نشست سه جانبه رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه­ در تهران؛

پوتین: تروریست ها تلاش می کنند آتش بس را در سوریه بر هم بزنند

رئیس فدراسیون روسیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص سوریه گفت: تروریست ها تلاش می کنند وضعیت آتش بس را بر هم بزنند و برای استفاده از سلاح های شیمیایی اقدامات تحریک آمیز انجام می دهند.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۴۰
پوتین: تروریست ها تلاش می کنند آتش بس را در سوریه بر هم بزنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ولادیمیر پوتین در نشست سه جانبه رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه­ در تهران افزود: اجرایی کردن توافقات مشترک ما که در زمینه راه حل سیاسی، پیشرفت های خوبی داشتیم که شرایط لازم را ایجاد کرده است تا سوری ها به طور مستقل سرنوشت خود را تعیین کنند.

وی با پیشنهاد اجرایی کردن تصمیمات کنگره ملی روسیه به صورت مرحله ای در زمینه سوریه گفت: قبل از هر چیز با تشکیل ­­کمیته ژنو تحت نظارت سازمان ملل متحد برای عادی سازی ثابت شرایط باید کمک کرد اوضاع اقتصادی و اجتماعی سرزمین های باز پس گرفته در کنترل دولت سوریه قرار گیرد و امنیت آن تامین خواهد شد، در همین زمینه روسیه پیشنهاد کرده است در مورد بازگشت آوارگان به سوریه برنامه ای بین اللملی ایجاد شود.
پوتین ادامه داد: خوشبختیم که از طرف دوستان ترکیه ای و ایرانی این پیشنهاد مورد حمایت قرار گرفته است.
وی­ با اشاره به مسأله آوارگان خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر بیش از 15 هزار نفر به سوریه بازگشته اند و روسیه کمک های مستقیمی به مردم سوریه انجام داده است غذا، دارو و سایر کالاها به سوریه منتقل می شود و به طور کلی به نظر­ می رسد که باید برای بازسازی صنعت، ​کشاورزی و زیرساخت سوریه اقدامات مشترکی انجام شود و از این طریق سوری ها به طور جمعی به کشور خودشان برگردند.
پوتین تاکید کرد: با کوشش های روسیه، ایران و ترکیه پیشرفت های بسیار جدی حاصل شده است و امیدواریم ملاقات امروز بسیار مؤثر باشد تا راه حل نهایی بحران سوریه به دست آید.

توافق کردیم موضوع ادلب را با شیوه مورد توافق در نشست آستانه حل کنیم

رئیس جمهور روسیه در نشست سه جانبه تهران گفت: ­در بیانیه مشترکی که در این رابطه در آستانه داشتیم ما اوضاع منطقه ادلب را بررسی کردیم و توافق کردیم که براساس همکاری مشترک با فرمت آستانه موضوع آن منطقه را حل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها