پایان روزهای گرم تابستان و رسیدن خنکی‌های هوای پاییز بوی مدرسه و شوق پشت میزنشینی را با خود دارد. شور مدرسه با تاریخ اول مهر شروع می‌شود و فرقی‌ نمی‌کند شنبه یا هر روز دیگری از هفته باشد.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۹۳
توصیه‌های کلی به خانواده‌ها درباره دانش‌آموزان

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، در این زمان مهم این است که فرزاندن‌مان برای یک ماراتن جسمی و روانی نه‌ماهه آماده باشند. اما با سیستم آموزشی حاکم بیشتر بار تحصیلی و حاشیه‌های آموزشی بر دوش مادران و پدرانی است که با وجود مشغله‌های زیاد روزمره می‌خواهند در سال تحصیلی نه‌ماهه از فرزندشان یک نابغه، هنرمند و فیلسوف بسازند، بدون اینکه توجهی به شادابی و سرزندگی فرزندانشان داشته باشند.

این مطلب تا حدی به شما می‌گوید چگونه برای آماده‌سازی روانی و جسمی خودتان و دانش‌آموزان خانه‌تان بهره‌ببرید تا با بستن دفتر خاطرات تابستان، با خاطراتی خوش، او را برای شروع یک سال تحصیلی موفق و سلامت آماده کنید.

اگر دانش‌آموزتان را در مدرسه جدید ثبت‌نام کرده‌اید بهتر است قبل از شروع مدارس باحضور در مدرسه به ‌همراه او، ضمن آشنایی بیشتر با کادر اجرایی، معلمان، محیط مدرسه و حتی کلاس را شناسایی کنید تا با شروع مدارس فرزندتان دچار گیجی و سردرگمی نشود.

اگر قرار است فرزندتان با سرویس به مدرسه رفت‌و‌آمد داشته باشد بهتر است راجع‌ به راننده سرویس او تحقیق کامل داشته باشید.

تلفن مستقیم مدرسه، دبیر، راننده‌ سرویس و چند نفر از همکلاسی‌های فرزندتان را داشته باشید.

یکی‌دوبار مسیر مدرسه جدید را پیاده بروید تا اگر قرار است فرزندتان خودش به تنهایی این مسیر را تردد کند، زمان رفت‌وآمد تقریبی را متوجه بشوید. همچنین محیط‌های امن عبور از خیابان را شناسایی و به او معرفی کنید.

بد نیست نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم‌التحریر، سوپرمارکت، ایستگاه اتوبوس یا مترو و آژانس محدوده مدرسه را شناسایی کنید و از هرکدام شماره‌تماس داشته باشید.

پیداکردن دوست برای فرزندتان وظیفه شما نیست، ولی بد نیست از قبل بین اهالی ساختمان یا محله‌تان جست‌وجو کنید تا افراد مطمئنی را برای همراهی با فرزندتان پیدا کنید. لازم نیست فرزندتان در جریان همه فعالیت‌های شما قرار بگیرد. می‌توانید نتیجه کار را به او اعلام کنید.

قطعا هنگام ثبت‌نام در مدرسه از شما می‌خواهند شماره‌تماس خودتان و افراد نزدیکی را که می‌توانند با مدرسه در تماس باشند، اعلام کنید. بهتر است قبل از شروع سال و شلوغی روزهای ابتدایی، با کادر اجرایی مدرسه شماره‌تلفن‌های ضروری‌تان را چک کنید.

اگر دانش‌آموزتان از عینک، سمعک، ارتودنسی دندان و... استفاده می‌کند قبل از شروع مدرسه او را برای چکاپ پیش پزشک متخصص ببرید و بخواهید از زمینه‌های مختلف او را بررسی کند، مثل تغییردرجه عینک، سلامت‌دندان‌ها و حتی تغییر سمعک. این کارها باید قبل از شروع مدرسه باشد تا خللی در یادگیری و تمرکز او در کلاس وارد نشود.

اگر فرزندتان داروی خاصی مصرف می‌کند یا باید درمان خاصی در طول روز داشته باشد، بهتر است در همین ایام که مدرسه خلوت‌تر است مربی بهداشت مدرسه را در جریان جزئیات قرار دهید.

معمولا مدارس آیین‌نامه انضباطی و داخلی خاصی دارند. قبل از شروع سال با فرزندتان راجع ‌به آن گفت‌وگو کنید؛ مثل ساعت ورود به مدرسه و خروج از آن، نوع پوشش دانش‌آموزان، لوازم ممنوعه و آزاد، خوراکی‌های سالم و مجاز مدرسه و... .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها