رئیس پلیس استان اردبیل خبر داد:

کشف بیش از یک تن انواع موادمخدر در اردبیل

رئیس پلیس استان اردبیل گفت: در 6 ماهه اول سال جاری یک هزار و 174 کیلوگرم انواع موادمخدر سنتی و صنعتی در استان اردبیل با پشتیبانی و همکاری نیروهای اطلاعات و نیروی انتظامی استان اردبیل کشف شده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۲۷
کشف بیش از یک تن انواع موادمخدر در اردبیل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین عبدی در آستانه آغاز هفته ناجا و در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری کشفیات موادمخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر 117 درصد رشد داشته است که این توفیق در سایه همراهی نیروهای اطلاعات با نیروی انتظامی استان اردبیل حاصل شده است.
وی همچنین از کشف 182 هزار و 456 لیتر سوخت قاچاق که خارج از شبکه در اردبیل توزیع می‌شد خبر داد و خاطرنشان کرد: در این بخش نیز ما شاهد رشد 813 درصدی در کشفیات هستیم.
فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل در زمینه وقوع جرایم خشن نسبت به کل کشور در از رقم کمتری برخوردار است، تصریح کرد: اردبیل جزو استان‌هایی است که امنیت در آن به خوبی مشهود است و نیروهای نظامی و انتظامی استان اردبیل روز به روز نسبت به ارتقای این امنیت تلاش بیشتری از خود نشان می‌دهند.
عبدی به نامگذاری هفته نیروی انتظامی در سالجاری اشاره کرد و گفت: شعار امسال هفته ناجا با مضمون «پلیس مقتدر امین مردم » انتخاب شده است و تمام برنامه‌های نیروی انتظامی بر مبنای همین شعار اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
وی پلیس را حافظ جان، مال و ناموس مردم و هموطنان اعلام و بیان کرد: با انتخاب یک هفته از سال به عنوان هفته ناجا در واقع فرصتی برای بیان خدمات و تلاش‌های نیروی انتظامی و پلیس مردم به جامعه فراهم آمده است.
رئیس پلیس استان اردبیل هفته نیروی انتظامی را فرصت مناسبی برای نمایش اقتدار پلیس دانست و تصریح کرد: هفته ناجا اهداف متعددی دارد که مهمترین آنها پاسخگویی به مطالبات مردم و گسترش قدرت نرم پلیس و جذب مشارکت‌های مردمی در راستای برقراری امنیت می‌باشد.
وی میزان رضایتمندی مردم از خدمات پلیس را بیش از 80 درصد دانست و گفت: این امر بیانگر این است که پلیس توانسته است اعتماد مردم را جلب نموده در میان مردم جایگاه واقعی خود را به دست آورده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل خدمات‌رسانی نیروی انتظامی به مردم را در استان اردبیل در حد بسیار بالا اعلام کرد و گفت: در محدوده فعالیت‌های خدماتی در کشور بالغ بر 9 هزار خدمت تعریف شده است که از این رقم بیش از یک هزار و 600 خدمت در حوزه نیروی انتظامی انجام می‌شود و این بیانگر حساسیت فعالیت نیروهای نظامی و امنیتی است.
عبدی برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته نیروی انتظامی را یادآور شد و اظهار کرد: در سالجاری 90 برنامه از سوی دبیرخانه نیروی انتظامی برای استان اردبیل ابلاغ شده و در کنار آن 56 برنامه دیگر نیز در استان مدنظر است که برای اجرا و عملیاتی شدن در هفته ناجا آماده کرده‌ایم.
وی اردبیل را از نظر سرقت‌های بزرگ جزو استان‌های آرام و امن اعلام کرد و افزود: 79 درصد سرقتها سرقت خرد و 21 درصد سرقت‌های روی داده در اردبیل جزو سرقت‌های بزرگ بوده است که در این میان بیش از 70 درصد سرقت‌های صورت گرفته منجر به کشف می‌شود.
رئیس پلیس استان اردبیل گفت: استان اردبیل در میزان و سطح سرقت‌ها در سطح کشور در رتبه 27 قرار دارد و از نظر اهمیت وقوع در رتبه آخر استان‌های کشور است.

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود روند تصادفات در سطح استان در سال‌های اخیر را کاهشی اعلام کرد و افزود: اما متاسفانه امسال با افزایش 112 درصدی تصادفات منجر به فوت و جرح روبرو هستین به طوری که در 6 ماهه سالجاری 129 نفر طی در تصادفات برون و درون شهری فوت شده‌اند.
وی همچنین به فعالیت‌های حوزه 110 و تجمیع آن در چند ماه اخیر در اردبیل خبر داد و گفت: در 6 ماهه اول سالجاری بالغ بر 313 هزار تماس با پلیس 110 برقرار شده است که حدود 140 هزار مورد آن عملیاتی شده است 7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
رئیس پلیس استان اردبیل همچنین تصریح کرد: در شش ماهه سالجاری شاهد 8 درصد کاهش میزان قتل، 42 درصد کاهش در شرارت و چاقوکشی و 66 درصد کاهش در تجمعات غیرقانونی و صنفی در اردبیل را شاهد بودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها