رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه:

هنر و به تبع آن سینما، بازوی پرتوان دستگاه دیپلماسی کشور است

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به مناسبت روز ملی سینما پیام داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۸۷
هنر و به تبع آن سینما، بازوی پرتوان دستگاه دیپلماسی کشور است

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت امور خارجه، متن پیام بهرام قاسمی، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به مناسبت روز ملی سینما به شرح زیر است:

سینما در میانه تمامی هنرها، بیشترین قرابت را با زندگی بشر دارد و در میان آثار سینمایی هم، آنان به مقصد و مقصودی فرا گیر و همه گیر رسیده اند که سینماگران، سناریو آن را نه بازی، که زندگی کرده اند. با این نگاه سینما و زندگی مفاهیمی در هم تنیده اند و همین خود به تنهایی و به روشنی بیانگر جایگاه رفیع سینما در حیات مدرن بشر است.

اقبال به هنر هفتم در کشور ما رشدی محسوس دارد و نهال سینمای ایران هر روز، بیشتر بالیدن می گیرد و جایگاه خود را در سینمای جهان و در رقابت با آثار کمپانی های عظیم فیلم سازی قوام و دوامی بیکرانه می بخشد و ایرانی ها امروز می توانند با غرور از سینمای کشورشان سخن بگویند و بر این دست مایه کم نظیر ببالند.

افزون بر همه اینها، سینما در کشور ما مشخصه ای منحصر به فرد دارد. سینمای ایران، نجیب، متعهد ، پاک و برآمده از ارزش های والای انسانی -الهی است که تأثیر گذاری آن را دو چندان و پیام آن را همه فهم می کند.

همانگونه که بارها گفته ام، هنر و به تبع آن سینما، بازوی پرتوان دستگاه دیپلماسی کشور و ابزاری مهم در دیپلماسی عمومی است که می تواند دیدگاه ها، باورها و آرمان های ایران و ایرانیان را به نیکویی و بهترین شکل ممکن به افکار عمومی جامعه جهانی منتقل کند و دروازه گفتگوی ایرانیان با سایر ملت ها را بیش از همیشه و گذشته بگشاید.

روز ملی سینما را به همه زنان و مردان سینماگر و سینما دوستان کشور عزیزمان تبریک گفته و بر روح استاد عزت الله انتظامی که سینمای ایران سال ها داغدارش خواهد بود و دیگر هنرمندان نام آور و پر آوازه که شوربختانه از میان ما رفته اند، درود می فرستیم و برای دیگر نامداران و پیشکسوتان این عرصه آرزوی تندرستی و طول عمر با عزت می کنیم.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها