راسل کرو هم به صف منتقدان ترامپ و جمهوریخواهان پیوست

شلیک رابین‌هود به «فوکس»

یک زمان در مقام گلادیاتوری عدالتخواه، مقابل فساد سیاسی دربار روم باستان می‌ایستد و یک زمان نقش رابین هود شورشی راهزن کلاسیک دنیای ادبیات را به عهده می‌گیرد تا از ثروتمندان بدزدد و به فقیران بدهد. زمانی دیگر در قالب یک جمهوریخواه بدطینت و شیطان صفت درمی‌آید، تا از نامزدهای حزب جمهوریخواه و کسانی چون دانلد ترامپ حمایت و دفاع کند.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۷۲
شلیک رابین‌هود به «فوکس»
این نقش‌ها و کاراکترها فاصله بسیار زیادی با هم دارند، اما راسل کرو 54 ساله بر این باور است که تمام آنها را باید دقیق و درست در جلوی دوربین سینما و تلویزیون بازی کند. بازیگر اسکار گرفته و استرالیایی‌تبار سینما که در نقش تازه‌اش در قالب راجر آیلز جمهوریخواه بدنام چند سال اخیر دنیای سیاست و هنر آمریکا ظاهر می‌شود، جذابیت سینما و بازیگری را در همین تنوع کاری می‌داند. کار جدید راسل کرو، ضد شبکه جنجالی (و البته مورد علاقه ترامپ) فوکس است.

بازیگر استرالیاییتبار سینما با «بلندترین صدای داخل اتاق»، به جمع هنرمندانی میپیوندد که به قاب کوچک روی آوردهاند. این مینیسریز اجتماعی و سیاسی، در پنج یا شش اپیزود جلوی دوربین میرود و هر قسمت آن یک ساعت خواهد بود. شرکت مستقل فیلمسازی بلوم هاوس تهیه‌کننده این درام پرتنش 40 میلیون دلاری است. قرار است کلید فیلمبرداری مجموعه تا قبل از پایان فصل تابستان زده شود. به این ترتیب، بلندترین صدای داخل اتاق برای پخش در بهار سال جدید میلادی آماده خواهد شد.

تولید زودهنگام

در حال حاضر، اطلاع چندانی از کم و کیف مجموعه و عوامل تولید آن در دست نیست. تهیه‌کنندگان فیلم با توجه به این‌که قرار است فیلمی سینمایی با مضمون راجر آیلز تولید شود، لازم دیدند زودتر از موعد در رابطه با کار خود اطلاع‌رسانی کنند. از داخل شرکت بلوم هاوس خبر می‌رسد که قرار بود اولین اطلاع رسانی‌ها از اواخر فصل تابستان آغاز شود. اما انتشار خبر تولید فیلم سینمایی (فعلا بدون نام) شارلیز ترون، تهیه‌کنندگان مجموعه را وادار کرد هم زمان تولید کارشان را جلو بیندازند و هم به اطلاع‌رسانی درباره ‌آن بپردازند.

به دنبال کارگردان

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، کارگردان مجموعه همین روزها انتخاب می‌شود. تمامی اپیزودهای مجموعه را یک فیلمساز واحد کارگردانی می‌کند. گفته می‌شود یکی از فیلمسازان سرشناس سینمای غیرمتعارف، برای کارگردانی مجموعه پشت دوربین آن قرار خواهد گرفت. کرو اعلام کرده جذابیت نقشی که بازی می‌کند به قدری زیاد است که دیگر نام کارگردان آن برایش چندان مهم نیست! با این حال، برخی نام ریدلی اسکات را به میان می‌آورند. او که در رسانه تلویزیون هم بسیار فعال است، از دوستان صمیمی کرو هم به حساب می‌آید. اما اسکات هنوز واکنشی به شایعات مربوطه نشان نداده است. راسل کرو این روزها جلوی دوربین درام شرح‌حال‌گونه و جنایتکارانه «تاریخ واقعی دارودسته کلی» در نیوزیلند است. این فیلم که تعدادی از بازیگران سرشناس هالیوودی را در نقش‌های مختلف خود دارد، بخشی از تاریخ مهم و جنجالی کشور استرالیا را به تصویر می‌کشد. ند کلی مزرعه‌دار معمولی استرالیایی در قرن هجدهم میلادی با تشکیل دارودسته‌ای به مقابله با زورگویی‌های حاکمان دولتی رفت.

شرح حال گونه هیجان‌انگیز

کرو به این نکته اشاره می‌کند که حرکت از یک فیلم شرح‌حال‌گونه به یک مجموعه شرح‌حال‌گونه، بسیار هیجان‌انگیز است: «بازی در این نوع فیلم‌ها و نقش‌ها، هیجان خاص خودش را دارد. انگار که داری در تاریخ زندگی می‌کنی و در حال تعریف دوباره آن هستی. تفاوت کاراکترهایی هم که برای بازی به عهده می‌گیری، بر هیجان و جذابیت کار می‌افزاید. یک روز باید یک قهرمان دوست‌داشتنی مثل رابین هود باشی و روز دیگر در قالب ضدقهرمانی مثل بازرس ژاور داستان بینوایان ظاهر شوی. سیاستمداران هم که جای خودشان را دارند. بازی در نقش این نوع آدم‌ها، اصلا کار راحتی نیست. ممکن است با دیدگاه‌های این آدم‌ها مخالف باشی، اما باید نقش‌شان را بسیار طبیعی و قابل قبول جلوی دوربین بازی کنی. بازی در قالب آدم‌هایی که رودررویشان قرار داری، کار سخت و چالش برانگیزی است

نقش مثبت یا منفی

بر همین مبنا است که کرو می‌گوید نقش آیگر را به گونه‌ای بازی خواهد کرد که انگار آدم خوب و مقبولی است: «کلیت داستان مجموعه علیه او و دیدگاه‌ها و اقداماتش است. اما من نباید نقش او را به عنوان آدمی که منفی است بازی کنم. بازی عادی من به عنوان شخصیتی که باور دارد تمام کارهایش درست است، در دل داستانی قرار می‌گیرد که قرار است به افشای درونیات او بپردازد

مدیران بلوم هاوس گفته‌اند داستان مجموعه درباره ظهور و سقوط راجر آیلز است. او که مدیر واحد خبر شبکه فوکس بود، راه را برای معرفی و شهرت تعدادی از چهره‌های تلویزیونی (که بعدا به شهرت زیادی رسیدند) هموار کرد. اما در سال 2016 با اتهام تعرض جنسی به همکارانش روبه‌رو شد. افشای این موضوع، ضربه سختی به موقعیت اجتماعی آیلز زد و او را وادار به استعفا کرد. او سال 2017 و کمی بعد از افشای تعرضات جنسی خود درگذشت.

بازگشت به تلویزیون

راسل کرو اگر چه به عنوان بازیگر سینما شناخته شده، اما با قاب کوچک هم چندان بیگانه نیست. او برای اولین بار در سال 1987 با مجموعه درام «همسایگان» همکاری کرد. کرو بازیگر چهار اپیزود این مجموعه بود. اما موفقیت های سینمایی باعث دور شدن او از تلویزیون شد. در دو دهه گذشته کرو دو بار در سالهای 1991 و 2013 در یک اپیزود دو مجموعه مختلف ظاهر شد. از این بازیگر نقل شده که قصد دارد در آینده نزدیک همکاری اش با مجموعه های تلویزیونی را افزایش دهد. برخی می گویند بالا رفتن سن، عامل اصلی همکاری بیشتر او با قاب کوچک است!

رقیب راسل کرو

جان لیتگو بازیگر کلاسیک سینما در نسخه سینمایی بدون نامی که براساس داستان زندگی راجر آیلز ساخته می شود، در نقش آیلز بازی خواهد کرد. همزمانی تولید و نمایش دو فیلم و مجموعه راجر آیلزی باعث طرح این پرسش در بین منتقدان شده که کدامیک از دو بازیگر این نقش، موفق به خلق کارکتر بهتر و مقبولتری از این برنامه ساز جنجالی دنیای هنر خواهند شد. هم لیتگو و هم کرو، در جلوی دوربین سینما و تلویزیون در نقش کاراکترهای واقعی زیادی ایفای نقش کرده اند. لیتگو سال قبل با بازی در نقش وینستون چرچیل در مجموعه «کراون»، تحسین منتقدان را برانگیخت.

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها