رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای طرح ویژه ترافیک تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین طرح ترافیکی ویژه بازگشایی مدارس خبرداد.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۸۳
طرح ترافیکی پلیس برای تاسوعا و عاشورای حسینی و بازگشایی مدارس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به تمهیدات ویژه این پلیس برای ایام محرم پرداخت و اظهارداشت: طرح ویژه ترافیکی محرم و به خصوص تاسوعا و عاشورا تنظیم و ابلاغ شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با دسته‌جات و هیأت عزاداری و همچنین همیاران محرم امیدواریم شاهد نظم در رفت و آمد دسته‌جات و هیأت‌های عزاداری باشیم.

وی از رانندگان خواست به هنگام رانندگی در شب دقت بیشتری داشته باشند چرا که عزاداران ملبس به لباس‌های تیره هستند؛ همچنین دسته‌جات حداقل سطح معابر را مورد استفاده قرار دهند.

وی با اعلام این مطلب که خوشبختانه در سال‌ گذشته و ایام محرم حادثه خاصی نداشته‌ایم از تمام همکاران و همیاران محرم درخواست کرد که از کاورهای مخصوص استفاده کرده و هنگام عبور دسته‌جات در شب از چراغ‌های ویژه بهره‌مند شوند.

این مقام ارشد راهور ناجا در تأکید دوباره به رانندگان اعلام کرد: هنگام رانندگی در جاده‌های خارج از شهر دقت لازم را داشته باشند چرا که عبور دسته‌جات را در محل‌های روستایی شاهد هستیم.

وی به تدابیر پلیس راهور ناجا در خصوص بازگشایی مدارس اشاره و اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تدابیر ویژه‌ای را در شهریورماه برای جشن شکوفه‌ها (از ۲۵ شهریور به بعد) و همچنین خرید لوازم التحریر در نظر داشته و طرح ترافیکی مهرماه را با هماهنگی شهرداری و آموزش و پرورش به مرحله اجرا خواهد گذاشت؛ مرحله اول از ۱۰ شهریور تا پایان شهریور و مرحله دوم در نیمه اول مهرماه است.

این مقام ارشد راهور ناجا گفت: از اول مهر تا ۱۵ با هماهنگی شهرداری عملیات عمرانی متوقف می‌شود.

وی به همراهی والدین با فرزندانشان در نیمه مهرماه اشاره و اعلام کرد با توجه به اینکه رفت و آمدها برای تعیین مسیر تردد و سرویس مدارس دانش‌آموزان بیشتر می‌شود از والدین درخواست داریم که اگر از وسیله نقلیه شخصی برای رساندن فرزندان خود استفاده می‌کنند حتماً خودرو را در جای مناسبی پارک کرده و بعد فرزند خود را به مدرسه برسانند نه اینکه جلوی درب مدرسه توقف کرده و باعث ازدحام شوند.

سردار مهری به هماهنگی پلیس راهور، آموزش و پرورش و شهرسازی تهران در خصوص سرویس مدارس پرداخت و گفت: از والدین درخواست می‌کنیم که از سرویس مدارسی که دارای برچسب هستند استفاده کنند؛ همچنین از رانندگان سرویس مدارس می‌خواهیم که به عنوان معلم ترافیک دانش‌آموزان علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی را به دانش‌آموزان گوشزد کنند.

این مقام ارشد ناجا به دانش‌آموزان توصیه کرد که حتماً از خط‌کشی عابر پیاده استفاده کرده و از درب سمت راست خودرو پیاده شوند؛ همچنین معلمان در کلاس درس قوانین و مقررات را برای دانش‌آموزان بازگو کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها