سید هادی سیدافقهی در گفتگو با جا‌م‌جم آنلاین مطرح کرد:

حمله تروریستی اهواز نتیجه ناامیدی دشمنان از شورش مردمی است

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: علت اقدام تروریستی اخیر در اهواز شکست طرح دشمان برای شورش مردم در برابر فشار اقتصادی است.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۴۹
حمله تروریستی اهواز نتیجه ناامیدی دشمنان از شورش مردمی است

سیدهادی سیدافقهی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در واکنش به پذیرش مسئولیت این عملیات تروریستی توسط داعش اظهار کرد: هیچ شکی در خصوص انجام این عملیات تروریستی توسط گروهک تروریستی الاحوازیه وجود ندارد.

سیدافقهی با بیان اینکه پذیرش مسئولیت این عملیات توسط داعش برای رد گم کردن و به اشتباه انداختن مقامات جمهوری اسلامی ایران بوده است اظهار کرد: دشمنان سعی دارند با مطرح کردند نام داعش تمرکزها را از گروهک الحوازیه منحرف کرده و مقامات جمهوری اسلامی را در مشخص کردن عامل این حرکت تروریستی دچار سردرگرمی کنند.

وی با تاکید براینکه هیچکدام از قرائن و شواهد عملیات تروریستی در اهواز با شیوه اجرایی داعشی‌ها همخوانی ندارد خاطرنشان کرد: عملیات‌های تروریستی داعشی‌ها به وسیله افراد یا خودروهای بمب‌گذاری انتحاری انجام می‌شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه داعشی‌ها اصلا در ایران پایگاهی ندارند خاطرنشان کرد: عملیاتی که آنها در مرقد امام (ره) و مجلس شورای اسلامی انجام دادند هم عملیات انتحاری بود اما در حمله تروریستی اهواز تروریست‌ها قصد انتحار نداشتند و فرار کردند.

وی با اشاره به سوابق تروریستی گروه الاحوازیه در حمله به چند پاسگاه‌ و کاروان‌ راهیان‌نور اظهار کرد: پذیرفتن مسئولیت این عملیات تروریستی در گفت‌وگوی اعضای این گروهک با شبکه‌های خارجی و همچنین جشن اعضای آن در هلند و دانمارک که به احضار مقامات دیپلماتیک این دو کشور منتهی شد هیچ شکی در خصوص انجام عملیات تروریستی اهواز توسط گروه الاحوازیه باقی نمی‌گذارد.

سیدافقهی در ادامه در خصوص نقش امارات و عربستان در عملیات تروریستی اهواز با اشاره به اینکه عبدالخالق عبدالله مشاور سیاسی ولیعهد ابوظبی کاملا از این عملیات تروریستی حمایت کرده است اظهار داشت: او هدف این عملیات را نظامی دانسته و با رد کشته شدن غیرنظامیان در این عملیات تروریستی اعلام کرده ممکن است اینگونه عملیات‌ها باز هم در ایران تکرار شود؛ اظهاراتی که موجب شد کاردار امارات به وزارت امورخارجه ایران احضار شود.

وی با اشاره به اعتراف رهبران گروهک تروریستی الاحوازیه به داشتن ارتباط با عربستان سعودی خاطرنشان کرد: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی‌ها پیش از این گفته بود ما تصمیم گرفته‌ایم قبل از اینکه ایران جنگ را به داخل خاک ما بکشد، جنگ را به داخل ایران بکشیم.

این کارشناس غرب آسیا همچنین با اشاره به اینکه ترامپ و پمپئو بعد از خروج از برجام گفته بودند که به هر شیوه‌ای که شده باید رژیم ایران را عوض کنیم اظهار کرد: مقامات ایران به این اظهارات اعتراض کردند، به سازمان ملل شکایت کردیم و در نتیجه فشارهای هم پیمانان ایران مانند چین و روسیه، آمریکایی‌ها حرفشان را عوض کردند و گفتند منظور ما تغییر رفتار نظام و نه تغییر نظام بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در کنار عربستان و امارات می‌خواهند به ایران فشار بیاورند تا تسلیم زورگوئی‌ها و خواسته‌های آنها شود خاطرنشان کرد: آنها برخی از سازوکارها را طراحی کرده‌اند تا طی یک تقسیم کار در مربع چهار ضلعی با مدیریت عاملی آمریکا، آموزش‌ افسران موساد، سرمایه‌گذاری و کمک لجستیکی و مالی عربستان و امارات و اجرا به وسیله تروریست‌ها و مزدوران داخلی و خارجی کشور را به آشوب بکشند.

سیدافقهی با اشاره به اینکه دشمنان تا به حال چندین بار شانس خود را با روش‌ها مختلف آزموده‌ و شکست خورد‌ه‌اند اظهار کرد: علت اقدام تروریستی اخیر در اهواز شکست طرح دشمان برای شورش مردم در برابر فشار اقتصادی است، دشمان تصور می‌کردند اگر مقداری قیمت اجناس بالا برود و ارزش ریال سقوط کند مردم می‌ریزند کف خیابان و می‌توان همه کاری کرد، آنها فکر می‌کردند میلیون‌ها نفر می‌ریزند کف خیابان و می‌توان با کشته‌سازی محیط را امنیتی کرد و موضوعات دیگر ایجاد کرد که خوشبختانه اینگونه نشد.

وی ادامه داد: مثلا در حوادث دی ماه هم دیدیم عده‌ای بسیار معدودی وارد شدند اما قبل از اینکه اتفاقی بیفتد خود مردم آن‌ها را جمع کردند و به مقامات امنیتی و قضایی سپردند.

این کارشناس غرب آسیا خاطرنشان کرد: وقتی بحث فشار اقتصادی و امیداوری برای موج‌سواری با اعتراضات مردم شکست خورد و بحران اجتماعی اتفاق نیفتاد دشمنان مجبور شدند خیلی شتابزده وارد فاز امنیتی و یا تروریستی شوند تا شاید از این طریق مردم تشویق شوند و فضای امنیتی کشور را به هم بریزند که این موضوع هم به دلیل آگاهی مردم ما نگرفت و بلافاصله بعد از این عملیات تروریستی مردم شریف اهواز چه عرب‌ و چه فارس‌ برضد تروریست‌ها تظاهرات کردند و اکنون هم در حال کمک برای ردگیری این تروریست‌ها هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها