به اعتقاد بسیاری از مختصصین علوم اسلامی، شناختن و شناساندن امام حسین (ع) دروازه ورود به جهان مهدوی است؛ از این رو اگر آزروی تنفس در عالم مهدوی را داریم مسیر تحقق چنین آرزویی حرکت در جهت معرفت افزایی درباره امام حسین و نهضت حسینی است.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۱۴
کمپین "حسین برای صلح" در اروپا به راه افتاد

از سوی دیگر زمینه سازی برای شکل گیری جامعه مهدوی همچون حکومت مهدوی باید با نگاهی جهانی و به دور از نگاه‌های، فرقه‌ای، حزبی و منطقه‌ای انجام شود.

پس شناساندن امام حسین (ع)، به منزلة یکی از مهم‌ترین ارکان زمینه سازی برای ظهور، نیز باید چنین باشد.

برهمین اساس چند سالی است که گروهی از دانشجویان و فعالین فرهنگی مسلمان اروپا، از ملیت‌ها، فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف در فعالیتی خودجوش و ابتکاری زیر پرچم عاشورای حسینی جمع شده‌اند و با نگاهی جهانی به شناساندن امام حسین ع و قیام ایشان اقدام می‌کنند.

این دانشجویان پس از انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه فرهنگ و مخاطبان جوامع اروپایی، بروشورهایی را تهیه کرده‌اند و با حضور در مراسمات و هیات‌های عزاداری حسینی در اروپا بعد از گفتگویی صمیمی و اهدای گل به بینندگان و ناظرانِ اروپایی، آن کاتولوگ را به آنها تقدیم می‌کنند.

این فعالیت در سال 97 نیز در نظر دارند از فرصت همزمانی روز عاشورا و روز جهانی صلح استفاده کند و در ابعاد گسترده‌تری خود را مطرح کند.

از جمله کارهایی که برای امسال درنظر گرفته شده است، برگزاری یک رویداد مجازی در روز جهانی صلح و با هشتگ #hussain4peace است لذا از همه کاربران فعال فضای مجازی دعوت می‌شود برای حمایت از این فعالیت خودجوش و جهادی با انتشار تصاویر و کلیپ‌های زیبای خود که بیانگر زیبایی‌های ایام محرم و نیز پیام‌های جهانی امام حسین (ع) هستند در این رویداد مشارکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها