معاون هماهنگ کننده ارتش با حضور در برنامه جهان سیاست به تشریح برنامه های ارتش با توجه به سفر اخیر فرمانده معظم کل قوا و شرکت در مراسم دانش آموختگی دانشجویان ارتش در نوشهر داشت.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۰۴
هرکس توانمندی تجهیزاتی ما را باور ندارد می تواند بیاید و ببیند

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، امیردریادار سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز میهمان ویژه برنامه جهان سیاست گروه سیاسی رادیو ایران بود.

وی که دیروز مفتخر به دریافت نشان درجه یک فتح از دست فرمانده کل قوا گردیده با اشاره به ماموریت های محوله به ارتش گفت: ارتش براساس قانون وظیفه دفاع از تمامیت ارضی کشور را دارد که این وظیفه را با اتکا به توانمندی های داخلی به خوبی انجام داده است.

دریادار سیاری بااشاره به تحریم های سنگین 40 ساله علیه توان نظامی کشور افزود: امروز از بزرگترین تا کوچکترین تجهیزات و مهمات در کشور تعمیر و نگهداری شده و حتی نوسازی می شود. به گونه ای که می توانیم مدعی باشیم در حوزه دفاعی به روی پای خود ایستاده ایم.

این مقام نظامی کشور ساخت جنگنده کوثر و رونمایی از آن را نمونه بارزی از این ادعا دانست وادامه داد: در حوزه های مختلف زمینی، هوایی ، دریایی و پدافندی نه در ارتش بلکه درسطح کل نیروهای مسلح و صنایع وزارت دفاع و همچنین شرکت های دانش بنیان ظرفیت بسیار بزرگی به وجود آمده که نیازهای مارا تامین می کند.

رییس ستاد هماهنگی ارتش بومی بودن تجهیزات نظامی را از امتیازات نیروهای مسلح ایران خوانده و گفت: این امتیاز موجب می شود که خودمان بتوانیم بسازیم ، نگهداری کنیم و ایرادات تجهیزاتمان را مرتفع کنیم چرا که به تمام زوایای آن آگاهی داریم.

وی گفت: در داخل خود ارتش هم استفاده از کارشناسان نظامی و دانش آموختگانی که دردانشگاه های ما تربیت می شوند که نمونه ای از آن در مراسم دیروز به نمایش درآمد این ظرفیت به دست آمده تا بتوانیم نیازهای دفاعی خود را در داخل تامین کنیم. همچنین بستر برای کسب مهارت های کافی برای بروزرسانی دانش و تجهیزات دفاعی متناسب با پیشرفت های روز دنیا برای ما مهیا شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی همچنین درباره بی اعتمادی برخی به توانمندی های نظامی کشور و ایجاد شک و شبه در آن پاسخ داد وگفت: بعضی وقت ها ما خودمان باور نداریم که می توانیم در داخل نیازهای دفاعی مان را تامین کنیم. برخی می گویند آنچه که شما ساخته اید، کپی است در حالی که مهم این است ما توانسته ایم بسازیم وتولید کنیم. که این ثمره نگاه جهادی حاکم در نیروهای مسلح است و امروز یک حرکت جهادی در درون آنها در این حوزه رخ داده است. این موضوع قابل دیدن است و هرکس که باور نمی کند می تواند بیاید و ببیند.

سیاری تاکید کرد: ما شعار می توانیم را بارها و بارها در ارتش به ما توانسته ایم تبدیل کرده ایم.

دیپلماسی قدرتمند نظامی ایران؛ نیروی دریایی در توسعه دیپلماسی دفاعی پیشگام است

بخش پایانی گفتگو با رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به موضوع دیپلماسی نظامی اختصاص پیدا کرد.

امیردریادار سیاری در این باره گفت: البته بخش عمده حوزه دیپلماسی دفاعی بر دوش ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع است.

وی ادامه داد: با این حال در حوزه دیپلماسی دریایی به عنوان نمونه اکنون ناوگروه 56 نداجا که درخلیج عدن و تنگه باب المندب مشغول فعالیت است و حضور موثری در اقیانوس آرام، دریای چین واقیانوس هند شمالی و جنوبی دارد، توانسته در زمینه دیپلماسی دفاعی ارتباطات بسیار خوبی با سایر کشورهای دنیا برقرار کند. ­

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها