شرکت هواپیماسازی «لئوناردو ای.پی.اس» ایتالیا اعلام کرد شرکت «ای.تی.آر» در حال مذاکره با خریداران جایگزین برای هواپیما‌هایی است که قرار بوده به ایران فروخته شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۱۴
ای‌تی‌آر به دنبال خریداران جایگزین برای ۸ فروند هواپیمای ایران

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، شرکت هواپیماسازی «لئوناردو ای.پی.اس» ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد شرکت «ای.تی.آر» در حال مذاکره با خریداران جایگزین برای هواپیما‌هایی است که قرار بوده به ایران فروخته شود.

شرکت ای.تی.آر متعلق به ۲ شرکت هواپیماسازی «لئوناردو ای.پی.اس» و «ایرباس اس.ای» فرانسه است.

قرار بود ای.تی.آر این هواپیما‌ها را بر اساس یک توافق ۱.۶ میلیارد دلاری به ایران بفروشد که تحریم‌های آمریکا مانع فروش این هواپیما‌ها به ایران شد.

«آلساندرو پروفومو»، مدیر اجرایی شرکت لئوناردو در مصاحبه با بلومبرگ می‎گوید: ما کاملا مطمئن هستیم که فروش این هواپیما‌ها به دیگر کشور‌ها را نهایی خواهیم کرد.

وی افزود: ۱۲ فروند از هواپیما‌های نسل جدید «ای.تی.آر۷۲-۶۰۰» که سال ۲۰۱۶ از سوی ایران سفارش داده شده بودند تحویل داده شده، اما ۸ فروند از آن‌ها به کشور‌های دیگر فروخته خواهد شد.

پروفومو می‌گوید: با توجه به فروش این هواپیما‌ها به دیگر کشور‌ها «تاثیر قابل توجهی» از تحریم‌ های آمریکا متوجه ما نخواهد شد، شرکت مشترک ای. تی. آر به خوبی کار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها