت‌های میلیاردی در دفترچه خاطرات

به گزارش جامجم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از چهار مرد به اتهام سرقت مقرون به آزار شکایت کرد. پس از تحقیقات مقدماتی با دستور بازپرس نصرتی، رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

شاکی به افسر تحقیق گفت: سوار خودروی بنزم در حال عبور از یکی از محلههای مرکزی تهران بودم که پشت چراغ قرمز، ناگهان مرد جوانی محکم با آینهام برخورد کرد. او گفت مشکلی پیش نیامده و من از خودرویم پیاده نشدم و بعد از عذرخواهی از یکدیگر او رفت و من مسیرم را ادامه دادم. پس از طی مسافتی یک دستگاه خودروی پژو 206 با بوق زدنهای مداوم مرا مجبور به توقف کرد. زمانی که کنار خیابان توقف کردم با همان مردی که با آینه خودرویم برخورد کرده بود رو به رو شدم که روی صندلی عقب پژو 206 نشسته بود و آه و ناله میکرد. سه مرد که همراهش بودند ادعا کردند من با دوستشان تصادف کردم و قصد شکایت از من را دارند. از ترس تهدیدهای آنها به مقابل خودپرداز رفتم تا دو میلیون تومان بابت هزینه درمان به حساب آنها واریز کنم که ناگهان یکی از آنها چاقویی زیر گلویم گذاشت و مرا تهدید کرد برای زنده ماندن باید سه میلیون تومان دیگر هم به حساب آنها واریز کنم. از ترس جانم پولها را واریز کردم. بعد مرا کتک زدند و فرار کردند. حالم که بهتر شد به پلیس زنگ زدم و شکایت کردم.

شناسایی چهره دزدان

ماموران تحقیقات را آغاز کردند و تصویر تعدادی از متهمان را در بازبینی دوربین مداربسته به دست آوردند و در جستجوی آنها بودند تا اینکه افراد دیگری که در چهار دادسرای دیگر تهران شکایت کرده بودند با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران شکایتهای مشابهی را مطرح کردند. بررسی تصاویر به دست آمده از این سارقان نشان میداد که همگی اعضای یک باند سرقت هستند که به طور سریالی دست به این سرقتها میزنند. در جریان تحقیقات معلوم شد که سه سارق در همه سرقتها حضور دارند و بقیه به طور نوبتی در سرقتهای سریالی شرکت دارند. همچنین معلوم شد اعضای این باند اغلب با این صحنهسازی رانندگان خودروهای بنز، بیامو، پژو، سوناتا و سانتافه را پشت چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی و لاین کندور به دام انداختهاند. آنها را با چاقو تهدید کرده و کتک زدهاند و با کشاندن آنها مقابل دستگاههای خودپرداز از دو تا ده میلیون تومان از موجودی حسابهای بانکی این افراد سرقت کرده بودند. با افزایش شکایتها تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد تا اینکه ماموران در بررسی آلبوم مجرمان سابقهدار پلیس آگاهی متوجه شدندکه فقط سه نفر از این سارقان خشن دارای سابقه کیفری هستند .

ردپای سه دزد حرفهای

در این مرحله ماموران به سرنخهایی دست یافتند که نشان میداد این باند را سه متهم سابقهدار به نامهای جواد، اصغر و وحید هدایت میکنند. بررسیها نشان میداد اصغر در زمینه سرقت و زورگیری فعالیت داشته و در زندان با جواد که چند سال پیش به اتهام سرقت با تصادفهای ساختگی دستگیر شده بود، آشنا شده است. وحید هم سابقه شرارت دارد و از اراذل و اوباش است و چندی پیش به اتهام کریخوانی برای اراذل و اوباش در فضای مجازی از سوی پلیس امنیت بازداشت شده بود. جستوجوها برای دستگیری این افراد و همدستان فراری آنها ادامه داشت تا اینکه ماموران آخرین مخفیگاه آنها را در شهریار و شهرهای اطراف تهران شناسایی کردند. ماموران در چند عملیات مشترک روز هشتم مهر امسال و با هماهنگی قضایی وارد مخفیگاههای این باند شده و سه سرکرده حرفهای و هشت نوچه و عضو باند آنها را شناسایی و بازداشت کردند.

راز سرقتها در دفترچه خاطرات

در بازرسی از مخفیگاه یکی از سرکردگان این گروه، دفترچه خاطرهای به دست آمد که در بررسی آن مشخص شد اعضای این باند دو سال است در زمینه سرقت با صحنهسازی تصادف دروغین فعالیت دارند. همچنین نشان میداد که هر کدام در چند سرقت و در کدام محلههای تهران فعالیت داشته و در آن روز چقدر پول نصیب آنها شده است. در بخشهایی از این دفترچه مطالبی ثبت شده بود که نشان میداد اعضای باند هر روز سه تا چهار مورد سرقت انجام دادهاند. حتی آخرین سرقتهایشان مربوط به یک روز قبل از دستگیری بود. آنها شیفتی سرقتها را انجام میدادند. گروهی از چهار تا هفت صبح و گروه دیگر از 17 تا 22 سرقتها را انجام میدادند. متهمان با انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بازجویی شدند و به جرایم سریالیشان اعتراف کردند.

اعتراف به سرقت

جواد، متهم 27 ساله که یکی از اعضای اصلی و سرکرده باند است به افسر تحقیق گفت: من به اتهام سرقت در زمینه تصادف ساختگی سه سال در زندان بودم که در آنجا با اصغر آشنا شدم. شیوه سرقتی که اکنون انجام میدادیم را در زندان طراحی کردم و بعداز آزادی آن را به اجرا گذاشتیم. وحید از دوستانم بود که عضو گروهمان شد. بعد سراغ اقوام و آشنایان جویای کار در غرب کشور و نیز شهرهای همجوار رفتم و آنها را برای آموزش دزدی استخدام کردم.

وی ادامه داد: دو هفته به آنها آموزش دادم و بعد در قالب گروههای چهار تا پنج نفره نقشهمان را اجرا میکردیم. من و دو نفر دیگر که مهرههای کلیدیام بودند، میلیاردی پول به جیب زدیم و با این پولهای سرقتی برای خودمان خودروهای مدل بالا، خانه در تهران، ویلا و حتی در شهرهای غربی کشور برای خانوادههایمان خانه خریدیم .

در حالی که تحقیقات از اعضای این باند 11 نفره ادامه دارد، بیش از 60 نفر که در دام اعضای این باند سرقت گرفتار شدهاند با حضور در پلیس آگاهی متهمان را شناسایی کردهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها