دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا با بیان این‌که آیت الله طالقانی در راستای تحقق آرمان های امام و انقلاب بر مشارکت مردم تاکید داشتند، حل مشکلات اقتصادی کشور را بازگشت به اهداف انقلاب اسلامی و رهنمودهای مبارزان انقلابی همچون مرحوم طالقانی دانست.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۵۲
همه آنچه جزء آمال و آرزوهای طالقانی بود/ اولین مؤلفه‌ای که طالقانی بعد از  انقلاب بر اجرای آن تاکید داشت

پرویز سروری در گفت وگو با جام جم آنلاین به مناسبت سالگرد وفات آیت الله طالقانی، این روحانی مبارز را شخصیتی برجسته در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی به شمار آورد و گفت: ایشان به شخصه زمینه‌چینی های فراوانی از جمله جذب جوانان انقلابی و مومن در راه مبارزه با دستگاه ستمشاهی را موجب شد. علاوه بر وجه مبارزاتی مرحوم طالقانی، بعد عملی این روحانی شیعی کاملا در خدمت تکوین انقلاب اسلامی قرار گرفت. به نوعی که تفسیر قرآن وی همچنان جاذبه های خاص خود را در مقوله قرآن پژوهشی حفظ کرده است.

وی مرحوم طالقانی را مجاهدی نستوه در راه استقرار جمهوری اسلامی ایران و سرنگونی رژیم شاه خواند و افزود: ایشان بارها به دلیل مخالفت و مقابله شجاعانه با حکومت پهلوی به زندان افتاد و می توان گفت بیشتر عمر با برکت خود را در زندان های رژیم گذراند و زمانی هم که با فشار مردم از زندان رهایی یافت در آزادی مردم از بند خفقان نظام شاهنشاهی نقش پررنگی ایفا کرد و هدایت جامعه برای انسجام در برابر استبداد را به عهده گرفت.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: طالقانی همچون یک سرباز خاص و منحصر به فرد در خدمت آرمان های امام(ره) بود و کاملا با برنامه های رهبر کبیر انقلاب در به ثمر رساندن درخت انقلاب هماهنگ عمل می کرد. آنچه به عنوان اثر ماندگار در تاریخ نهضت امام از آیت الله طالقانی به یادگار باقی مانده، آن است که ایشان به مشارکت حداکثری مردم در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تاکید داشتند و مردم را در همه چیز ارجح قرار می دادند.

سروری در این باره گفت: فلسفه به وجود آمدن شوراهای شهر و روستا به نوعی با شخصیت بارز مرحوم طالقانی به عنوان اولین امام جمعه تهران عجین شده است. هر کس که نام ایشان را امروز می شنود، ناخودآگاه در ذهنش اصل شوراها تداعی می شود. او اصرار داشت همه امور باید به دست خود مردم اداره شود، چون این مردم انقلاب کرده اند و در همه ارکان آن باید تصمیم گیری کنند و نباید این نحوه اداره کشور حالت تشریفاتی و حضور نمادین در صحنه صورت پذیرد و کشور باید در همه عرصه ها از مشارکت و مشاورت مرم بهره مند شود.

وی تاکید کرد: الحق والانصاف ما بعد از انقلاب در بیشتر عرصه شاهد نقش آفرینی مردم و دخالت آنها در مدیریت کشور چه به لحاظ تامین امنیت و چه به لحاظ شکل گیری ساختار جدید سازمان ها و ادارات بعد از انقلاب و مهم‌تر از همه هشت سال دفاع مقدس بودیم و اگر جانفشانی این مردم نبود معلوم نبود کشور در حال حاضر در چه شرایطی قرار داشت. همه اینها جزو آمال و آرزوهای آیت الله طالقانی در بعد از انقلاب بود.
سروری بیان کرد: با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی شاهد هستیم مشارکت رسمی مردم در بزنگاه هایی نظیر انتخابات چه تاثیری در تکوین انقلاب اسلامی و توسعه امروز کشور عزیزمان داشته است و هر جا برخی مسئولان خود را از ما بهتران فرض کردند و به طور تشریفاتی از مردم بهره گرفتند دیدیم نه تنها انقلاب پیشرفت نکرد، بلکه دچار سکون و پسرفت هم شده است و امثال طالقانی هیچ‌گاه چنین وضعیتی را قبول نداشت و آن را مغایر با آرمان امام و انقلاب می دانست.

وی در همین خصوص ابراز کرد: معتقدم شعارها و اهداف آیت طالقانی را در حوزه های مختلف مدیریتی کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم و مسئولان ما بپذیرند تنها راه تداوم پیروزی های انقلاب، مشارکت همه جانبه مردمی است. اگر ما در وفاق آحاد مردم همت کردیم، اگر ما دیروز امنیت را مردمی کردیم و به پیروزی دست یافتیم، باید بدانیم اقتصاد هم باید مردمی شود تا همچون عزت و استقلال کشور جامعه ما در بخش اقتصادی هم از بحران خارج شود و به موفقیت نایل آید.

دبیر کل رهپویان انقلاب اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا در پایان خاطر نشان کرد: آنچه برای جامعه امروز ما بیش از هر چیز واجب به نظر می آید آن است که مسئولان ما بهوش باشند. اقتصادی با مدل مبتنی بر لیبرالیسم نمی تواند راه برون رفت مناسبی برای مشکلات امروز ما به شمار آید. این همان چیزی بود که مرحوم طالقانی همواره روی آن تاکید و تصریح داشتند؛ یعنی تحقق اقتصاد اسلامی در یک مملکت اسلامی.
سروری افزود: امیدواریم رهنمودهای آیت طالقانی همچنان در برابر چشم مردم و دولتمردان ما قرار گیرد و با بهره مندی از تاکیدات راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تابلویی جامع برای ادامه راه این نظام و انقلاب ترسیم کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها