توقف خونریزی و خشونت از مواضع سیاست خارجی ایران

خوشرو: توافق سوچی نتیجه اجلاس سران در تهران است

رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه ای خود اعلام کرد: به توافقات مهمی درباره ادلب دست یافتیم.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۷۵
توافقات مهم درباره ادلب در دیدار پوتین و اردوغان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه امروز دوشنبه پس از دیدار و رایزنی در شهر سوچی در نشست خبری مشترکی شرکت کردند.

رئیس جمهوری روسیه در این نشست خبری گفت: به توافقات مهمی درباره ادلب دست یافتیم.

پوتین بیان کرد: به توافقات مهمی درباره ادلب دست یافتیم. درباره ایجاد منطقه عاری از سلاح در ادلب به وسعت ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در امتداد خط ارتباطی میان مخالفان مسلح با نیروهای سوریه با آنکارا توافق کردیم.

وی در ادامه افزود: منطقه غیرنظامی میان نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان باید تا ۱۵ اکتبر سال جاری میلادی (۲۴ مهر ماه) ایجاد شود.

پوتین اضافه کرد: مسکو و آنکارا تصمیم دارند تا با استفاده از چارچوب مذاکرات آستانه به راه حل سیاسی درباره سوریه دست یابند. همچنین؛ دو کشور بر مناطق کاهش تنش نظارت خواهند داشت.

رئیس جمهور روسیه بر ضرورت بازگشایی جاده حماه-حلب و لاذقیه-حلب در سوریه قبل از پایان سال جاری میلادی تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان نیز در این نشست مشترک خبری گفت: تصمیم گرفتیم بین مناطق تحت کنترل سوریه و مخالفان آن منطقه عاری از سلاح ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ترکیه مراکز دیده‌بانی خود در منطقه کاهش تنش در ادلب را تقویت خواهد کرد. مخالفان (سوریه) در منطقه تحت تسلط خود باقی خواهند ماند. از فعالیت گروه‌های افراطی در منطقه ممانعت خواهیم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه اضافه کرد: ترکیه و روسیه در دو سوی مرزهای منطقه‌ عاری از سلاح (در ادلب) عملیات گشت‌ زنی هماهنگ را انجام خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها