جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با اشاره به پیشرفت های گسترده علمی در حوزه فضایی گفت: در طلیعه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ماهواره جمهوری اسلامی بهمن ماه امسال به فضا پرتاب می شود.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۹۲
ماهواره ایران بهمن ماه امسال به فضا پرتاب می شود

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، سردار قاسم تقی زاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید مرکز فرهنگی، آموزشی و بصیرت افزایی الغدیر سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در قم با تاکید بر اینکه امروز در پدافند هوایی با قدرت بسیار خوب رسیده ایم، افزود: توان ایران در سطح جهان قابل مقایسه است و امروز ایران در بازدارندگی، دفاع و به کارگیری تکنولوزی های نوین در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

وی افتخار وزارت دفاع را ولایی بودن دانست و ادامه داد: وزارت دفاع عزم خود را جذب کرده است تا در برنامه 4 ساله در هوا، ماورای جو، زمین و دریا با استفاده از دفاع علمی، هوشمند و استفاده از نوآوری های نوین و فناوری های بومی سطح توانمندی های خود را به بالاترین سطح ممکن از بازدارندگی ارتقا دهد تا اگر دشمنان بخواهند حرکتی انجام دهند، آنها را به سختی پشیمان کنیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با بیان اینکه آمریکا و متحدان آن نقاط ضعف بسیار زیادی دارند گفت: مانورها و رزمایش های آنها را به طور کامل رصد کرده و بر اساس این رصدها نقاط ضعف و قوت آنها را به طور کامل شناسایی کرده ایم و خود را با استفاده از ساخت فناوری های غیرهمتراز و غیر مشابه آنها با کمترین هزینه و با بالاترین کیفیت بالا و استفاده از تکنیک های و تاکتیک های بومی مجهز کرده ایم.

تقی زاده، با تاکید بر اینکه به طور قطع دوران بزن در رو تمام شده است ادامه داد: امروزه در بازدارندگی فعال، استفاده از انواع موشک های پیشرفته و مبارزه با تهدیدات دریایی دشمن، تجهیزات،ادوات نظامی و نیروی انسانی ممتاز و پیشرفته ای داریم.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح ایران مبتنی بر نوع تهدیدهای احتمالی از طرف آمریکا، اسرائیل غاصب و حکام مزدور منطقه پیش بینی های لازم را انجام داده و اشراف کامل از برنامه ها، نقشه ها، تسلیحات، تاکتیک ها، فناوری ها و نقاط ضعف و قوت آنها داریم.

تقی زاده با اشاره به حضور 380 هزار سرباز آمریکایی درمنطقه گفت: حضور این تعداد نیروی آمریکایی در منطقه کار ما را ساده کرده است و نیازی نیست برای مقابله با آنها جای دیگر فکری دیگری بکنیم.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها نباید در منطقه حضور داشته باشند و اگر روزی خواستند حرکتی را بر خلاف اصول اسلامی و بر خلاف معیارهای ایران انجام دهند باید منتظر تبعات حضور خود در منطقه باشند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: با انقلاب اسلامی تمام منافع آمریکا در ایران از بین رفت و این موجب آغاز کینه های آمریکا از جمهوری اسلامی شد که به راه انداختن جنگ هشت ساله یکی از توطئه های آنها علیه ایران اسلامی بود.

وی درادامه با بیان اینکه سطح فنی و علمی دفاتر و مراکز توسعه مطالعاتی و پژوهشی وزارت دفاع بسیار بالاست گفت: استفاده از علوم مختلف با طراحی دفاتر و مراکز توسعه فناروی، مطالعات آینده نگاری انجام به صورت مستمر در حال انجام است و بر اساس این مطالعات، دشمن را به خوب شناسایی و رصد می کنیم و تمام تحرکات آمریکا، رژیم صهیونیستی نیز مدنظر قرار می گیرد.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در بخش دیگری از سخنان خود، سازمان عقیدتی وزارت دفاع را سازمانی متعالی، فکری و بسیار عالمانه دانست و گفت: تمرکز بسیاری برای توسعه و ارتقای سطح آموزشی و بصیرت افزایی در وزارت دفاع صورت گرفته است.

وی بصیرت افزایی را لازمه ایجاد روحیه جهادی و توسعه تسلیحات و مهمات پیشرفته و هوشمند دانست و گفت: در کنار مسائل فنی،معنویت و توسل امر مهمی است چرا که امروز نیاز کشور وجود نیروهای متدین، انقلابی، ولایی و پیرو فرماندهی کل قوا است.

در این آئین سردار شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام قندهاری نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور داشتند.

با توجه به ضرورت ارتقای بصیرت مدیران و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مرکز بصیرت افزایی الغدیر قم در نیمه دوم آذر ماه سال 1387 به بهره برداری رسید که به منظور ساماندهی و ارتقای سطح آموزش های این مرکز، روند ساخت ساختمان جدید آن در اوایل سال 1396 آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها