جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

صبر ما اندازه‌ای دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین،

با تجارب دفاع مقدس باید درنبرد اقتصادی دشمن حاضر شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دوران دفاع مقدس دوران طلایی در مدیریت کشور بود، گفت:‌ در این دوران استعدادهای خوبی شکوفا شد و تجارب گرانبهایی، به دست آمد که باید با تکیه‌ بر این داشته‌ها، درنبرد اقتصادی دشمن وارد میدان شد.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۰۳
با تجارب دفاع مقدس باید درنبرد اقتصادی دشمن حاضر شد

به گزارش جام جم آنلاین محمدابراهیم رضایی نماینده خمین و یکی از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس افزود:‌ در زمان جنگ، با فکر، طراحی و استفاده از استعداد نخبگان کشور همیشه راهکارهای جدیدی پیدا می‌شد و متناسب با آن شاهد همکاری سازمان‌ها و چابک شدنشان برای دست‌یابی به اهداف متناسب روز بودیم.
این جانباز دفاع مقدس با تأکید بر اینکه امروز جبهه نظامی مبارزه با دشمن، جای خود را به جبهه اقتصادی داده، گفت: در دوران دفاع مقدس تجاربی به دست آمد که امروز قادر هستیم در مقابل هر ترفندی بایستیم، اما در این مسیر باید همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی کشور با مردم تقویت شود.
نماینده خمین افزود: مسئولان در دروان دفاع مقدس مرتب با مردم ارتباط داشته و اطلاع‌رسانی مستمر از طریق سازمان تبلیغات جنگ که اخبار و اطلاعات را به صداوسیما می‌داد، وجود داشت، ائمه جمعه و جماعات شخصیت محوری در این دوران بودند و در همه سطوح هماهنگی لازم را در مورد نیازهای جبهه را انجام می‌دادند. اما امروز در این بخش‌ها خلأ وجود دارد و از تجربیات گذشته استفاده نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران درگذر زمان همچنان روحیه و ایمان انقلابی خود را حفظ کردند، تأکید کرد: وقتی امروز کسی به مردم توجهی نمی‌کند، ملت نیز نمی‌داند چگونه باید در این جبهه ایفای نقش کند. در واقع وقتی مردم را کنار می‌گذاریم نباید انتظار داشته باشیم که همراهی و همدلی آنان را شاهد باشیم.
این فرمانده 8 سال دفاع مقدس با یادآوری اینکه حمایت مردم در دوران مقدس که مورد توجه بود، امروز مورد بی‌توجهی قرارگرفته، گفت: هم‌اکنون باید ستاد جنگ اقتصادی در کشور متمرکز شود تا در مقابل عملیات روانی که دشمن انجام داده، مقابله کند. اما شاهدیم که از درون هیچ‌گونه عکس‌العمل مدیریتی، تبلیغاتی و فرهنگی صورت نمی‌گیرد.
محمدابراهیم رضایی افزود: وقتی یک سازمان ناکارآمد شد باید بلافاصله ستاد جنگ اقتصاد مقاومتی وارد کار شود و ساختار را برش زده و چابک کند و متناسب با تحقق اهداف مدیریت همراه نماید. اما شاهدیم که این کارها صورت نمی‌گیرد و سازمان‌ها با ناکارآمدی همچنان به روزمرگی خود ادامه می‌دهند و قابلیت بازدهی نداشته و مدیریت جنگ اقتصادی متناسب با اقتضای زمان ورود به مسئله نکند.
نماینده خمین با تأکید بر اینکه باید در شرایط جنگ اقتصادی از تجارب گذشته استفاده کرد تا خلأها برطرف شود گفت: گیر مدیریت کشور این است که در کنار هم نمی‌نشینیم و حرف یکدیگر را گوش نمی‌دهیم وگرنه همه می‌دانند که تجربه دوران دفاع مقدس می‌تواند درنبرد اقتصادی دشمن بکار گرفته شود.
وی افزود: باید عزم و اراده شخص رئیس‌جمهور و نوع مدیریتی که انجام می‌دهد منجر به هماهنگی دستگاه‌ها شود. در غیر این صورت ایشان باید نوع نگاهش را تغییر دهد و از دیگران کمک بگیرد و به صراحت در این جنگ اقتصادی اعلام کمک از قوای دیگر را داشته باشد.
رضایی تأکید کرد: احساس می‌کنیم شخص رئیس‌جمهور نسبت به ساختارها با بدبینی و سوءظن نگاه می‌کند و اصلاً همت نمی‌کند تا حرف دلسوزان نظام را گوش کند.
وی در مورد شرایط پیروزی در دوران دفاع مقدس و مشابه‌سازی آن در مقطع زمانی فعلی گفت: پیروزی در این مقطع زمانی بسیار سهل‌تر از دوران جنگ است. چون در دوران جنگ محدودیت‌ها و شرایط بسیار سختی وجود داشت، اما امروز با ظرفیت‌ها و موقعیتی که داریم به‌راحتی می‌توانیم از این بحران‌ها عبور کنیم.
این فرمانده 8 سال دفاع مقدس افزود: ما از بی‌انضباطی داخلی و ناهماهنگی و جزیره‌ای عمل کردن در رنج هستیم و در این میان هم عده‌ای فرصت‌طلب، سوءاستفاده گر و باندهای مافیای نیز متولدشده‌اند که باید در جنگ اقتصادی با آن‌ها به‌شدت مقابله شده و بستر سوءاستفاده از آنان گرفته شود. لذا نیاز است که از داخل مدیریت دقیقی صورت گیرد و نسبت به مسائل بی‌تفاوتی صورت نگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها