سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه امروز کامل ترین و به روزترین آموزش ها برای پرسنل در مرکز آموزش و تربیت بدنی تهران از اجرای طرح جامع مهارت آموزی شهروندان برای اطفاء حریق در امکان پر جمعیت و برج های بلند مسکونی و نظامی سخن گفت.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۹۲
اجرای طرح جامع آموزش اطفاء حریق برای ساکنان 50 برج 10طبقه / همکاری ارتش و آتش نشانی در ایمن سازی 15شهرک نظامی

سید جلال ملکی در گفت وگو با جام جم آنلاین ضمن تبریک این روز به همه کارکنان خدموم سازمان آتش نشانی کشور و یادآوری ایثارگری های ماموران این سازمان در تامین ایمنی و نجات جان شهروندان در راستای خدمات هر چه بهتر و ارتقا آموزش پرسنل گفت: ما در بحث آموزش دو بعد درون سازمانی و برون سازمانی را در چشم انداز آموزشی خود ترسیم کرده ایم. به نحوی که با دعوت از کارشناسان و خبرگان بین المللی چندین کشور اروپایی استاندار آموزشی و تربیتی خود را در بخش دورن سازمانی به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده ایم.

وی با بیان اینکه امروز کامل ترین و به روزترین آموزش ها برای پرسنل در مرکز آموزش و تربیت بدنی تهران اجرایی می شود، افزود: البته این مرکز برای آموزش استان ها هم اقدامات شایانی صورت داده و با همکاری و برگزاری دورهای تخصصی در مراکز یا استان ها و یا آموزش حضوری گام های بلندی در به روز رسانی اطلاعات تئوری و عملی همکاران برداشته است.

مقام مسئول در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: در عرصه آموزش برون سازمانی، شهروندان- کارگران و کارمندان سازمان ها، اداره ها و کارخانه ها و نیز اماکن عمومی و پر جمعیت همچون مدارس و مساجد و حسینیه ها جامعه هدف ما برای کمک هر چه بیشتر به افزایش سطح امنیتی آنها بشمار می آید. تلاش داریم در این چارچوب با مهارت بخشی توده مردم کانون های شلوغ و پر خطر را تا حد امکان و قبل از حضور میدانی ماموران سر حادثه از آسیب ها مصون نگه دایم.

ملکی در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگواری چون پلاسکو سازمان مربوطه چه برنامه ای در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: سازمان آتش نشانی طرحی را به نام 999 آغاز کرده است که بر اساس آن ساکنان برج های بلندتر از 10 طبقه آموزش های ایمنی را دریافت می کنند. برای احقاق این هدف اساتید و کارشناسان خارجی در تهران آموزش های به روز را به تمام سطوح سازمان گسترش می دهند. تا کنون 50 برج بالای 10طبقه مورد آموزش قرار گرفته اند که در این بین 1000نفر از ساکنان آنها از مهارت های لازم اولیه برای اطفاء حریق کسب نموده اند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم ما هر چه تجهیزات خود را افزایش دهیم و پرسنل ورزیده استخدام کنیم باز هم مادامی که شهروندان برای فراگیری نکات ایمنی پا پیش نگذارند کار زیادی نمی‌شود انجام داد. ممکن است یک ساختمان تاییدیه ایمنی هم داشته باشد. اما اگر ساکنان اصول ایمنی را رعایت نکنند با تمام ایمنی‌ها باز هم احتمال خطر وجود دارد. از این رو در همین جا از شهروندان عزیز تقاضا داریم مجتمع های مسکونی و مراکزی که نیاز به آموزش دارند و ما هنوز به آنجا مراجعه نکرده ایم سازمان را در جریان قرار دهند تا موجبات این امر را فراهم آوریم.

وی در همین زمینه از همکاری تنگاتنگ آتش نشانی با ارتش جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و افزود: در ارتباط با مهارت افزایی خانواده محترم آجا تعامل سازنده ای با مرکز ایمنی و بازرسی این نهاد نظامی داشته ایم و تا به امروز 15 شهرک که خانواده های ارتش در آن سکونت دارند، تحت پوشش طرح 999قرار گرفته اند و مادامی که همه شهرک های نظامی نشین از دوره های آموزشی ما برخوردار گردند، اجرای این طرح را ادامه می دهیم.

در پایان از سخنگوی آتش نشانی در خصوص توجه به خانواده شهدای امدادگر و آتش نشان سانحه تلخ پلاسکو سئوال کردیم که وی پاسخ داد: متولی اصلی رسیدگی به این عزیزان سازمان امور ایثارگران است. ما تا جایی که قانون اجازه می داد از محل بودجه شهرداری تهران به حسب وظیفه اقداماتی در راستای تکریم و توجه به این خانواده ها صورت دادیم، چون آتش نشانان مذکور جزء شهیدان بنیاد شهید محسوب نشدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها