عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

اصناف و بازاریان همواره در خط مقدم نظام جمهوری اسلامی بوده اند

درحالی‌که کارشکنی‌های غرب علیه اقتصاد کشورمان وارد مرحله‌ای تازه شده و تبلیغات گسترده رسانه‌ای در این زمینه شکل‌گرفته می‌بینیم مدتی است رسانه‌های بیگانه در راستای اهداف خود مشغول تشویق صنوف مختلف به تعطیلی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۷۶
اصناف و بازاریان همواره در خط مقدم نظام جمهوری اسلامی بوده اند

تبلیغاتی که اغلب آنها بدون هدف و صرفاً در فضایی مبهم شکل‌گرفته تا بلکه گروهی با همراهی خود در این فضا به آن مشروعیت بخشیده و درنهایت فاز تازه‌ای از تبلیغات مشکلات جدیدی را برای کشورمان ایجاد کند. ازاین‌رو جام‌جم آنلاین گفت‌وگویی با عباد الله محمدولی عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر کشورمان داشته که در ادامه می‌خوانیم.

• انتشار برخی اخبار و اطلاعیه‌ها مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی را تائید می‌کنید؟
بله؛ چندهفته‌ای است که چنین اطلاعیه‌هایی از سوی دشمنان خارجی مطرح‌شده که خوشبختانه کسبه و فعالان صنفی توجهی به آن نداشته‌اند.

• پس چطور این تبلیغات میان کسبه دست‌به‌دست شده و اکنون در فضای رسانه‌ای داخل کشورمان مطرح‌شده است؟
ببینید؛ در عصر ارتباطات هستم و انتشار و گسترش یک خبر مبنی بر تبعیت از آن نیست. این درحالی است که نباید فراموش کنیم گروهی واقعاً به عمق و مفهوم اصلی چنین تبلیغاتی واقف نبوده و تنها آن را بازنشر داده‌اند. دقیقاً رسانه‌های بیگانه هم در این راستا اقدام کرده‌اند. به‌قول‌معروف تیری در تاریکی رها کرده‌اند تا بلکه به هدف برخورد کند.

• پس شما به‌نوعی تأکیددارید که رسانه‌های خارجی هیچ شناختی از واقعیت بازار ایران ندارند؟
به نکته خوبی اشاره کردید؛ دقیقاً این‌گونه جریان سازی بدون هدف رسانه‌های خارجی ناشی از عدم شناخت آنها از بازار کشورمان و نحوه ارتباط صنوف با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

• در این زمینه بیشتر توضیح دهید.
همان‌طور که قبلاً اشاره کردم رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی هیچ شناختی از شرایط بازار ما ندارند. بازار و صنوف مختلف ایران در بدترین شرایط اقتصادی بخصوص در دهه اول پیروزی شکوهمند اسلامی یعنی دوران دفاع مقدس همواره مسیر درست را انتخاب کرده‌اند و امروز هم دقیقاً همان اتفاق خواهد افتاد . پس اعلامیه یا اطلاعیه دادن هیچ تأثیری نخواهد داشت و این رسانه‌ها به خیال خود تصور کرده‌اند که می‌توانند بازار و اصناف را در مقابل نظام قرار دهند. لازم است به این نکته تأکید کنم که ما خودمان رأی داده‌ایم و نوع حکومت را انتخاب کرده‌ایم پس این‌گونه تبلیغات و اطلاعیه‌ها تیری در تاریکی است دشمنان منتظر هستند که ببینند واکنش‌ها چیست.

• برخی کسبه انتقاد می‌کنند مسئولان توجه به مطالباتشان ندارند در این زمینه نظر شما چیست؟
در این زمینه باید توجه داشته باشید روسای اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و حتی خود کسبه در مواردی با عالی‌ترین مقام‌ها و مسئولان دیدار داشته‌اند که مطالباتشان را مطرح کنند. اما به‌هرحال نباید فراموش کنیم در شرایط جنگ اقتصادی برخی سیاست‌گذاری‌ها باید سرعت بیشتری داشته باشد و به همین دلیل جلسات و دیدار مسئولان با صنوف نیز بیشتر از گذشته باشد.


عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها