در راستای رونق صنعت بازی‌ های ایرانی موبایلی و حمایت از استعدادهای بازی‌سازی در سال 97، مجموعه کافه بازار رویداد رقابت کژوال کمپ را برگزار کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۴۸
رقابت کژوال کمپ با هدف ارتقای سطح بازی‌ های موبایل ایرانی برگزار شد

در رویداد ۱۰ هفته‌ای کژوال کمپ تیم‌ها با کمک مربیان منتخب از بین شاخص‌ترین بازی‌سازان داخلی محصولی را با هدف موفقیت تجاری در بازار داخل تولید خواهند کرد و علاوه بر جوایز نقدی، فرصت ویژه دریافت بورسیه سرمایه‌گذاری از کافه‌بازار و آواگیمز برای تکمیل محصول خود را خواهند داشت.

در این رویداد که روز شنبه 7مهرماه ساعت14 در کافه بازار برگزار شد امیرشریفی مدیرعامل کافه بازار در ابتدا با اشاره به نقش کافه بازار در صنعت بازی‌سازی گفت: کافه بازار با راه‌اندازی بستر ارائه‌ محتوا به بازی‌سازان، بازاری را ایجاد کرده که مردم در آن بتوانند بازی‌ها را ببینند، خریدکنند و همچنین ادامه‌ این چرخه به درآمدزایی بازی‌سازان منجر شود و از طریق آن شرکت‌ها نیز به تولید خود ادامه دهند.

او با تاکید بر ایجاد اکوسیستم استاندارد گفت: کافه بازار با انتشار رسمی بازی‌ها توانسته به رعایت حق کپی رایت کمک شایانی کند. از دیگر اقدامات کافه بازار، شناخت نیاز مخاطب بوده که به توسعه و نصب بیشتر بازی ها کمک کرده است.

وی در ادامه به چشم انداز کافه بازار اشاره کرد و گفت: اکنون در کافه‌بازار بیش از ۳۰ هزار بازی ایرانی قرار دارد. این صنعت رو به رشد است و ما نسبت به سال های گذشته رشد داشته ایم. وجود ۳۸ میلیون کاربر فعال کافه‌بازار، فضای فعالیت و عرضه‌ی محصولات خوب ایرانی را فراهم می‌کند. تعداد کاربرانی که از بازی‌های ایرانی خرید می‌کنند بیش از 2میلیون نفر است. رشد بازی‌ها از دیگر اپلیکیشن‌های موجود درکافه بازار بیشتر بوده است. به خاطر همه این موضوعات و پتانسیل این صنعت در سال 97 یک برنامه‌ای گذاشتیم که بتوانیم جدی‌تر در صنعت بازی‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و تلاش کنیم سرعت بیشتری به این رشد بدهیم. موضوعی که برای انجام آن وقت بیشتری صرف کردیم، بحث حمایت از تولید کننده‌های بازی برای ساخت بازی‌های بهتر و استفاده از اشخاص متخصص برای رشد بییشتر است.

برگزاری رویدادهای الکام‌گیمز در نمایشگاه الکامپ ۹۷، کافه‌گیمز و کمپین #متولدایران در فضای مجازی از گام‌هایی بوده که کافه‌بازار در همین راستا برداشته است.


در ادامه شروین راد مدیر تولید کافه بازار گفت: رویداد رقابتی «کژوال‌کمپ» قدم تازه‌ای است که کافه‌بازار با قصد بالابردن کیفیت و دانش نشر بازی‌های موبایلی و پر کردن خلا سبک‌های پرطرفدار در دنیا و در قالب رقابت میان بازی‌سازان توانمند و علاقمند برمی‌دارد.

در طول این رویداد ۱۰ هفته‌ای تیم‌های شرکت‌کننده تلاش می‌کنند تا با کمک گرفتن از مربیان منتخب از بین شاخص‌ترین بازی‌سازان داخلی محصولی را با هدف موفقیت تجاری در بازار داخل تولید کنند . برای داوری این رویداد از تیم پروموشن کافه بازار کمک گرفته می‌شود که این داوری براساس استانداردهای اولیه‌ای که در ایران لازم است انجام می‌شود. هدف ما از برگزاری این رویداد، ایجاد فرصت برای بازی‌سازان کوچک‌تر بوده است.

وی در ادامه 3پارامتر اساسی و اهداف برگزاری این رویداد را بالا بردن کیفیت بازی‌های موبایلی، استفاده از الگوهای رایج و پرطرفدار با توجه به فرهنگ و هویت ایرانی و سلیقه مخاطب ایرانی، شناختن مخاطب‌های ایرانی و رفتارشناسی گیمرهای داخلی و حمایت در پروسه‌ی تولید با کمک مربی‌های باتجربه تصریح کرد.



تیم‌های برگزیده در این رویداد علاوه بر جوایز نقدی ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومانی کافه‌بازار، فرصت ویژه دریافت بورسیه سرمایه‌گذاری ویژه از کافه‌بازار و آواگیمز برای تکمیل محصول خود را خواهند داشت.


در پایان این مراسم طه رسولی مدیر برنامه آواگیمز گفت: این رویداد به تولید بازی خوب کمک می‌کند و هدف ما این است که که دانش تولید را به تیم های بازی‌سازی منتقل کنیم نه دانش فنی. بازی‌سازان باید تلاش کنند تا بتوانند مسیر خود را چابک تر طی کنند.

روند شرکت در کژوال‌ کمپ

تیم‌های بازی‌سازی علاقه‌مند به شرکت در رویداد، تا پایان ۱۵ مهر فرصت دارند از طریق وب‌سایت casualcamp.ir ثبت نام کنند.

در قدم بعد تیم‌ها تا ۳۰ مهر فرصت دارند تا پروتوتایپ بازی یا نسخه‌ی «قابل بازی اولیه» بازی‌ خود را ارایه دهند. بازی کردن این نسخه باید لذت‌بخش و سرگرم‌کننده باشد و ایده‌ اصلی بازی را در خود داشته باشد. در این قدم با توجه به زمان‌بندی ارایه‌شده برای تولید بازی از طرف تیم‌ها، یک مربی برای هر تیم اختصاص داده می‌شود.

۳۰ آبان تیم‌ها باید نسخه‌ آلفای بازی که همه ویژگی‌های اصلی بازی را در خود دارد به داورها ارایه کنند. این نسخه توسط تیم داوری مسابقه تست شده و بازخورد اولیه‌ای به سرگروه تیم ارائه خواهد شد. این بازخورد تنها به منظور کمک به تیم در نظر گرفته شده است.

در نهایت تا ۳۰ آذرماه تیم‌ها باید نسخه‌ سافت لانچ بازی خود را در پنل توسعه‌دهندگان کافه بازار آپلود کرده باشند.

در نسخه‌ سافت لانچ بازی باید آماده عرضه به مخاطب‌ها باشد و باید بتوان دیتای رفتار مخاطب در آن بررسی کرد. با ورود بازی‌ها به سافت‌لانچ ضمن گرفتن بازخورد از مخاطب، تیم داوری بازی را از نظر معیارهای کیفی بررسی و امتیازدهی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها