جانشین انتظامی گلوگاه مازندران

توقیف خودروی سرقتی حامل حشیش در گلوگاه

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۲ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۹۷
کشف بیش از ۱۲ تن مواد مخدر و روان‌گردان در کشور

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، اسداله هادی‌نژاد گفت: مجموع کشفیات هفته اخیر ۱۲۸۳۰ کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته که ۱۱۶۰۱ کیلوگرم بوده است، حدود ۱۰.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۱۳۰۴ کیلوگرم بوده است که ۸۸ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: همچنین از این میزان، ۴۳۵ کیلوگرم حشیش، ۵۴ کیلوگرم هروئین، ۴۳۱ کیلوگرم مرفین،‏‏ ۱۸ کیلوگرم شیشه، ۸۸۰۸ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۱۲۳ عدد قرص روانگردان و ۵۸۷ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۲۲۲ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۰.۴ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۸۸۰۸ لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در این مقطع مقدار ۸۰۰۰ لیتر مواد مکشوفه مربوط به استان سمنان، ۴۳۰ لیتر مربوط به تهران و مابقی مربوط به البرز است.

این مقام مسئول در ستاد ادامه داد: از مجموع ۱۲۳ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۶۰ عدد مربوط به استان البرز، ۲۸ عدد استان هرمزگان، ۲۰ عدد استان سیستان و بلوچستان و مابقی مربوط به فارس و تهران می‌باشد.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۷۵۸ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۹ درصد کشفیات کشور می‌باشد و تهران با ۱۴۸۴ کیلوگرم، کرمان با ۱۳۱۴ کیلوگرم، یزد با ۱۲۶۶ کیلوگرم و هرمزگان با ۱۱۷۲ کیلوگرم و فارس با ۹۰۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: سهم کشفیات ۳ استان اولویت دار حوزه مقابله در شرق کشور یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور ۴۸.۶ درصد است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان گفت: طی این مدت، ۱۱۶ دستگاه خودرو، ۲۳ دستگاه موتور سیکلت، ۶ قبضه سلاح و ۲۸ دستگاه موبایل توقیف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها