حتما تا به حال دروب سایت ها و یا شبکه های اجتماعی نام زولا را شنیده اید.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۰۳
در زولا چه می گذرد؟

اولین بازی آنلاین شوتر به زبان فارسی که طی حدود دو سال فعالیتش در ایران توانسته جایگاه مناسبی را در بین گیمرها و مخاطبان خود پیدا کند. این بازی توانسته با بیش از 400 هزار کاربر فعال ، رقم بی سابقه ای از کاربر را در بین بازی های کامپیوتری بدست آورد.

چطور یک بازی کامپیوتری در دنیایی که افراد روز به روز به بازی های موبایلی و یا بازی های کنسول علاقه مند می شوند توانسته چنین محبوبیتی را کسب می کند؟

با یک نگاه به شبکه های اجتماعی بازی زولا و همچنین تبلیغات این بازی می توانیم جواب این سوال را بدست آوریم.در شعاری که در اکثر تبلیغات این بازی دیده می شود «جایزه 250 هزار دلاری» به چشم می خورد. رقمی چشمگیر که با توجه به وضعیت این روزهای دلار در ایران قابل توجه است.

زولا می تواند این ادعا را داشته باشد که تاکنون هیچ بازی در ایران وجود نداشته که بتواند مستقیما مسابقات و تورنومنت های بزرگ با جوایز بزرگ 15 میلیون تومانی را برگزار کند و همچنین تیم هایی را برای شرکت در عرصه های بین المللی آماده کند.

این اتفاق برای اولین بار در ایران به وقوع پیوسته و تیم زولا در ایران توانسته در این تابستان با برگزاری سه دوره مسابقات در گیم نت مجهز و تخصصی تک کاف در مهر شهر کرج، بازیکنان حرفه ای و پرقدرت را از شهرهای مختلف ایران دور هم جمع کند و بین آنها مسابقاتی کاملا همسان با مسابقات بین المللی برگزار کند.

این اتفاق موجب شده تا کاربران و بازیکنان را از فضای خانه و یا گیم نت و از پشت کامپیوترها خارج کند و تعامل بیشتری را بین کاربران بازی ایجاد کند ، ضمن اینکه کاربران بازی می توانند از نزدیک با اعضای تیم زولا در ایران آشنا شوند و مستقیما پیشنهادها و نظراتشان را با آنها در میان بگذارند. اتفاقی که تا کنون به واسطه ی سیاست های بازی سازی در ایران نیافتاده است.

تا کنون بازیکنان بازی ها در ایران برای انجام بازی محدود بودند به اتاق های خانه و نهایتا فضای گیم نت. بازی زولا دریچه ای جدید را به روی بازیکنانش باز کرد تا کاربران با امید و اشتیاق بیشتری بازی های خود را دنبال کنند ، امید به حضور در فضایی بین المللی و حرفه ای. دریچه ای که همیشه به روی بازیکنان ایرانی بسته بود.

در آخرین دوره مسابقات زولا در تابستان که 16 شهریور ماه برگزار شد بعد ازرقابتی سخت بین تیم های شرکت کننده در مسابقات ، در نهایت یک تیم توانست جواز ورود به مسابقات بین قاره ای بازی زولا با جایزه 50000 دلاری و مسابقات 250 هزار دلاری جام جهانی زولا را کسب کند.

مسابقات بین قاره ای در 6 ام و 7 ام مهر ماه در آنتالیای ترکیه با حضور تیم هایی از اروپا ، ترکیه و ایران برگزار می شود .

این برای اولین بار است که یک تیم از ایران توانسته به این دوره از مسابقات جهانی صعود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها