اولین باری که قلم به دست گرفتید را یادتان هست؟ احتمالا کوچکتر از آن بوده‌اید که بتوانید به یاد بیاورید، اما اگر از پدر و مادرتان بپرسید به شما خواهند گفت که چطور کاغذها و حتی در و دیوارها را خط‌خطی می‌کردید و خطوط پیچ در پیچ نامفهوم می‌کشیدید! همه ما کم و بیش چنین تجربه‌هایی را داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۶۶۲۰۸
تصویرسازی؛ دریچه‌ای به دنیای رنگ‌ها و ایده‌ها

هیچ یک از ما نمی‌توانستیم در سال‌های اولیه کودکی‌مان یک خط صاف یا حتی یک خط گردی بکشیم. اما به تدریج یاد گرفتیم که چطور باید قلم را در دست‌مان کنترل کنیم و ابر، خورشید، درخت یا خانه نقاشی کنیم. شخصیت‌هایی را روی کاغذ خلق می‌کردیم و گاهی حتی دورشان را می‌بریدیم و برای هر کدام از آن شخصیت‌ها داستانی می‌ساختیم!

تصویرسازی ادامه مسیرِ خلق رویاهای کودکی روی کاغذ است

احتمالا شما هم مثل خیلی‌های دیگر، پس از مدتی آن رویاها و بازی‌های ذهنی با تصاویر را کنار گذاشته‌اید؛ اما بارها به این موضوع فکر کرده‌اید که کاش فرصتی دوباره دست می‌داد و بار دیگر دست به قلم می‌شدید. تصویرسازی همان فرصت طلایی است که دنبالش هستید! می‌توانید هر رویایی که در کودکی داشتید را دوباره روی کاغذ بیاورید.

تصویرسازی شما را به دنیای ایده‌ها و رنگ‌ها می‌برد و خلاقیت و هنرتان را شکوفا می‌کند. شاید فکر کنید تصویرسازی همان نقاشی است، اما اصلا این‌طور نیست! درست است که هر دو از دل یک هنر سرچشمه می‌گیرند، اما با هم تفاوت‌های اساسی دارند.

مهم‌ترین تفاوت بین نقاشی و تصویرسازی این است که تصویرسازی کاملا هدفمند است؛ یعنی نقاش برای دل خودش کار می‌کند، اما تصویرساز برای دلِ مشتری. حالا بیایید بعضی از مزایای تصویرسازی را با هم مرور کنیم:

پرورش قدرت ذهن و فکر با تصویرسازی

در تصویرسازی باید درباره هر خطی که رسم می‌کنید و هر رنگی که به کار می‌برید، فکر کنید. ترکیب رنگ‌ها و انتخاب آنها باید کاملا هوشمندانه انجام شود. این کار به پرورش نیروی فکری و قدرت ذهنی شما کمک می‌کند.

افزایش تمرکز با تصویر سازی

آموزگاری می‌گفت این‌روزها دانش‌آموزان دیگر مانند گذشته تمرکز ندارند. دلیلش این است که مدام سرشان در موبایل و کامپیوتر است! تصویرسازی یکی از بهترین روش‌های برگرداندن قدرت تمرکز به همه افراد از جمله هنرجویان است.

لطافت روحی با تصویر سازی

تصویرسازی هنر است و هنر با روح و احساس انسان سروکار دارد. آرامش و انرژی مثبتی که با تصویرسازی به دست می‌آورید می‌تواند بر کل زندگی‌تان تأثیر خوبی بگذارد.

پرورش خلاقیت با تصویرسازی

در تصویرسازی باید با توجه به یک متن یا مطلب، تصویری خلاقانه ایجاد کنید که مفهوم آن را به تمامی نشان دهد. این تصاویر محصول ایده‌ها و خلاقیت شما هستند و مشابه‌شان هیچ‌کجا پیدا نمی‌شود. چه چیزی از این هیجان‌انگیزتر که طرح منحصربه‌فردی را فقط با امضای خودتان داشته باشید!

هدفمند بودن

گفتیم که تصویرسازی هدفمند است. یعنی برخلاف نقاشی، شما در تصویرسازی خودتان موضوع را انتخاب نمی‌کنید. موضوع را مشتری به شما سفارش می‌دهد و هدف کار را از قبل تعیین می‌کند. حالا که صحبت از مشتری شد، به یکی از هیجان‌انگیزترین مزایای تصویرسازی یعنی کسب درآمد آن می‌رسیم. چه کسی از پول بدش می‌آید؟!

کسب درآمد از تصویرسازی

تصویرسازی ماهیت تجاری دارد. یعنی با یاد گرفتن این رشته می‌توانید وارد بازار کار شوید و درآمد داشته باشید. بنابراین هزینه‌ای که برای یاد گرفتن آن می‌پردازید، سرمایه‌ای برای کسب‌وکار فردای شما خواهد بود. پس حتما ارزشش را دارد!

شاید شما هم مانند برخی افراد برای کارهای صنعتی یا مشاغل خشن آفریده نشده باشید. بنابراین بهتر است از فرصت‌هایی که تصویرسازی در اختیار دست‌های هنرمندتان قرار می‌دهد استفاده کنید.

فرصت‌هایی که اگر از دست‌شان بدهید بعدها خودتان را حسابی سرزنش خواهید کرد:

• تصویرسازی کتاب کودک
• تصویرسازی مجلات و روزنامه‌ها
• تصویرسازی برای جلد کتاب یا کتاب‌های مصور
• کارهای تبلیغاتی، بیلبوردها و لوگوی برندها

چرا باید دوره‌های آموزشی تصویرسازی را بگذرانید؟

شاید برخی از شما مهارت‌هایی درباره نقاشی و تصویرسازی داشته باشید و بگویید «کاری ندارد، خودم بلدم یا خودم یاد می‌گیرم»! اما حقیقت این است که گذراندن دوره‌های آموزش تصویرسازی خودش مزیت‌های زیادی دارد. متأسفانه هنوز آن‌طور که باید، به این رشته و رشته‌های مشابه آن پرداخته نشده است و برای آنها رشته دانشگاهی مستقل وجود ندارد. از سوی دیگر، نه در کتاب‌فروشی‌ها نه در اینترنت نمی‌توانید منابع معتبری پیدا کنید که تصویرسازی را به‌طورکامل به شما آموزش دهند. کافی است چرخی در گوگل بزنید و ببینید چقدر منابع یا محتواهای آموزشی این رشته محدود هستند.



مرکز آموزش تخصصی هنر تصویرگران پویا اندیش یکی از معتبرترین مؤسسات آموزشی در رشته هنر و تصویرسازی است.

با شرکت در کلاس‌های تصویرسازی علاوه بر آموزش حرفه‌ای این رشته، می‌توانید مدرک و گواهی معتبر و قابل ترجمه قضایی دریافت کنید که با استفاده از آن می‌توانید هم در ایران و هم در خارج از کشور وارد بازار کار تصویرسازی شوید. برگزاری کارگاه‌های تخصصی (ورکشاپ‌ها) زمینه‌های آشنایی بیشتر با این رشته جذاب را فراهم می‌کند.

هدف ما در این مرکز صرفا آموزش به شما هنرجویان عزیز و اعطای مدرک نیست. ما با برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای به شما کمک می‌کنیم تا هنرتان را به معرض نمایش بگذارید و از این طریق با مشتریان و سفارش دهندگان بیشتری احتمالی آشنا شوید. در این صورت ورودتان به بازار کار خیلی راحت‌تر می‌شود.

اگر در زمینه کلاس‌ها به مشاوره نیاز دارید یا هنوز ابهاماتی برایتان باقی مانده است، با مشاوران مرکز ما به شماره تلفن‌های ۲۲۵۸۰۵۰۵ یا ۲۲۵۸۷۵۸۷ تماس بگیرید و سپس برای کلاس‌ها ثبت‌نام کنید. آنها پاسخگوی تمام پرسش‌های شما هستند.

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به وب سایت تصویرگران پویااندیش که یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین وبسایت‌ها در زمینه آموزش های هنر است مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها