صنعت گردشگری و هتلداری مدتی است به یکی از پررونق‌ترین صنعت‌های جهان بدل شده است. البته کشور ما هم به‌قدر توان خود سعی کرده از این صنعت عقب نماند.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۵۶
بهترین هتل های ایران از نظر کاربران اینترنتی

ساخت هتل‌های 5 ستاره با استانداردهای جهانی، سامانه‌های رزرو هتل و توسعه‌ شهرهای هدف گردشگری هم بسیار به این امر کمک کرده‌اند.

با فعال شدن سایت‌های رزرو آنلاین هتل، دسترسی به اطلاعاتی فراهم ‌شده که پیش از این اصلاً موجود نبودند، یا اگر به شکل محدودی وجود هم داشتند در دسترس نبودند.

آن هم نظر کاربران مختلف و گردشگران، در مورد هتل‌های مختلف ایران است، طوری که قابل مقایسه و بررسی باشند. با توجه به همین اطلاعات سعی کردیم، هفت هتل برتر ایران را از نگاه کاربران به شما معرفی کنیم. این برتری البته به مؤلفه‌های زیادی بستگی دارد.

جدا از کیفیت خدمات و قیمت، عواملی مثل زیبایی، خاص بودن تجربه‌ی اقامت، هماهنگی هتل با محیط و تلاش و فعالیت کارکنان و چندین عامل دیگر هم در این دسته‌بندی از هتل‌های ایران مؤثر بوده‌اند.

هتل مجلل درویشی مشهد

انتخاب از بین هتل های مشهد کار راحتی نیست. چرا که هتل‌های متعددی در این شهر هستند هرکدام به نوعی برای زائران و گردشگران این شهر جذاب‌اند.

امکانات متعدد و بی‌شماری از جمله رستوران‌های متنوع، غذاهای عالی، خدمات تفریحی و ورزشی مختلف، کافی‌شاپ استخر فوق‌العاده، و اتاق‌های بسیاری که هرکدام معماری خاص خود را دارند، هتل درویشی مشهد را تبدیل بک نمونه مثال زدنی کرده‌اند. برای اقامت در این هتل، انتخاب‌ها بسیارند.

شما می‌توانید در اتاقی با طراحی و لوازم هندی بگذرانید، یا یک اتاق با معماری عربی محل اقامتتان باشد. اتاق‌های چینی، ایران باستان و رومی، مصری و ایرانی-اسلامی نیز از انتخاب‌های شما خواهند بود.

هتل لاله کندوان تبریز

این هتل فوق‌العاده زیبا که از نظر شکل و معماری در جهان کم‌نظیر است به حق در لیست برترین هتل های ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

تصور کنید، اقامت در هتلی که اتاق‌هایش در دل سنگی یک کوه تراشیده شده باشد. روستای کندوان یکی از روستاهای معروف ایران و در نزدیکی تبریز است که بیش از هفت قرن قدمت دارد.

مردم کندوان قرن‌ها قبل با کندن دل کوه‌ها، خانه‌هایشان را در این محل ساخته‌اند. هتل لاله کندوان نیز، با هدف جلب توجه جهان به این شیوه منحصربه‌فرد از معماری، و البته حفظ و صیانت از فرهنگ کهن مردم این روستا طی ده سال ساخته و تجهیز شد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های هتل کندوان خوب است که به دو مورد اشاره کنم. اول، اتاق‌های جکوزی دار هتل، که امکان استراحت و کسب آرامش در اتاقتان را برایتان فراهم می‌کنم. دوم، آب لوله‌کشی این هتل، که درواقع آب‌معدنی کندوان است و فواید بسیاری برای بدن و سلامتی دارد.

هتل ترنج کیش

اصلاً امکان ندارد، بحث از هتل باشد و هتل های کیش جایی نداشته باشند. البته که کیش تعداد زیادی از برترین هتل‌های ایران را در دل خود جای داده است، اما ما تصمیم گرفتیم خاص‌ترین مورد را انتخاب کنیم. هتل ترنج کیش، که به گران‌ترین هتل ایران نیز معروف است، با اجرای ایده‌ی هتل‌های دریایی کشورهای توریستی معروفی همچون مالدیو، در شمال غرب جزیره‌ کیش، و البته ترکیب این ایده با اشکال و فرم‌های ایرانی شکل گرفته است.

هتل ترنج کیش دو بخش دریایی و ساحلی دارد. در بخش هتل دریایی - مجموعه ویلاهای به هم پیوسته در طول یک اسکله روی سطح دریا - امکان اقامتی آرامش‌بخش روی امواج گرم و آرام خلیج‌فارس را دارید.

خوب است بدانید که علت نام‌گذاری، شکل اسکله‌ای است که سوئیت‌های دریایی هتل ترنج را به هم وصل می‌کند. اگر از بالا به این سوئیت‌ها نگاه کنید، متوجه طرح یک بته‌جقه که بر سطح خلیج‌فارس شکل گرفته می‌شوید.

چندین کافه و رستوران، مراکز تفریحی و بازی‌ها، اورژانس، آتلیه عکاسی و خودروهای اجاره‌ای مختلف در این هتل در دسترس شما خواهند بود.

هتل اسپیناس پالاس تهران

جای یکی از هتل های تهران در لیست خالی می‌ماند اگر هتل اسپیناس پالاس را در متن نمی‌آوردیم. البته رقابت بین چند تا از هتل‌های تهران بسیار نزدیک است و کاربران به تمام آن‌ها امتیازات مشابهی داده‌اند، اما ما تصمیم گرفتیم هتل اسپیناس را انتخاب کنیم، آن هم به یک دلیل خاص که به شما خواهم گفت. هتل پنج ستاره اسپیناس پالاس یکی از نوسازترین هتل‌های تهران است که در آبان 1394 افتتاح شد.

این هتل که در شمالی‌ترین نقطه‌ی سعادت‌آباد واقع‌شده، در حال حاضر به حق بزرگ‌ترین و شیک‌ترین هتل تهران است. این هتل بیست طبقه بیش از 400 اتاق و سوئیت مختلف دارد که تمام آن‌ها با طراحی لوکس و مجهز به تمام امکانات رفاهی از میهمانان هتل پذیرایی می‌کنند.

این هتل همچنین به سالن‌های ورزشی مختلف مجهز است و رستوران‌های گوناگونی دارد که از غذاهای سنتی ایرانی تا غذاهای متنوع فرنگی را در منوی خود دارند. شاید خاص‌ترین ویژگی هتل اسپیناس پالاس، امکان ترانسفر میهمانان ویژه با هلیکوپتر باشد. این هتل میهمانان ویژه‌ی خود را بین فرودگاه امام تا هتل هلیکوپتر جابجا می‌کند.

هتل بزرگ رامسر

این هتل را باید جزو کاخ هتل‌ها دسته‌بندی کنیم. این قصر با شکوه که تکیه به کوه سرسبز داده و به دریا چشم‌ دوخته، هر روز با مناظری که پیش رویتان خواهد گذاشت، نفستان را بند خواهد آورد. هتل چهار ستاره پارسیان آزادی رامسر که با نام هتل بزرگ رامسر شناخته می‌شود از دو بخش هتل قدیم و هتل جدید تشکیل شده است که هر دو بخش در دوره پهلوی ساخته شده‌اند.

ساختمان باشکوه که متأثر از معماران انگلیسی، آلمانی و روسی است، همچون نگین سفیدرنگی در دل سبزرنگ جنگل به چشم می‌آید. جدا از اینکه اقامت در چنین مکانی چقدر می‌تواند رؤیایی باشد، نزدیکی به مرکز شهر و نقاط دیدنی رامسر از امتیازاتی است که این هتل را بسیار محبوب کرده است. راستی اگر هنگام رزرو هتل، هتل بزرگ رامسر را انتخاب کردید، بسیار مراقب باشید. این هتل جزو معدود هتل‌های ایران است که در فهرست ثبت آثار ملی قرارگرفته است.

هتل عباسی اصفهان

اقامت در یک کاروانسرا، بسیار جذاب خواهد بود، مخصوصاً اگر مثل هتل عباسی اصفهان باشکوه باشد. هتل عباسی اصفهان یکی از معروف‌ترین هتل‌های ایران است که در عهد صفوی ساخته شده بود و با عنوان کاروانسرا فعالیت می‌کرد. این هتل در سال 1345 بعد از قرارداد همکاری سازمان اوقاف و بیمه ایران افتتاح شد و از همان موقع پذیرای مهمانان است.

اتاق‌های این هتل دور حوض فیروزه‌ای رنگ مرکز ساختمان چیده شده‌اند و از طریق تراس‌هایی با سقف زیبای قوسی، به حیاط مشرف‌اند. این هتل بسیار نزدیک به جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان است و در دل بافت شهری قرار دارد.

یکی دیگر از بخش‌های پرطرفدار این هتل، رستوران آن است که باعث شده، حتی کسانی که تجربه اقامت در این هتل را ندارند، خاطرات خوشی از آن داشته باشند.

امیدوارم این مطلب کمک خوبی برای سفر بعدیتان باشد. در پایان باید بگویم که انتخاب این موارد بسیار کار دشواری بود، چرا که کاربران به بسیاری از هتل‌ها امتیاز مشابهی داده‌اند، که مثلاً انتخاب از بین هتل های تهران، یا هتل های کیش را بسیار سخت کرده است.

از سوی دیگر تعداد بسیار بالای زائران و هتل های مشهد، انتخاب از بین هتل های این شهر را با مشکل روبرو می‌کرد. از شما می‌خواهم دفعه‌ی بعد که برای سفرتان سراغ رزرو هتل رفتید، حتماً بعد از اقامت، با درج نظر و تجربه شخصیتان و همچنین دادن امتیاز به آن هتل، به کامل شدن فهرست‌های این‌چنینی کمک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها