عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان درگفتگو با جام جم آنلاین ؛

هنوز شاهد مدارس کپرنشین هستیم

عضو مجمع نمایندگان خوزستان تاکید کرد با وجود منابع غنی درآمدی کشور ازاین استان نفت خی، متاسفانه وزارت آموزش و پرورش در این منطقه آخرین بخش در رتبه بندی بودجه ای است و هنوز شاهد مدارس کپرنشینی هستیم.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۷۶
هنوز شاهد مدارس کپرنشین هستیم

به گزارش جام جم آنلاین ،علی ساری نماینده اهواز و عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هنوز مدارسی در استان خوزستان وجود دارند که در دوران قبل از انقلاب ساخته شده اند، گفت: در روستاهای این مناطق، اهالی می گویند کاری برای آنها انجام نشده و از امکانات اولیه آموزشی و بهداشتی برخوردار نیستند.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان افزود: هنوز که هنوز است در اهواز و منطقه عامری این شهر که اصطلاحاً به آن اهواز قدیم می گویند شش مدرسه وجود دارد که متروکه شده و کسی به فکرنیست که آنرا احیا کند و حتی مدرسه جدیدی هم ساخته نشده است.

وی گفت: ضعف زیادی در قسمت نوسازی و بازسازی مدارس چه روستایی چه شهری وجود دارد و دولت خیلی ضعیف در این بخش عمل کرده، گویی دولت فقط بلد است که از استان خوزستان نفت استخراج کند، اما هیچ خدماتی به این استان محروم ندهد.

علی ساری با اشاره به اینکه وقتی برای مطالبات شهرداری اهواز به وزارت نفت مراجعه کرده با پاسخ پول نداریم مواجه شده، افزود: سوال اینجاست که آیا تنها باید از این استان نفت به سمت مرکز برده شود، اگر استخراج نفت را بلد هستید چرا عوارض استخراج نفت را بلد نیستید. بنا به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید شده وزارت نفت چهار هزار میلیارد تومان به شهرداری اهواز بدهکار است.

عضو کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه هم اکنون مدارس دولتی شهر اهواز از والدین دانش آموزان پول دریافت می کنند، گفت: مردم توان پرداخت این پول ها را ندارند و با چنین شرایطی که وجود دارد چطور انتظار داریم دانش آموزانی که در اهواز هستند با دانش آموزانی که در تهران هستند رقابت کنند و آیا این رقابت عادلانه است.

وی یادآور شد: نیاز است که در حوزه کشاورزی و آموزش پرورش نگاه ویژه ای به استان خوزستان صورت گیرد و بهتر است دولت نگوید پول ندارد و باید سهم استان و 3 درصدی را که در قانون برای مناطق نفت خیر مشخص شده پرداخت کند.

نمایده اهواز با اشاره به ظلمی که به این استان می شود تاکید کرد: ما نمی خواهیم دولت به ما کمک کند. تنها می خواهیم قانون را اجرا کنید ومنابع و تخصیص اعتباراتی را که در قانون آمده و باید به استان پرداخت شود را عملیاتی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها