رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

تعطیلی به نفع واحدهای صنفی نیست / اعتصاب در برنامه هیچ صنفی نیست

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه اعلام کرد: مشکلات فعلی از جنس اقتصادی است و هیچ رنگ و بوی سیاسی در آن دیده نمی‌شود، درحالی‌که رسانه‌های خارجی فکر می‌کنند، مطالبات اتحادیه‌ها و صنوف سیاسی است.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸۷
تعطیلی به نفع واحدهای صنفی نیست / اعتصاب در برنامه هیچ صنفی نیست

به گزارش جام جم آنلاین محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در این زمینه گفت: شرایط و نابسامانی‌های اقتصادی طی دو سه ماه اخیر باعث شده تا کسب‌وکار صنوف مختلف تحت تأثیر قرارگرفته باشد، اما اینکه صنوف بخواهند مطالبات صنفی خودشان را با اعتصاب عنوان کنند فکری خام و غیرقابل‌تصور است که برخی رسانه‌های خارجی و معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

آزاد در ادامه افزود: امروز واحدهای صنفی به دلیل نبود مشتری در ساعات کاری بعضاً در تلاش هستند امور اداری خودشان را مثل امور بیمه، مالیات و ... انجام دهند که همین نکته باعث تعطیل کردن واحدهای صنفی بوده نه اینکه بخواهند همراه با برنامه رسانه‌های خارجی عمل کرده باشند و مقابل منافع ملی ایستادگی کنند.

وی تأکید کرد: اصولاً هیچ واحد صنفی به دنبال تعطیل کردن واحد خود نیست، به این دلیل که هرروز تعطیلی برای آن واحد صنفی هزینه‌هایی خواهد داشت که تأمین آنها در شرایط فعلی اقتصاد کشورمان شاید سخت و مشکل باشد، پس اعتصاب به‌هیچ‌عنوان در برنامه واحدهای صنفی نیست.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با اشاره به استفاده ابزاری رسانه‌های خارجی از تعطیلات عرفی بازار نیز تصریح کرد: سال‌هاست که تعطیلات عرفی در بازار و صنوف مختلف داریم و برخی از آنها در تقویم رسمی کشورمان ثبت‌نشده‌اند. ازاین‌رو رسانه‌های خارجی دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند و نمی‌توانند از این مراسم به نفع خود سوء‌استفاده کنند، چون مردم ایران دقیقاً با این تعطیلات آشنا بوده و می‌دانند مثلاً در دهه اول محرم بازار تهران 6 روز تعطیل است.

آزاد تأکید کرد: یکی از تمهیداتی که اتحادیه‌ها برای جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده رسانه‌های خارجی از تعطیلات عرفی صنوف اندیشیده‌اند نصب بنر‌ها و پارچه نوشته‌هایی بر سردر واحد صنفی است که دلیل تعطیلی دقیقاً روی آن قیدشده و هرگونه ابهامی را از اذهان عمومی دور خواهد کرد. به عنوان مثال شرکت در مراسم عزاداری سالار شهیدان یا فوت بستگان و ... .

این مقام صنفی معتقد است صنوفی مختلف با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی حال حاضر کشورمان قطعاً حرف‌هایی برای گفتن دارند و خواسته‌هایی کاملاً به‌حق خواهند داشت، اما به‌هیچ‌عنوان خواسته‌های این گروه برخلاف مصالح ملی ایران نیست و همواره در راستای فرامین مقام معظم رهبری است.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان ضمن اشاره به اینکه هیچ کمبودی در بازار برای تأمین نیاز خریداران نیست به خبرنگار ما گفت: اکنون مشکلی که در صنوف مختلف ایجادشده کاهش قدرت خرید مردم است و ازآنجاکه تقاضا کاهش‌یافته برخی معادلات اقتصادی صنوف مختلف با چالش مواجه شده است، بنابراین دولتمردان می‌توانند با تحریک تقاضا رونق بازار را هم ایجاد کنند.

وی معتقد است، در شرایط جنگ اقتصادی که به کشورمان تحمیل‌شده، مسئولان و سیاست‌گذاران لازم است نسبت به تسهیل امور تجاری و بازرگانی واحدهای صنفی بیشتر توجه داشته باشند و در برخی موارد بخشودگی‌هایی برای آنها در نظر داشته باشند تا به‌این‌ترتیب نقشه شوم بیگانگان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته با شکست مواجه شود.

آزاد به جام جم آنلاین گفت: کسبه و صنوف مختلف هیچ توجهی به تحریکات رسانه‌های خارجی ندارند و بدون تردید این رسانه‌ها نمی‌توانند به اهداف موردنظرشان دستیابند و لازم به یادآوری است که همواره صنوف و اتحادیه‌ها در راستای اهداف و منافع ملی ایران گام برداشته و بر خواهند داشت.

وی در ادامه تأکید کرد: برخی التهاب‌های روانی تحمیل‌شده به بازار باعث بروز مشکلاتی می‌شود که بعضاً رسانه‌های معاند با جمهوری اسلامی ایران از آن استفاده می‌کنند به همین دلیل تأکید مسئولان براین است که مردم باید هوشیاری کامل داشته باشند تا مبادا خوراک خبری برای این‌گونه رسانه‌ها ایجاد کنند، چون منافع ملی ایران در گروی همبستگی آحاد مختلف مردم است.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان تصریح کرد: برخورد منطقی مردم با شرایط اقتصادی بخصوص در امر عرضه و تقاضا می‌تواند بهترین اهرم و گزینه برای مقابله با نیات شوم دشمنان میهن اسلامی ما باشد، به این دلیل که هرگونه تغییر در معادله عرضه و تقاضا تأثیر مستقیم در شرایط بازار دارد که بعضاً اصولاً نباید ایجاد می‌شد.

عماد عزتی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها