فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که در ایام محرم ماموران پلیس در کنار عزاداران حسینیه‌ها، تکایا و مساجد خواهند بود و نسبت به تامین امنیت این مراسم اقدام خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۵۶
آماده باش پلیس برای محرم / برخورد با بدحجابی در خودروها

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه نشست فصلی فرمانداران و مدیران عالی ناجا که صبح امروز و با ممانعت از حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: نشست فصلی فرماندهان و مدیران عالی ناجا امروز کار خود را با حضور وزیر کشور آغاز کرد و تا پایان روز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه بررسی اقدامات انجام شده از سوی ناجا در ماه‌های گذشته و نیز آمادگی برای ماموریت‌های پیش‌رو در نیمه دوم سال مورد بررسی قرار گرفت گفت: خوشبختانه در سال ۹۷ نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی در آماده باش بوده و مشغول خدمت رسانی به مردم بود.

اشتری امنیت را بالاترین سرمایه برای مردم برشمرد و گفت: با لطف و عنایت خداوند همکاری مردم و نیز اقدامات ماموران امروز امنیت مطلوبی در کشور ما ساری و جاری است و روز به روز این امنیت در حال ارتقاست و شاهدیم که در مرزها شهرها و روستاهای ما وضعیت امنیتی خوبی برقرار است.

فرمانده ناجا به ارتقای توان ماموران نیروی انتظامی برای اجرای هرچه بهتر خدمات و ماموریت‌های خود نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم با آموزش‌های انجام شده این توان و مهارت هر روز بیشتر شود.

اشتری با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده درباره جایگاه اجتماعی ناجا و میزان محبوبیتش بدون نام بردن از موسساتی که این نظرسنجی‌ها را انجام دادند گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده اعتماد مردم به ناجا افزایش داشته است و ما جزو دستگاه‌هایی بودیم که بیشترین اعتماد به مردم را دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با بد حجابی و کشف حجاب در خودروها اظهار کرد: ناجا بر اساس وظیفه ذاتی خود با هرگونه هنجارشکنی که مصادیق آن بارها اعلام شده و بی حجابی نیز جز آن است، برخورد خواهد کرد؛ بر این اساس به مالکان خودروها تذکر خواهد داد و اگر قبلا تذکر داده شده باشد نسبت به توقیف خودرو اقدام داده می‌شود البته خوشبختانه مردم همکاری خوبی با پلیس داشته و امیدواریم این موارد بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پلیس در ایام ماه محرم نیز گفت: ماموران پلیس در کنار عزاداران، تکایا و مساجد و حسینه‌ها حضور داشته و نسبت به تامین امنیت عزاداران اقدام خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قانون امر به معروف و نهی از منکر به ناجا ابلاغ شده یا خیر؟ بدون بیان پاسخی در این خصوص گفت: براساس قانون برخورد با ناهنجاری‌ها برعهده پلیس است و ما هماهنگ با مقام قضایی با این موارد برخورد خواهیم کرد.

اشتری در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا طرح جمع آوری اراذل و اوباش در مشهد اجرا نمی‌شود؟ نیز گفت: طرح جمع آوری اراذل و اوباش در تمامی استان‌ها اجرا می‌شود و مردم نیز با مراجعه به پلیس و یا تماس با سامانه ۱۱۰ این موارد را اطلاع رسانی کنند.

فرمانده ناجا درباره درگیری با مامور پلیس نیز اظهار کرد: ما هتک حرمت و بی احترامی به ماموران را برنمی‌تابیم و امیدواریم با این موارد طوری برخورد شود تا درس عبرتی باشد برای دیگران، البته از مردم نیز به خاطر همراهی و پیگیری‌هایشان تشکر می‌کنم.

اشتری درباره پیگیری نامه معاون اول رئیس‌جمهور برای ماجرای بریده شدن گوش یک کودک زباله گرد نیز اعلام کرد که فرصتی برای پاسخ گویی نداشته و باید به جلسه برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها