روستا آزاد گفتگو با جام‌جم آنلاین:

توهین وزیر بهداشت نشانه عدم تعامل صحیح با مردم است

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: برخی از دولتمردان که خیلی مرد میدان دشوار فعلی نیستند اکنون از شرایط خسته شده‌اند و توهین برخی از آنها به مردم نشانه از دست رفتن صبر آنها در این شرایط است.
کد خبر: ۱۱۶۶۲۴۶
توهین وزیر بهداشت نشانه عدم تعامل صحیح با مردم است

رضا روستا آزاد کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص شوخی توهین‌آمیز اخیر وزیر بهداشت با فردی که از هزینه‌های فیزیوتراپی شکایت داشت اظهار کرد: از همان ابتدا برای مردم مشخص بود عزیزانی که بافت اصلی دولت یازدهم و دوازدهم را تشکیل می‌دهند کسانی هستند که از نظر مادی و مسائل رفاهی وضع خیلی خوبی دارند و خیلی با مشکلات قشر محروم جامعه آشنا نیستند.

روستا آزاد با بیان اینکه برخلاف دولت، مردم بافت‌های مختلفی مانند متمول، متوسط و محروم دارند، اظهار کرد: در شرایطی که گزینه بافت‌های متمول مردم، دولت فعلی است، از نتایج انتخابات معلوم است که قشر وسیعی از جامعه که بافت متوسط هستند هم به این دولت رای داد‌ه‌اند؛ با این حال طبیعتا گزینه بافت‌های ضعیف این دولت نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت با تبلیغاتی که وجود داشت مردمی که می‌دانستند این دولت را در مجموع از نظر رفاهی از قشر مرفه جامعه است انتخاب کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اعضای دولت فعلی خیلی نمی‌توانند درد مردم ضعیف را لمس کنند، اظهار کرد: شاید اعضای این دولت برخی از چیزها را شنیده یا دیده باشند ولی محرومیت لمس کردنی است و به همین دلیل آنها نمی‌توانند وضعیت فعلی مردم را به خوبی درک کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشخصا وضعیت فعلی اقشار ضعیف و متوسط قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: هرچند دولت می‌تواند بگوید که اکثریت مردم به ما رای داد‌ه‌اند و می‌دانستند که ما اینگونه هستیم، ولی در هر صورت از نظر وجدانی و انصاف طیف وسیعی از مردم از نظر مسائل رفاهی و مالی ضعیف هستند و باید به آنها با نظر محبت بیشتری نگاه کرد.

روستا آزاد با تاکید بر اینکه طیفی که الان در دولت سرکار هستند اصلا نمی‌توانند از نظر فرهنگی و اجتماعی ملاحظات برخورد صحیح با قشر ضعیف را داشته باشند، خاطرنشان کرد: شاید این طیف با توجه به ملاحظات سیاسی بخواهند برخورد صحیحی داشته باشند. ولی از نظر فردی و براساس دیدگاه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خود نمی‌توانند وضعیت این قشر از مردم را درک کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون کل دنیای استکبار عظم خود را جزم کرده که تا با فشار اقتصادی مردم ایران را به زانو در بیاورد، خاطرنشان کرد: در این شرایط انتظار از مسئولین این است که حتی اگر از نظر فرهنگی و اجتماعی هم لمس دقیقی از مسائل محرومان ندارند به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی هم که شده تدبیری کنند و بیشتر به فکر محرومان باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص دلیل توهین برخی از مسئولین به مردم اظهار کرد: برخی از دولتمردان که پیش‌بینی چنین وضعیت دشواری را نداشتند و خیلی هم مرد این میدان دشوار نیستند اکنون از شرایط خسته شده‌اند و این نوع رفتار به دلیل از دست رفتن صبر و حوصله آنها در این شرایط اتفاق می‌افتد.

وی با ابراز امیدواری در خصوص اینکه دولتمردان بیشتر به فکر لمس مشکلات مردم باشند، اظهار کرد: هرچند مسئولین از نظر شرایط زندگی و خانوادگی مانند وضعیت فعلی مردم نیستند، باید بدانند الان در مسئولیت مدیریت جامعه‌ای هستند که بسیاری از آنها در شرایط خیلی سختی زندگی می‌کنند و باید سعی کنند حداقل از نظر عقلی و منطقی مشکلات مردم را درک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها