رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه به دیدار «جان کری»، وزیر خارجه سابق این کشور با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۳۲
واکنش ترامپ به دیدار جان کری با ظریف

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه به دیدار «جان کری»، وزیر خارجه سابق این کشور با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران واکنش نشان داد.

ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «جان کری دیدارهایی غیرقانونی با رژیم بسیار متخاصم ایران داشته که این تنها می‌تواند کار فوق‌العاده ما را تضعیف کرده و به زیان مردم آمریکا باشد. او به آنها گفته تا پایان دولت ترامپ صبر کنند. آیا فعالیتش را طبق «قانون ثبت عاملان خارجی» ثبت کرده است؟»

جان کری اخیرا در مصاحبه ای رادیویی گفت که طی ماه های اخیر سه یا چهار بار با محمد جواد ظریف دیدار کرده است.

کری گفت در نروژ،‌ مونیخ و دیگر نشست های بین المللی با وزیر امور خارجه ایران ملاقات داشته، در این دیدارها از دولت کنونی آمریکا انتقاد کرده، و تلاش کرده است تا به ظریف برای حفظ توافق هسته ای با کشورهای اروپایی کمک کند.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفته بود: «کاری که کردم این بوده که از او بپرسم ایران برای بهبود پویش های خاورمیانه مایل به انجام چه کارهایی است. (مشکل) یمن را چگونه می شود حل کرد، برای رسیدن به صلح در سوریه چه باید کرد؟»

کری با بیان اینکه این موضوعات ذهن ظریف را نیز مشغول کرده بود، مدعی شد که با وزیر خارجه ایران بسیار بی پرده گفت و گو کرده تا ایران را به محدود کردن نفوذ خود در منطقه ترغیب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها