رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین ؛

اجلاس سازمان ملل فرصتی برای بیان ناگفته ها توسط رئیس جمهور است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با هیاتی قوی، موثر و متخصص باید در نشست اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشته باشد و درحاشیه اجلاس، با سران کشورها دیدار کرده و مانع اقدامات آمریکایی ها علیه کشور شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۹۰۶
اجلاس سازمان ملل فرصتی برای بیان ناگفته ها توسط رئیس جمهور است

به گزارش جام جم آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مورد سخنان رئیس جمهور درسازمان ملل افزود: طبیعتا کارشناسان زیادی هستند که به رئیس جمهور مشاوره می دهند. اما اولین بحث باید طرح اتخاذ سیاست های خصمانه آمریکا علیه جهان، مانند محیط زیست، تجارت جهانی و مناسبات بین المللی را زیر سوال برده، مد نظر قرارگیرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس بعد از هیلتر مانند ترامپ به معاهدات بین المللی ضربه نزده است، گفت: باید رویکرد جهانی ترامپ بازگو شود. ضمن اینکه سیاست مشارکت جویانه جمهوری اسلامی ایران، بخصوص بعد از برجام و عهد شکنی آمریکا مورد تاکید قرار گیرد و در عین حال انتظارات کشور از جامعه جهانی نیز بازگو شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایطی که ایران پایبند تعهدات جهانی بوده نباید تنبیه شود، در مورد جلسه شورای امنیت به ریاست ترامپ درباره ایران یادآور شد: وقتی موضوع ایران مطرح می شود طبیعتا نماینده کشور می تواند در جلسه حاضر باشد و شخصا معتقدم آقای ظریف باید حضور پیدا کرده و از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و ادعای آمریکایی ها را زیر سوال ببرد.

وی افزود: معتقدم در شورای امنیت سازمان ملل متحد تنهایی آمریکا در اجلاس امسال از تنهایی ایرانیان کمتر نخواهد بود و آنها با نقدهای جدی مواجه خواهند بود.

فلاحت پیشه در مورد سناریوی آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی ها تلاش دارند اتهاماتی را در مورد عمق استراتژیک و توان موشکی ایران در شورای امنیت مطرح کنند. اما چون سابقه نقض عهد دارند و دیگر کشورها با رفتار مسالمت آمیز ایران بعد از خروج آمریکا از برجام مواجه هستند، عملا بعید می دانم آمریکایی ها با اقدامات ترامپ بتوانند از شورای امنیت علیه کشور اقدام عملی و موثری در بیاورند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص فرصت های پیش روی ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: در این اجلاس علاوه بر متن، حاشیه هایی نیز وجود دارد. فلذا درحاشیه اجلاس، سران کشورها می توانند با یکدیگر دیدار می کنند. با توجه به موضوع مناسبات دو جانبه، ایران می تواند مانع اقدامات آمریکایی ها شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها