پارلمان عراق برای بررسی وضعیت بصره، درخواست نشست اضطراری با حضور نخست‌وزیر و وزرای مربوطه برای فردا (شنبه) داده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۳۷
جلسه اضطراری پارلمان عراق برای بررسی اوضاع بصره

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، دفتر اطلاع‌رسانی پارلمان عراق اعلام کرد که «محمد علی زینی» رئیس سِنی پارلمان خواستار تشکیل جلسه اضطراری در خصوص بررسی شرایط بصره با حضور نخست‌وزیر و وزرای مربوطه شده است.

این جلسه به در خواست 54 نماینده برگزار می‌شود. روز گذشته (پنج‌شنبه) ائتلاف «سائرون» وابسته به مقتدی صدر با جمع‌آوری 54 امضاء درخواست تشکیل جلسه را به رئیس موقت پارلمان تقدیم کردند.

روز گذشته همراه با این درخواست، «حیدر العبادی» نیز خواستار برگزاری جلسه فوری پارلمان عراق شد و از آمادگی خود برای حضور در جلسه آتی پارلمان عراق برای بررسی مشکلات استان بصره و خواسته‌های معترضان ساکنان این استان خبر داد.

ائتلاف رقیب به رهبری هادی العامری و نوری المالکی نیز پس از تشکیل نشست فوق العاده در منزل هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح درباره رویدادهای بصره، بیانیه‌ای را در حمایت از معترضان صادر کرده و در آن از دولت عراق خواسته است تا به درخواستهای معترضان پاسخ دهد.

استان بصره از روز سه شنبه گذشته شاهد دور جدیدی از اعتراضات به اوضاع معیشتی، بیکاری و ناکارآمدی دولت است. شب گذشته (پنج شنبه) این اعتراضات به درگیری‌های شدید و آتش زدن ساختمان احزاب و گروههای مختلف کشیده شد. در سه روز گذشته شش تن کشته و بیش از 75 تن دیگر زخمی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها