افقهی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

هدف دولت از بازی با قیمت ارز چیست؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

با تایید FATF هیچ اتفاق جدیدی در حوزه معیشت مردم رخ نخواهد داد

نماینده کرمان و وزیر پیشین وزیر پیشین علوم تحقیقات و فن آوری گفت : به نظر می رسد که با با تایید FATF در مجلس هیچ اتفاق جدیدی در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم رخ نخواهد داد و حتی امکان دارد شرایط بدتر هم بشود.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۳۱
با تایید FATF هیچ اتفاق جدیدی در حوزه معیشت مردم رخ نخواهد داد

به گزارش جام جم آنلاین، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شفاف سازی مالی بالنفسه قابل تقدیر است افزود: این اتفاق در شرایطی خوب است که مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد و مباحث مرتبط با کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم برای کشور دردسر ساز نشود.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از نمایندگان از علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس درخواست کردند تا در جلسه ای علنی و یا غیر علنی با حضور کارشناسان داخل و یا خارج از مجلس موضوع را بررسی کنند گفت:باید از مخالفین و موافقین دعوت شود تا بحث های کارشناسی انجام گیرد، ما متاسفانه در مجلس افراد صاحب‌نظر نداریم و تعجب می‌کنم که چرا هیئت رئیسه به این مهم توجه نمی کند.

وزیر پیشین علوم تحقیقات و فن آوری افزود: با نشست های کارشناسی بهتر می شود قضاوت کرد که آیا با تصویب این لوایح منافع ملی تامین می شود و یا اینکه منافع کشور به خطر می افتد.

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان با یادآوری اینکه مخالفت برخی نمایندگان با تصویب FATF جناحی نیست بلکه دلایل محکمی وجود دارد که مشکلات حل نخواهد شد گفت: آقایان دولت و برخی نمایندگان مجلس اصرار دارند که بگویند برای بهبود روابط بانکی با اروپا بهتراست این معاهده امضا شود اما سوال این است که اگر این معاهده در مجلس تصویب شد آیا روابط بانکی بهتر می شود یا خیر؟
وی با بیان اینکه اروپا در مورد وعده های خود به ایران تاکنون هیچ تضمینی نداده است افزود: آینده FATF مانند برجام بسیار مبهم است بنابراین بهتر است با درایت و با کار کارشناسی دقیق مجلس بررسی های موشکافانه صورت دهد.

زاهدی گفت: جمهوری اسلامی ایران از 41 مورد تعهدات FATF تاکنون 39 مورد را اجرایی کرده و تنها 2 مورد از این لوایح که مربوط به تامین مالی تروریسم است باقی مانده است حال باید پرسید در تصویب آن ۳۹ مورد چه اتفاقی افتاده که حالا تنها به خاطر ۲ مورد ایران در لیست سیاه قرار می گیرد.

نماینده کرمان گفت: ما مخالفیم قبل از کار کارشناسی ، لوایح دردستور کار مجلس قرارگیرد و به رای صحن علنی گذاشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها