به شهادت رسیدن نزدیک به سی نفر از هموطنان اهوازی ایران در حادثه تروریستی روز گذشته باعث شد تا ایران همچون همیشه یکصدا نسبت به این اقدام کورکورانه واکنش نشان داده و در نهایت نقشه شوم دشمنان منطقه‌ای و خارج از منطقه را با شکست روبرو کنند.
کد خبر: ۱۱۶۵۹۱۴
الاحوازیه در اندازه‌ای نیست که امنیت منطقه را به مخاطره بیاندازد/ اشراف امنیتی در ایران مثال زدنی است؛ نباید نگران باشیم

به گزارش جام جم آنلاین، مجید ناصری‌نژاد، عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس شورای اسلامی ایران نیز در این زمینه گفت: واقعیت امر این است که دشمنان ایران و گروه‌های تروریستی منطقه سال‌های اخیر ضربات سختی را از جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده بودند و به دنبال فرصتی بودند تا به خیال خود مقابله به مثل کنند.
ناصری نژاد در ادامه افزود: اقدام کورکورانه تروریستی روز گذشته اهواز یکبار دیگر ثابت کرد اقتدار ایران در منطقه لرزه بر اندام دشمنان کشور انداخته و این دشمنان بخصوص برخی از همسایگان جنوبی به خیال خود در تلاش هستند از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: اکنون وضعیت اهواز و بطور کل خوزستان کاملا عادی است و هیچ مشکل خاصی هم در منطقه وجود ندارد، کاملا واضح شاهد همبستگی و یکصدایی بیشتر مردم منطقه با دیگر نقاط کشورمان بوده و هستیم.
این نماینده مجلس معتقد است نباید اتفاق روز گذشته اهواز را ضعف امنیتی کشورمان دانست، چون چنین اتفاقاتی در سراسر جهان سابقه دار است و نباید یک حادثه کوچک را ضعف بزرگ سیستم امنیتی کشور عنوان کرد، بلکه باید تناسب تهدیدهای موجود با حوادث روی داده را بررسی کنیم و نتیجه‌گیری کنیم.
به گفته ناصری‌نژاد شواهد امر طی سالیان اخیر نشان داده هر زمان که امنیت مردم و کشور مورد تعرض بیگانگان قرار گرفته، همه ملت در یک صف یعنی دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و با دشمنان مقابله می‌کنند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به خبرنگار ما گفت: این عملیات مستقیما از خارج کشور هدایت شده است، به صورتی که شواهدی در اختیار نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران قرار دارد که تروریست‌ها همگی خارج از ایران آموزش دیده و حتی سلاح آنها نیز توسط بیگانگان تهیه و تامین شده تا ایران را ناامن کنند.
این نماینده مجلس معتقد است گروه جدایی طلب الاحوازیه اگرچه در ساعات اولیه اعلام کرد مسئولیت این حادثه را برعهده گرفته، اما نباید فراموش کنیم که این گروه تروریستی اصلا در ابعاد و اندازه چنین کاری نیست و تنها خواسته است از فرصت ایجاد شده استفاده کند تا به اربابان خود بگوید هنوز زنده است.
وی تاکید کرد: داعش مسئول اصلی این حادثه است. چون طی سال‌های اخیر ضربات سنگینی از جمهوری اسلامی ایران در منطقه دریافت کرده و در مقابل روسای خود هیچ پاسخی نداشته و نتوانسته بگوید که مقابله به مثل کرده است از این رو تلاش کرد در ایران دست به چنین اقدام کورکورانه‌ای بزند تا بتواند به روسای خود بگوید توانسته تلافی کند.
وی معتقد است الاحوازیه و داعش یک روی سکه‌ای هستند که طرف دیگرش اسرائیل و دشمنی این رژیم جعلی با جمهوری اسلامی ایران است. از ابتدا به دنبال ایجاد نا امنی در کشورمان بوده‌اند و خوشبختانه تا کنون هیچ راهی به جایی هم نبرده‌اند.

ناصری‌‌نژاد به جام جم آنلاین گفت: برخی می‌گویند مشکلات معیشتی در خوزستان باعث شده تا گروه‌های تروریستی یاد شده بتوانند فعالیت بیشتری داشته باشند که این فرضیه‌ای اشتباه است. چون مردم خوزستان با سابقه دشمنی چنین گروه‌هایی و خسارت‌های حضورشان کاملا آشنا هستند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته ممکن است ترویست‌ها در تلاش باشند از برخی مشکلات اخیر خوزستان مثل کم‌آبی، آلودگی هوا و مواردی از این دست برای اهداف شوم خودشان استفاده کنند. از این رو مسئولان لازم است بیشتر از قبل به رفاه و تامین نیازهای خوزستان توجه داشته باشند تا از این بعد هم نقشه‌ها بی‌اثر باشند.
وی درپایان گفت: اتفاق اخیر در شهرستان اهواز البته پیام دیگری هم به دهکده جهانی داشت و بدون واسطه اعلام کرد، ایران خود قربانی تروریسم است، نه اینکه حامی گروه‌های تروریسم باشد. از این رو هر اقدام دفاعی که برای حفظ امنیت کشور تاکنون و از این پس انجام دهیم کاملا قانونی و قابل دفاع خواهد بود.
عماد عزتی/ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها