ظهور یک نسل طلایی در استقلال، بردهای فوق العاده‌ای برای آن‌ها در دربی بدست آورد.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۰۷
تیم منتخب استقلال در تاریخ دربی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از 90، اوایل شروع لیگ حرفه‌ای ایران، آن‌ها با مربیگری امیر قلعه‌نویی و نسل طالب‌لو و صادقی و فکری، پرسپولیس را می‌‌بردند و چند سال قبل با مربیگری مظلومی و بازیکنانی مثل مجیدی و مجتبی جباری، کلکسیون جدیدی از برد ساختند. در کنار آن‌ها، نمی‌توان نسل قدیمی‌تر استقلال در دربی را فراموش کرد. بهترین گلزنان تیم منتخب استقلال، که رکورددار بردهای دربی هم هستند.

وحید طالب‌لو

دو بار در دربی، پنالتی گرفت. کاری که هیچ دروازه‌بان دیگری انجام نداده است. از ۱۱ دربی که به زمین رفت، فقط دو تا را باخت که هر دو هم جزو آخرین دربی‌هایش با پیراهن استقلال بود. در بازی برگشت لیگ ششم، بهترین بازیکن زمین بود و با نمایشی فوق العاده جلوی شکست استقلال را گرفت.

فرزاد مجیدی

در هیچ مسابقه‌ای، به اندازه دربی خوب بازی نمی‌کرد. سال‌هایی که فرهاد مجیدی بزرگتر و موفق‌تر، هنوز در دربی کامیابی نداشت فرزاد با ساختن ۴ گل یکی از بهترین‌های استقلال در دربی بود. دو تا از پاس‌های او، گل‌های برتری استقلال در دربی را ساختند. دربی برگشت لیگ چهارم، او پاس گل پیروز قربانی را داد و دربی رفت لیگ پنجم، تک گل عنایتی را پایه گذاری کرد.

امیرحسین صادقی

با ۱۸ حضور در دربی، همراه با فکری رکورددار استقلال است. رکوردی که در صورت بازگشتش به استقلال می‌توانست بیشتر هم بشود. از زمان حضور صادقی در استقلال، آن‌ها در سه فصل سه بار پرسپولیس را بردند و از لیگ سوم تا ششم به این تیم نباختند. بازی رفت لیگ ششم که استقلال دربی را باخت، صادقی تک گل آن‌ها را زد.

صادق ورمزیار

نقش پررنگی در ۷ سالی داشت که پرسپولیس، نتوانست استقلال را شکست دهد. او به عنوان دفاع چپ، ۳ گل در دربی زد و یک پنالتی هم گرفت و نقش تهاجمی پررنگی بازی می‌کرد. در دربی جنجالی سال ۷۳ که نیمه تمام ماند، استقلال با گل او به بازی برگشت و سال ۷۴، گل دوم را به پرسپولیس زد.

محمود فکری

زیاد گل نمی‌زد اما با دو گل فوق العاده به پرسپولیس، تصویری به یاد ماندنی در دربی تهران دارد. گل اول او از فاصله‌ای بسیار زیاد، استقلال را در دربی رفت لیگ سوم پیروز کرد و گل بعدی، در دربی برگشت لیگ چهارم بازی را به تساوی رساند و فرصت پیروزی را به استقلال داد. در دربی‌هایی که او به میدان رفت، استقلال دو برابر شکست‌هایش پیروز شد و یکی موفق‌ترین چهره‌های مهمترین بازی فوتبال ایران بود.

مجتبی جباری

خاطرات خوب بردهای پیاپی استقلال در لیگ‌های دهم و یازدهم، به پاس‌ها و گل‌های طلایی جباری گره خورده است. استقلال با پاس او به مجیدی اولین برد را در بازی رفت لیگ دهم بدست آورد و لیگ یازدهم، در بازی لیگ و جام حذفی دروازه پرسپولیس را باز کرد. او مجموعا ۴ گل در دربی تهران زد و ۴ گل هم برای استقلال ساخت. او هیچکدام از ۱۰ دربی که به میدان رفت را نباخت.

علی جباری

زدن ۵ گل و ساختن ۴ گل، علی جباری را تبدیل به تاثیرگذارترین بازیکن تاریخ دربی می‌کند. او ۷ دربی از ۱۷ دربی که در زمین بود را برد و یکی از رکوردداران تعداد برد در دربی محسوب می‌شود. او در اولین برد استقلال در تاریخ دربی، زننده یکی از گل‌های این تیم بود. یک بار با دو گل، استقلال را به تنهایی برنده دربی کرد و یک بار هم گل او، استقلال را از باخت دربی نجات داد.

امیر قلعه‌نویی

در بازی فینال لیگ قدس، با دو ارسال دقیق استقلال بازنده را برنده دربی و قهرمان جام کرد. قلعه‌نویی ۹ دربی برای استقلال بازی کرد و گلی نزد اما نمایش درخشان او بخشی از خاطره انگیزترین تصاویر دربی است. قلعه‌نویی سه پاس گل در دربی داد و نقش پررنگی در سه پیروزی تیمش داشت.

غلامحسین مظلومی

با ۵ گل در کنار علی جباری، بهترین گلزن استقلال در دربی است و مثل او با ۷ برد، جزو رکوردداران پیروزی در این مسابقه هم هست. در چهارمین دربی تهران، استقلال به لطف تک گل مظلومی جلو افتاد و در نهایت با حکم کمیته انضباطی برنده شد. دو گل او در دربی سال ۵۴ هم یکی از دو باخت فصل پرسپولیس در آن فصل را به این تیم تحمیل کرد.

صمد مرفاوی

سه برد از بردهای استقلال در دربی، به نام مرفاوی گره خورده است. او سال ۶۹ گل پیروزی و قهرمانی استقلال در دربی لیگ قدس را زد. سال بعد، زننده گل اول استقلال در دربی بود و بازی برگشت، استقلال با تک گل او پیروز شد. مرفاوی با استقلال همین سه برد را در دربی داشت که همه آن‌ها، با گل‌های خودش بدست آمد.

فرهاد مجیدی

شروعی بد و پایانی عالی در دربی تهران داشت. مجیدی ۱۶ بار در دربی به میدان رفت و سال‌ها، در گلزنی ناکام بود. فارغ از گلی که او و حسین کاظمی هر دو ادعای زدن آن را دارند، سه گل در دربی زد. گل او در دقایق تلف شده لیگ دهم، استقلال را برنده این مسابقه کرد و شروع بردهای پیاپی آن‌ها شد. بعد جدایی او از استقلال، روند بردهای پیاپی استقلال هم به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها