رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه روز پنجشنبه با ابراز خشم از پاکسازی استان ادلب از وجود تروریست ها، دولت دمشق را تهدید کرد و گفت: نیروهای ما آماده اند، در صورت استفاده از سلاح شیمیایی در حمله ادلب، به اهدافی در سوریه حمله کنند.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۰۰
فرانسه، سوریه را تهدید کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، ژنرال فرانسوا لوکوانتر که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: پیش بینی ما این است که نابودی بقایای (گروهک تروریستی) داعش اواخر ماه نوامبر (اوایل آذرماه 97) پایان یابد.

یک منبع نظامی فرانسوی نیز در این باره مدعی شد: شواهد نشان می دهد روسیه می خواهد، نبرد ادلب را پایان سال جاری میلادی (دسامبر) به پایان برساند.

این اظهارات مقام فرانسوی پس از آن مطرح می شود که آمریکا مدعی شده است، ارتش سوریه به دنبال حمله شیمیایی به مخالفان خود در ادلب است و در نظر دارد در صورت وقوع این حادثه، پاسخ سختی به سوریه بدهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنین با هشدار به دولت دمشق در خصوص پاکسازی ادلب از وجود تروریست ها، در پیامی توئیتری نوشت: بشار اسد نباید بی محابا به استان ادلب حمله کند.

سوریه در هفته اخیر صحنه جنگ لفظی روسیه و آمریکا بوده است، چرا که مسکو بر این باور است، تروئیکای غربی (آمریکا، فرانسه و انگلیس) در حال تدارک حمله به سوریه به بهانه استفاده ارتش این کشور از سلاح شیمیایی هستند.

از سوی دیگر، رسانه های آمریکایی و اروپایی نیز در روزهای اخیر تبلیغات وسیعی درباره ادعای احتمال استفاده دولت دمشق از تسلیحات شیمیایی در حمله به ادلب را آغاز کرده اند که نشان دهنده نگرانی آنها از شکست کامل تروریست ها در سوریه است.

تهدیدات آمریکا و فرانسه در حالی صورت می گیرد که دمشق و مسکو هشدار داده اند گروه های تروریستی با حمایت کشورهای غربی سلاح های شیمیایی را به ادلب و سایر شهرهای این منطقه منتقل کرده اند و در نظر دارند با استفاده از این سلاح ها دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح های کشتار جمعی کنند.

آمریکا و فرانسه 25 فروردین 97 نیز به همراه انگلیس، دمشق و حمص سوریه را به بهانه انهدام سلاح شیمیایی، هدف حمله نظامی قرار دادند که بر اساس گزارش رسانه های داخلی سوریه، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان در غرب شهر حمص این کشور سرنگون شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها